Laban30 Skrevet 21. desember 2006 Del Skrevet 21. desember 2006 Hei, jeg skal kjøpe blitz til mitt Nikon D80. Noen ideer om hva jeg bør kjøpe? Kameraet blir brukt kun til hobby bilder Lenke til kommentar
Jamm Skrevet 21. desember 2006 Del Skrevet 21. desember 2006 Hei, jeg skal kjøpe blitz til mitt Nikon D80.Noen ideer om hva jeg bør kjøpe? Kameraet blir brukt kun til hobby bilder 7547971[/snapback] Valgte å kjøpe Nikon SB-800 til min D80. Har god erfaring fra tidligere med Nikon blitzer Lenke til kommentar
Anew Skrevet 21. desember 2006 Del Skrevet 21. desember 2006 Mange på forumet, meg selv inkludert, har gode erfaringer med Sigma EF500DG Super som et billig og bra alternativ. Den yter som en mellomting mellom SB800 og SB600, men til en pris lavere enn SB600. Lenke til kommentar
F1_4 Skrevet 21. desember 2006 Del Skrevet 21. desember 2006 Sigma sitt alternativ er en del større i fysisk størrelse, treg og "støyete" (merk: ikke irriterende høyt) zoom-motor i hodet og ikke minst mindre presis enn Nikons blitser når det gjelder eksponering og WB. Har hatt en Sigma før jeg kjøpte meg to stk SB-800 og angrer ikke den dag i dag. Bruker riktig nok ikke alle funksjonene som strobe og slikt, men du verden så fornøyd jeg er med presisjonen blitsen gir. Den er til å stole på hver gang. For all del. Sigma gir utrolig mye power for pengene, men det lille ekstra du får av Nikon og den følelsen du sitter igjen med når du kjøper originalt utstyr er bedre synes jeg. Ikke minst taper originalt seg normalt sett mindre i verdi over tid enn hva tredjepartsutstyr gjør. /R Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå