Hawtz Skrevet 21. desember 2006 Del Skrevet 21. desember 2006 Hei! Installerte nettopp Wine på Ubuntu 6.06 LTS via Synaptec, fikk lastet ned og installert det, men jeg finner det ikke noen steder, og får ergo ikke åpnet det. What to do? Lenke til kommentar
zeltex Skrevet 21. desember 2006 Del Skrevet 21. desember 2006 terminal --> wine /der/du/har/filen.exe Lenke til kommentar
Hawtz Skrevet 21. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 21. desember 2006 (endret) thomas@diode:~$ wine /usr/bin/wine.exe wine: creating configuration directory '/home/thomas/.wine'... Failed to open the service control manager. wine: '/home/thomas/.wine' created successfully. wine: cannot find '/usr/bin/wine.exe' thomas@diode:~$ Vet at den ligger der... Endret 21. desember 2006 av Vaag1991 Lenke til kommentar
zeltex Skrevet 21. desember 2006 Del Skrevet 21. desember 2006 Kjekk test jeg tok så sent som i går: Hent putty.exe, og kjør: wine /home/brukernavn/putty.exe For å finne de andre exefilene du skal kjøre: su - find / | grep wine.exe men hvorfor skal du kjøre wine.exe i wine? Lenke til kommentar
Hawtz Skrevet 21. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 21. desember 2006 (endret) Jeg vil bare åpne wine, jeg. Gjorde sånn som du sa. EDIT: Nei, nå tror jeg at jeg fikk det til. Skal teste ut litt mer. Takk for hjelpen anyways. Mvh Endret 21. desember 2006 av Vaag1991 Lenke til kommentar
zeltex Skrevet 21. desember 2006 Del Skrevet 21. desember 2006 Nå har ikke jeg brukt Wine veldig mye, annet enn til noen små exe filer, Prøve vel en gang Starcraft uten hell. Men tror ikke du bare kan starte Wine. Cedega er en slik emulator, og ScummVM, men har aldri sett noe slik i Wine Lenke til kommentar
Marsan Skrevet 21. desember 2006 Del Skrevet 21. desember 2006 åpne wine config med winecfg Lenke til kommentar
Hawtz Skrevet 21. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 21. desember 2006 Takk! Men hvordan avinstallerer man programmer da? Greit å vite, og fant ingen mulighet for å gjøre det innpå winecfg. Lenke til kommentar
slettet_konto Skrevet 21. desember 2006 Del Skrevet 21. desember 2006 Nå har ikke jeg brukt Wine veldig mye, annet enn til noen små exe filer, Prøve vel en gang Starcraft uten hell. Men tror ikke du bare kan starte Wine. Cedega er en slik emulator, og ScummVM, men har aldri sett noe slik i Wine 7548583[/snapback] Starcraft funker som bare det i wine , du må bare knote litt ( blandt annet legge til cd-romen i winecfg ) Lenke til kommentar
zeltex Skrevet 21. desember 2006 Del Skrevet 21. desember 2006 Oi, kanskje dette er noe som jeg bør prøve å få til i julen. Kan ikke si jeg prøvde for mye når jeg la det inn så. Lenke til kommentar
A!1 Skrevet 21. desember 2006 Del Skrevet 21. desember 2006 (endret) Takk! Men hvordan avinstallerer man programmer da? Greit å vite, og fant ingen mulighet for å gjøre det innpå winecfg.7548798[/snapback] Du har to muligheter: 1. Bruke uninstall.exe fra installasjonskatalogen der du installerte programmet til. - Slik du ville gjort i windows. 2. Finn katalogen hvor du installerte programmet og slett filene. (Du har enda en mulighet, men det tror jeg er litt for avansert forløpig: 3. Installer hvert program til en egen wine-prefix og slett hele prefixkatalogen). Edit: Men hva skal du egentlig bruke wine til? Som regel er det enklere å finne et linuxnative program som erstatter det du leter etter. Du kan ta en titt i denne tråden for programtips: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=678112&hl= Dersom det er for å spille windows-spill, ville jeg anbefale deg å abonnere på cedega: http://www.transgaming.com - Enklere å bruke for spill. Endret 21. desember 2006 av HavarN Lenke til kommentar
slettet_konto Skrevet 22. desember 2006 Del Skrevet 22. desember 2006 Takk! Men hvordan avinstallerer man programmer da? Greit å vite, og fant ingen mulighet for å gjøre det innpå winecfg.7548798[/snapback] Du har to muligheter: 1. Bruke uninstall.exe fra installasjonskatalogen der du installerte programmet til. - Slik du ville gjort i windows. 2. Finn katalogen hvor du installerte programmet og slett filene. (Du har enda en mulighet, men det tror jeg er litt for avansert forløpig: 3. Installer hvert program til en egen wine-prefix og slett hele prefixkatalogen). Edit: Men hva skal du egentlig bruke wine til? Som regel er det enklere å finne et linuxnative program som erstatter det du leter etter. Du kan ta en titt i denne tråden for programtips: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=678112&hl= Dersom det er for å spille windows-spill, ville jeg anbefale deg å abonnere på cedega: http://www.transgaming.com - Enklere å bruke for spill. 7549690[/snapback] for meg så har alltid wine fungert bedre en cedega når jeg testet det Lenke til kommentar
A!1 Skrevet 22. desember 2006 Del Skrevet 22. desember 2006 for meg så har alltid wine fungert bedre en cedega når jeg testet det7554326[/snapback] Det skal ikke være slik, siden Point2Play skal benytte wine dersom det vet at wine fungerer bedre. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå