MadZone Skrevet 21. november 2002 Del Skrevet 21. november 2002 Har akkurat installert et Topcom Xplorer 500 ISDN modem i min nye maskin. Problemet er at hver gang jeg restarter maskina får jeg ikke koblet til internett uten at jeg installerer driverfilene til ISDN kortet på nytt! Forøvrig ser alt ut til å fungere normalt. Bruker XP Home Ed. Noen forslag til løsning? Lenke til kommentar
agvg Skrevet 21. november 2002 Del Skrevet 21. november 2002 Quote: Den 2002-11-21 19:44, skrev MadZone:Har akkurat installert et Topcom Xplorer 500 ISDN modem i min nye maskin. Problemet er at hver gang jeg restarter maskina får jeg ikke koblet til internett uten at jeg installerer driverfilene til ISDN kortet på nytt! Forøvrig ser alt ut til å fungere normalt. Bruker XP Home Ed. Noen forslag til løsning? Har du nyeste driver? Er dette en ekstern sak? Lenke til kommentar
MadZone Skrevet 21. november 2002 Forfatter Del Skrevet 21. november 2002 Det er et PCI kort. Har lagt inn siste driverversjon fra leverandørens hjemmeside. Har prøvd å sette tilbake kortet i den gamle maskina (Win98), og det funket med en gang. Lenke til kommentar
MadZone Skrevet 22. november 2002 Forfatter Del Skrevet 22. november 2002 Har fortsatt ikke funnet noen løsning på dette. Problemet oppstår også hver gang jeg installerer et nytt program på maskina. Etterpå er det ikke mulig å koble til internett. Kan dette være et P'n'P problem? Lenke til kommentar
Lef Skrevet 22. november 2002 Del Skrevet 22. november 2002 Jeg har hatt MYE problem med interne modem og WinME/W2k/WinXP.... I mange tilfeller store problemer med å i det hele tatt få installert de skikkelig. Virker som Microsoft os'er etter win98 sec. ed. ikke liker interne modem :smile: Har egentlig aldri helt funnet ut av hvorfor dette skal være så vanskelig. Vel, dette hjelper jo ikke deg, men kanskje en trøst at flere sliter med nogenlunde samme problem. [ Denne Melding var redigert av: Lef på 2002-11-22 11:18 ] Lenke til kommentar
Antiklimax Skrevet 22. november 2002 Del Skrevet 22. november 2002 Prøv med å bytte til en annen PCI slot Lenke til kommentar
MadZone Skrevet 22. november 2002 Forfatter Del Skrevet 22. november 2002 Skal forsøke å bytte PCI slot. Men ettersom dette er eneste PCI kortet som er montert i maskina, burde det ha noe å si? Lenke til kommentar
Mighty Skrevet 22. november 2002 Del Skrevet 22. november 2002 Hadde en sånn sak på en av maskinene. Der måtte jeg instalere driverene de fire første gangene maskinen rebootet etter at driveren var lagt til. Tok litt tid før den medfølgende programvare skjønte hvilket kort og drivere det var.. Problemet løste seg ved neste versjon av driveren. Lenke til kommentar
MadZone Skrevet 22. november 2002 Forfatter Del Skrevet 22. november 2002 Det funker! Jeg gikk inn i BIOS og satte valg for "Plug & Play O/S" til "No". Tilbake i Windows la jeg så inn driverne til kortet igjen, og siden har alt virket såre vel. Noen som kan forklare hvorfor? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå