Fulgu Skrevet 21. desember 2006 Del Skrevet 21. desember 2006 Jeg har gjort den kardinaltabben å lagt laderen til mitt Sony Alpha A100 igjen på hybelen da jeg reiste hjem til Jul. Og en Jul uten kamera er jo tragedie ;-) Noen som har ett godt råd til løsning? Jeg har sjekket alle kamera-forhandlere i byen, ingen har den inne, ikke elkjøp heller. Universallader til Sony var også utsolgt. Kan jeg bestille en ny, og i såfall hvor lang tid tar det? Antar det ikke er mulig å få den i postkassa før uttpå nyåret uansett. Mitt beste håp nå er å finne noen jeg kjenner som har ett slikt kamera her i byen og kanskje lade hos dem. Evnt, smiske hos en forhandler, de må jo ha ladet utstillingskameraet med noe. Er det mulig å lade batterier manuellt? Altså med en regulerbar strømforsyning? Lenke til kommentar
simpson Skrevet 21. desember 2006 Del Skrevet 21. desember 2006 (endret) Det er en dårlig idè å lade et lithium-batteri med strømforsyning. Hvis du har en kompis som driver med radiostyrt bil eller fly så kan det hende at han har en lader du kan bruke. Elektrisk drevne biler/fly bruker ofte lithium-polymer batterier, og en litt avansert Li-Po lader kan programmeres til å lade Li-Ion batterier (som er i kameraet ditt). Ikke sikkert det hjelper, men det var det beste jeg kom på. Jeg hjalp en gang en kjenning i nød med å lade gameboy-batteriet (Li-Ion) hans med en slik lader. Hvis du får masse penger til jul så kan du kjøpe vertikalgrep (hvis det finnes til A100 da, ikke vet jeg). EDIT: Hvis du sier hvor i landet du er så kanskje noen her på forumet vil score noen "snille-poeng" hos julenissen ved å låne deg en lader i et par timer... Endret 21. desember 2006 av simpson Lenke til kommentar
PROuser Skrevet 21. desember 2006 Del Skrevet 21. desember 2006 Mulig noen av DISSE kan brukes! Grei butikk med rimelige priser og rask og rimelig levering! Lenke til kommentar
Kristallo Skrevet 22. desember 2006 Del Skrevet 22. desember 2006 Les dette: http://www.batteryuniversity.com/partone-12.htm Hvis det ikke høres for komplisert eller skummelt ut så er det ikke noe problem å lade batteriet manuelt. Det eneste unntaket er "intelligente" batterier som kommuniserer med laderen. Lenke til kommentar
PeeJay Skrevet 22. desember 2006 Del Skrevet 22. desember 2006 Kjøp et kamera på Elkjøp og bruk 30 dagers returrett? Lenke til kommentar
Anew Skrevet 22. desember 2006 Del Skrevet 22. desember 2006 Hvis det ikke høres for komplisert eller skummelt ut så er det ikke noe problem å lade batteriet manuelt. Det eneste unntaket er "intelligente" batterier som kommuniserer med laderen. 7553602[/snapback] ...men det viktige å ta med seg fra den artikkelen er at et Li-ion batteri er et Li-ion batteri. Om batteriet ikke er for "lurt", så kan en hvilken som helst Li-ion-lader brukes. Tantes Ixus-lader, litt lampettkabel og tape bør kunne gjøre susen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå