Lufthode Skrevet 21. desember 2006 Del Skrevet 21. desember 2006 Da jeg installerte Windows XP på min nye maskin, så virker det som om kortleseren tøyset litt med installasjonen min. Jeg valgte å kun partisjonere en liten del av harddisken, og bruke ca 100 GB på windows, og andre programmer. Etter å ha partisjonert, så hurtigformaterte jeg, og installerte windows. Nå ser jeg, at partisjonen der windows ligger, som normalt er c:, er blitt H:, og C: er en av kortleser-stasjonene. Jeg har prøvd å bytte ut H: i windows, og med partision magic, men det virker ikke som om det nytter, all den tid det er systemdisken jeg vil endre.. Noen som har noen gode triks, eller må jeg rett og slett reinstallere, og hvordan hindrer jeg at det samme skjer igjen neste gang? Lenke til kommentar
Pengu Skrevet 21. desember 2006 Del Skrevet 21. desember 2006 Jeg ville koblet fra kortleseren og installert på nytt. Det tar antakelig kortere tid å re-installere enn å få byttet stasjonsbokstaven på systempartisjonen. Det er så mange innstillinger som er avhengig av hvilken stasjon du installerte systemet på at det beste er å re-installere på riktig stasjon. Lenke til kommentar
pstub Skrevet 21. desember 2006 Del Skrevet 21. desember 2006 Heisann! Er redd du må re-installere. For å unngå dette problemet, kobler du fra minne-kort leseren og eventuelt andre hard-disker før du installerer og så installerer du på FØRSTE partisjon på den nye disken din. Når du har installert Windows, kan du koble til minnekort-leseren og eventuelt andre disker. Lykke til! Lenke til kommentar
theck1 Skrevet 21. desember 2006 Del Skrevet 21. desember 2006 Koble fra kortleseren og endre stasjonsbokstaven til c: ved å høyre klikke på min datamaskin, og velge behandle. Under disk behandling (disk management) kan du endre stasjonsbokstaven. Ser ikke grunnen til å re-installere en fersk windows installasjon. Lenke til kommentar
Joachimv Skrevet 21. desember 2006 Del Skrevet 21. desember 2006 Tror ikke du kan forrandre på systemdisken (H: for øyeblikket) til C: uten lykke, men du kan jo prøve siden du sannsyligvis ikke har noe å miste? Om ikke så bare installerer du på nytt.. Lenke til kommentar
RulleRimfrost Skrevet 21. desember 2006 Del Skrevet 21. desember 2006 Registeret er vel satt opp med en million henvisninger til C:\ ...men det er vel verdt et forsøk Lenke til kommentar
Pengu Skrevet 21. desember 2006 Del Skrevet 21. desember 2006 Koble fra kortleseren og endre stasjonsbokstaven til c: ved å høyre klikke på min datamaskin, og velge behandle. Under disk behandling (disk management) kan du endre stasjonsbokstaven. Ser ikke grunnen til å re-installere en fersk windows installasjon. 7547553[/snapback] Nei, og nei og atter nei. Det går ikke å gjøre dette med systempartisjonen. Dessuten er det som andre har nevnt her en drøss med referanser til systempartisjonen i registeret og sikkert også i en haug med filer. Lenke til kommentar
Jovi60 Skrevet 21. desember 2006 Del Skrevet 21. desember 2006 Koble fra kortleseren og endre stasjonsbokstaven til c: ved å høyre klikke på min datamaskin, og velge behandle. Under disk behandling (disk management) kan du endre stasjonsbokstaven. Ser ikke grunnen til å re-installere en fersk windows installasjon. 7547553[/snapback] Som de andre sier: Du kan vel IKKE forandre stasjonsbokstav på systemdisken.... Lenke til kommentar
Lufthode Skrevet 21. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 21. desember 2006 (endret) bah.. ..da må jeg inn i boksen og rote ja.. men ok.. Tusen takk for alle svar, det var greit å få en bekreftelse på at intet kan gjøres før jeg reinstallerer. Endret 21. desember 2006 av Lufthode Lenke til kommentar
theck1 Skrevet 29. desember 2006 Del Skrevet 29. desember 2006 Som de andre sier: Du kan vel IKKE forandre stasjonsbokstav på systemdisken.... 7547653[/snapback] Hmm, hvorfor ikke det? Fordi det er systemdisk? Skjønner egentlig ikke hvorfor det skulle bli noe problem... Men men.. Lenke til kommentar
Pengu Skrevet 29. desember 2006 Del Skrevet 29. desember 2006 Som de andre sier: Du kan vel IKKE forandre stasjonsbokstav på systemdisken.... 7547653[/snapback] Hmm, hvorfor ikke det? Fordi det er systemdisk? Skjønner egentlig ikke hvorfor det skulle bli noe problem... Men men.. 7596991[/snapback] Ganske enkelt fordi det er en haug med referanser til systemdisken som i så fall må gjøres om både for Windows og for det meste av programmene du har installert. Det er rett og slett for komplisert/tidkrevende til at det lønner seg. Lenke til kommentar
Blue Skrevet 29. desember 2006 Del Skrevet 29. desember 2006 Hehe....har gjort samme tabba sjøl. Har ikke brydd meg noe med det da. Har heller ikke hadt noe problemer med det....er bare å huske på hva som skulle vert C: Lenke til kommentar
834HF42F242 Skrevet 29. desember 2006 Del Skrevet 29. desember 2006 For å få Windows til å bli C:, må du formatere og legge inn på nytt. Koble fra andre disker og kortlesere for å være på den sikre siden. Koble til igjen når Windows er ferdig installert. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå