Erik J. Nilsen Skrevet 22. desember 2006 Del Skrevet 22. desember 2006 Om du ikke klokker eller merker ustabilitet så fungere de tempene helt OK. Ingen grunn til å bruke penger uten å trenge det. CPU-en throttler ved 70C+, så det er ingen hensikt å bytte før den overgår dette ved vanlig bruk. Lenke til kommentar
baronKanon Skrevet 22. desember 2006 Del Skrevet 22. desember 2006 CPU-en throttler ved 70C+, så det er ingen hensikt å bytte før den overgår dette ved vanlig bruk. 7555447[/snapback] Er du sikker på dette? Min Smithfield throttler rundt 60C. Så Prescott har høyere terskel, i så fall? Uansett å sjekke throttling ved full last gir jo en god indikasjon Lenke til kommentar
Medisinmannen Skrevet 22. desember 2006 Del Skrevet 22. desember 2006 Hva er throttling? Lenke til kommentar
jon67 Skrevet 22. desember 2006 Del Skrevet 22. desember 2006 Trådstarter: Ser ut til at du har en coop-pc (medion) av samme type som jeg har. Det er helt normalt at originalvifta ligger rundt 800 rpm ved idle. Ved load spinner den opp mot 4500 rpm og bråker veldig, som du sikkert har merket. Temp rundt 60C ved idle og 65-70C ved load er helt normalt. 550-CPUen er verdens varmeste single-core (sammen med 560/570). Du kan trygt kjøre den opp mot 75C kontinuerlig, den begynner ikke å throttle før over 81C. Hvis du vil ha en mer stillegående CPU-kjøler, ser jeg at Arctic Cooling Freezer 7 Pro blir anbefalt for denne modellen. Den må monteres slik at den blåser oppover mot PSU-vifta. Selv har jeg montert en Big Typhoon VX, som akkurat får plass, og utnytter åpningen i sidepanelet. Lenke til kommentar
Rex_Rodney Skrevet 22. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 22. desember 2006 (endret) Trådstarter: Ser ut til at du har en coop-pc (medion) av samme type som jeg har. Det er helt normalt at originalvifta ligger rundt 800 rpm ved idle. Ved load spinner den opp mot 4500 rpm og bråker veldig, som du sikkert har merket. Temp rundt 60C ved idle og 65-70C ved load er helt normalt. 550-CPUen er verdens varmeste single-core (sammen med 560/570). Du kan trygt kjøre den opp mot 75C kontinuerlig, den begynner ikke å throttle før over 81C. Hvis du vil ha en mer stillegående CPU-kjøler, ser jeg at Arctic Cooling Freezer 7 Pro blir anbefalt for denne modellen. Den må monteres slik at den blåser oppover mot PSU-vifta. Selv har jeg montert en Big Typhoon VX, som akkurat får plass, og utnytter åpningen i sidepanelet. 7556479[/snapback] Ja stemmer er den pc`n, så de tempene er greie for pc`n vi har da..? hvor finner du anbefalinger for pc`n, vifte altså!? edit,, hva mener du med at vifta må monteres så at den blåser oppover mot psu vifta? psu vifte = ? Endret 22. desember 2006 av Rex_Rodney Lenke til kommentar
Rex_Rodney Skrevet 22. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 22. desember 2006 Om du ikke klokker eller merker ustabilitet så fungere de tempene helt OK.Ingen grunn til å bruke penger uten å trenge det. CPU-en throttler ved 70C+, så det er ingen hensikt å bytte før den overgår dette ved vanlig bruk. 7555447[/snapback] Nei har ikke gjort noe jeg, har ikke merka noe ustabilitet, bare at noen mener den eller de tempene er høye... Lenke til kommentar
jon67 Skrevet 22. desember 2006 Del Skrevet 22. desember 2006 Ja stemmer er den pc`n, så de tempene er greie for pc`n vi har da..? hvor finner du anbefalinger for pc`n, vifte altså!? edit,, hva mener du med at vifta må monteres så at den blåser oppover mot psu vifta? psu vifte = ? 7556745[/snapback] Flere tråder om CPU-kjøler og andre problemer med medion-PCer (alle modeller, din heter 8383XL): http://medion.adslweb.co.uk/phpbb2/viewforum.php?f=3 Mulig du må registrere deg for å lese noen av innleggene. Lenke til kommentar
Rex_Rodney Skrevet 22. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 22. desember 2006 Oki, takker... får kikke litt der da... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå