Gå til innhold

HJELP! Mangler Batterilader !

Anbefalte innlegg

Jeg har gjort den kardinaltabben å lagt laderen til mitt Sony Alpha A100 igjen på hybelen da jeg reiste hjem til Jul. Og en Jul uten kamera er jo tragedie ;-)

Noen som har ett godt råd til løsning?

Jeg har sjekket alle kamera-forhandlere i byen, ingen har den inne, ikke elkjøp heller. Universallader til Sony var også utsolgt.

Kan jeg bestille en ny, og i såfall hvor lang tid tar det? Antar det ikke er mulig å få den i postkassa før uttpå nyåret uansett.

Mitt beste håp nå er å finne noen jeg kjenner som har ett slikt kamera her i byen og kanskje lade hos dem. Evnt, smiske hos en forhandler, de må jo ha ladet utstillingskameraet med noe.

Er det mulig å lade batterier manuellt? Altså med en regulerbar strømforsyning?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er en dårlig idè å lade et lithium-batteri med strømforsyning.

Hvis du har en kompis som driver med radiostyrt bil eller fly så kan det hende at han har en lader du kan bruke. Elektrisk drevne biler/fly bruker ofte lithium-polymer batterier, og en litt avansert Li-Po lader kan programmeres til å lade Li-Ion batterier (som er i kameraet ditt).

Ikke sikkert det hjelper, men det var det beste jeg kom på. Jeg hjalp en gang en kjenning i nød med å lade gameboy-batteriet (Li-Ion) hans med en slik lader.

Hvis du får masse penger til jul så kan du kjøpe vertikalgrep (hvis det finnes til A100 da, ikke vet jeg).

EDIT: Hvis du sier hvor i landet du er så kanskje noen her på forumet vil score noen "snille-poeng" hos julenissen ved å låne deg en lader i et par timer...

Endret av simpson
Lenke til kommentar
Hvis det ikke høres for komplisert eller skummelt ut så er det ikke noe problem å lade batteriet manuelt. Det eneste unntaket er "intelligente" batterier som kommuniserer med laderen.

7553602[/snapback]

...men det viktige å ta med seg fra den artikkelen er at et Li-ion batteri er et Li-ion batteri. Om batteriet ikke er for "lurt", så kan en hvilken som helst Li-ion-lader brukes. Tantes Ixus-lader, litt lampettkabel og tape bør kunne gjøre susen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...