Rex_Rodney Skrevet 21. desember 2006 Del Skrevet 21. desember 2006 (endret) Noen som har mere kunnskap enn meg som kan fortelle meg om noen av disse tempene er for varme eller noe annet på bildet som ikke ser bra ut? [/img] Endret 21. desember 2006 av Rex_Rodney Lenke til kommentar
baronKanon Skrevet 21. desember 2006 Del Skrevet 21. desember 2006 Det ser ok ut det der. CPU-en jobber kanskje opp mot det som er anbefalt som maks, så du bør kanskje vurdere CPU-kjølingen din (evt. klokkingen). Hvilken CPU har du? Lenke til kommentar
Rex_Rodney Skrevet 21. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 21. desember 2006 Det ser ok ut det der. CPU-en jobber kanskje opp mot det som er anbefalt som maks, så du bør kanskje vurdere CPU-kjølingen din (evt. klokkingen). Hvilken CPU har du? 7548026[/snapback] Oki, har : Intel Pentium4550 3400 mhz Lenke til kommentar
baronKanon Skrevet 21. desember 2006 Del Skrevet 21. desember 2006 Last ned Rightmark CPU Clock utility fra http://cpu.rightmark.org og sjekk om cpu-en din throttler. Hvis den gjør det, vil det si at CPU-en din ikke går på full hastighet. Dette skjer når den begynner å nærme seg 60 grader (for Intel-CPU-er), og er til for å beskytte mot overoppheting. Men å ha en prosessor som ikke går på den hastigheten den skal er jo bare kjedelig... Hvis den throttler (dvs. at du får dropp på cpu-frekvenser nå og da) må du forbedre kjølingen din! Lenke til kommentar
Rex_Rodney Skrevet 21. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 21. desember 2006 (endret) Ok, skal prøve nå og se om jeg skjønner hva du mener Hvor sjekker jeg det du mente på programmet? [/img] Endret 21. desember 2006 av Rex_Rodney Lenke til kommentar
baronKanon Skrevet 21. desember 2006 Del Skrevet 21. desember 2006 Hvis du ser på det andre bildet på denne siden er det bilde av "monitoring" De øverste grafene er throttling. (men på din screenshot ser du at "Throttle"-verdien er den samme som Core clock-verdien, og det betyr at den kjører på riktig hastighet Lenke til kommentar
Tore Skrevet 21. desember 2006 Del Skrevet 21. desember 2006 Men går ikke viften for CPU ganske treigt.? Bruke speedfan å kjøre på mere guff...? (å sjekk for støv i kjøleribbene seff) Lenke til kommentar
Rex_Rodney Skrevet 21. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 21. desember 2006 Hvis du ser på det andre bildet på denne siden er det bilde av "monitoring" De øverste grafene er throttling. (men på din screenshot ser du at "Throttle"-verdien er den samme som Core clock-verdien, og det betyr at den kjører på riktig hastighet 7550484[/snapback] Ja ok, så det betyr at det er i orden der ihvertfall da!? Lenke til kommentar
Rex_Rodney Skrevet 21. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 21. desember 2006 Men går ikke viften for CPU ganske treigt.? Bruke speedfan å kjøre på mere guff...? (å sjekk for støv i kjøleribbene seff) 7550531[/snapback] Det vet jeg ikke, ser du det på bildet? støv har jeg fjernet for en uke siden... Lenke til kommentar
Tore Skrevet 21. desember 2006 Del Skrevet 21. desember 2006 848rpm står det der... skal kunne gå mye fortere en det... 2500rpm vertfall... så som såklart flytter mere luft å da kjøler myyyye bedre... Lenke til kommentar
Rex_Rodney Skrevet 21. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 21. desember 2006 848rpm står det der... skal kunne gå mye fortere en det... 2500rpm vertfall... så som såklart flytter mere luft å da kjøler myyyye bedre... 7552914[/snapback] Oki, ser fortsatt ikke hvor det står rpm jeg da med flytte mere luft mener du mere rpm, og det vil jo bråke mere også... Lenke til kommentar
Tore Skrevet 21. desember 2006 Del Skrevet 21. desember 2006 Nedenfor temperaturene står det Kjølevifter (med orddelingsfeil:P) CPU 848 RPM Ja vil bråke mere... men om det er 58grader ved standby så tørr jeg ikke tenke på hva det er med full load mens du spiller... (tippe 85-90grader) Lenke til kommentar
Rex_Rodney Skrevet 21. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 21. desember 2006 Nedenfor temperaturene står det Kjølevifter (med orddelingsfeil:P) CPU 848 RPM Ja vil bråke mere... men om det er 58grader ved standby så tørr jeg ikke tenke på hva det er med full load mens du spiller... (tippe 85-90grader) 7553067[/snapback] Kikka på feil bilde jeg nei har sjekket temp etter en del spilling og tempen stiger bare med noen få grader... Lenke til kommentar
Vod kaNockers Skrevet 21. desember 2006 Del Skrevet 21. desember 2006 Er enig i at CPU tempen er litt høy, men Harddsisken din er ganske kjølig. Noe ekstra kjøling du har på den? Lenke til kommentar
Rex_Rodney Skrevet 21. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 21. desember 2006 Er enig i at CPU tempen er litt høy, men Harddsisken din er ganske kjølig. Noe ekstra kjøling du har på den? 7553099[/snapback] Nei har ikke rørt noe inni der jeg , uten og putta inn ekstra ram... har et bilde av innsiden hvis det er til noen hjelp... Lenke til kommentar
Vod kaNockers Skrevet 21. desember 2006 Del Skrevet 21. desember 2006 Er enig i at CPU tempen er litt høy, men Harddsisken din er ganske kjølig. Noe ekstra kjøling du har på den? 7553099[/snapback] Nei har ikke rørt noe inni der jeg , uten og putta inn ekstra ram... har et bilde av innsiden hvis det er til noen hjelp... 7553122[/snapback] wow, da har du ganske god ventilasjon der harddiskene er Lenke til kommentar
Rex_Rodney Skrevet 21. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 21. desember 2006 Hehe det var da enda bra hva er egentlig de forskjellige tempene der, gpu, wdc ? Lenke til kommentar
Vod kaNockers Skrevet 21. desember 2006 Del Skrevet 21. desember 2006 (endret) WDC er harddisken din, mine ligger på 36 og 42 (den ene er mer heldig med plassering). GPU omgivelser har jeg ikke sett før. GPU er prosessor på skjermkortet ditt, mine GTO skjermkortene ligger på 42 og 48 grader på idle. Endret 21. desember 2006 av prostoman Lenke til kommentar
Rex_Rodney Skrevet 21. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 21. desember 2006 WDC er harddisken din, mine ligger på 36 og 42 (den ene er mer heldig med plassering). GPU omgivelser har jeg ikke sett før. GPU er prosessor på skjermkortet ditt, mine GTO skjermkortene ligger på 42 og 48 grader på idle. 7553196[/snapback] Ahh ok, ble jeg litt klokere da men hjelper kanskje og handle en ny cpu vifte da... for og få ned tempen, sitter en standard vifte der nå.... [/img] Lenke til kommentar
baronKanon Skrevet 22. desember 2006 Del Skrevet 22. desember 2006 Prøv å kjøre SP2004 (eller prime95) i 15 minutters tid og se hva som skjer med hastigheten på CPU-viften. Det kan være at den er temperaturreguler for minst mulig støy, og derfor går den ikke så fort på idle. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå