Gå til innhold

Komplett vannkjøling. CPU,GPU,NB,SB,mosfets,HDDs


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Prostoman: pumpen er AC aquastream, samme dom daherik. Og ja den er stille, også på maks (74Hz).

 

Det er ikke støv i mine CD/DVD drev ...

 

Christopher909: prisen finner du om du legger sammen det som står i signaturern, men den er fortsatt billigere enn den 386DX 33MHz med HDD og 120MB 4MB RAM jeg kjøpte i 1991. :cool:

 

Jeg har sett på tubingen på ramen, det er et av flere probblemer ...

 

daherik: linært er enkenlt, da følger økning i power (%) en rett linje mellom to punkt, her min og maks temp. Progressivt vil si at en følger en buet kurve, dvs f.eks. at en økning på en grad nær min temp vil en mindre økning i power, enn en økning på en grad nær maks temp.

 

Ellers har jeg demontert alt nå (fikk omsider pakken fra Danmark). Og dessvere var mine bange anelser riktig. I tillegg til begrensinger på flow ved knip på slanger rundt ram kjølerne, så var kombinasjonen Tt-UVfluid og Swiftech/AC blokker ingen suksess ... væsken tåler ikke Alu i kretsen, og jeg fikk til dels kraftig saltutfelling i bokkene, særleig MOSFET og NB, som tettet igjen ... :nei:

 

Har nå renset alt vha 2% eddikk, og er nå i ferd med å skru alt sammen igjen, men nye slanger (Clearflex ID 3/8") denn gang. Fjerner også en del koblingspkt. Vil bruke batterivann men ACfluid denne gang, det skal fikse saltproblematikken.

 

Regner med å få bedre flow nå, men jeg grubler fremdeles på hvordan jeg skal koble ram blokkene ... :hmm:

 

Ellers har jeg brukt en del tid på en ny stue PCfor tiden ... derfor noe treg her på forumet ...

Endret av drbo
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Noe nytt daherik? Venter spent på det ferdige resultatet.

 

Selv har jeg endelig skrudd sammen alt på nytt, og flowen ble nå betraktelig bedre, 41-70 l/timer avhengig av pumpefrekvens. CPU temp ligger nå stabilt 30-33C med min pumpefrekvens og vifter på 40% (lydløst). :yes:

 

Nye slanger, nye RAM-bloker. Clearflex var en drøm å jobbe med, men de slukker litt av UV-gløden (de er 3mm tykke ...).

 

Noe bilder av det ferdige produkt, som jeg er godt fornøy med. :cool:

 

post-114224-1173128043_thumb.jpg

 

post-114224-1173128073_thumb.jpg

 

post-114224-1173128092_thumb.jpg

Lenke til kommentar

FLOTT! jeg har irritert meg over den lange omveien den tar! Takker så meget! Men har du byttet pumpe i ditt system? Lurer siden jeg prøver å finne gjengedim på original pumpa... Noen anelse?

 

Edit: grunnen til det med omvei er fordi jeg skal ha slangen gjennom toppen også vil jeg ha 3/8 slanger :)

Endret av Kuldesjokk
Lenke til kommentar

Orginal pumpen har koblinger for slager med ID 3/8". Den er også bra sterk ...

 

Faktisk tror jeg at den kan bli riktig så stille også, bare den monteres riktig, f.eks in en vibrasjonsdempende fester eller vha en "Sandwich" (siden er på tysk, men bildene er selvforklarende ...)

 

Min grunn til å skifte var koblingen mot AC Aquaero, automatisk overvåkning og "shut down" ved feil.

 

EDIT: gjengene er i tommer tror jeg, vil gjette på 1/4" BSP. Men dette ville jeg prøvd ut først, evt spurt Tt via mail eller på Tt forum

Endret av drbo
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
Noe nytt daherik? Venter spent på det ferdige resultatet.

 

Yo DrBo!

 

Da kan jeg endelig si at maskinen min er ferdig etter masse smått arbeid som måtte fullføres. Har dessverre ingen nye bilder siden kameraet mitt er bortlånt for øyeblikket. Kommer tilbake og poster dette så fort som råd.

 

Når det gjelder temperaturer har jeg overklokket min E6600 til 3,33Ghz. Der går den stabilt og fint. Jeg har satt vanntempen til å holde seg stabilt på 35 grader med aquaero'en. Delta på ca 12-13 grader og det vil si jeg holder cpu-en min rundt 48 grader for tiden.

Dvs at jeg både idler og loader ved samme temp siden viftene ikke begynner å gå før tempen når 35 grader.

Ved load går viftene mine på ca. 30%, så jeg kan nok trygt prøve å gi ennå mer gass på både skjermkort og cpu'en.

 

Skal se om jeg ikke får dumpet ut et par bilder på lørdag.

Lenke til kommentar

Stilig Daherik! :thumbup:

 

venter spent på bilder ... selv har jeg planer om å presse prosessor og skjermkort mere etterhvert (det er vist vanskelig å OC skjermkort i Vista).

 

Temperaturmessig har jeg jo mye å gå på. CPU ligger jevnt på 33C, MB på 30C ...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...