Gunn@r Skrevet 21. desember 2006 Del Skrevet 21. desember 2006 Når jeg skal skru av PCen min (med Windows XP) så kommer den til "siste steg" der det står at "Windows avsluttes"....men der står den også bare, minutt etter minutt, uten at det skjer noe som helst! Noen idèer hvorfor maskinen ikke vil skru seg av?! Litt plagsomt å måtte bruke "svenskeknappen" hver gang Lenke til kommentar
-morten Skrevet 21. desember 2006 Del Skrevet 21. desember 2006 Det samme begynte plutselig å skje hos meg, og jeg fant til slutt ut at det var Logitech-programmet (som gjør at media-knappene på tastaturet virker) som var problemet. Gjorde så det ikke startet av seg selv lenger, og nå slår maskinen seg av uten problemer. Det er en ide hvertfall, hvis du har noe Logitech.. Lenke til kommentar
Gunn@r Skrevet 22. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 22. desember 2006 Det samme begynte plutselig å skje hos meg, og jeg fant til slutt ut at det var Logitech-programmet (som gjør at media-knappene på tastaturet virker) som var problemet. Gjorde så det ikke startet av seg selv lenger, og nå slår maskinen seg av uten problemer. Det er en ide hvertfall, hvis du har noe Logitech.. 7551883[/snapback] Niks, ingenting Logitech her desverre! Så det må nok være noe annet....men HVA??! Lenke til kommentar
Godstoge Skrevet 26. desember 2006 Del Skrevet 26. desember 2006 Om du har kjennskap til registret, så kan du prøve denne: HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\Winlogon > PowerdownAfterShutdown = 0 --Gos Lenke til kommentar
Gunn@r Skrevet 22. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 22. januar 2007 Om du har kjennskap til registret, så kan du prøve denne: HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\Winlogon > PowerdownAfterShutdown = 0 --Gos 7581172[/snapback] Nei det hjalp ikke no det....men takk for forslaget var jo verd et forsøk. Du har ikke flere gode idèer da? Lenke til kommentar
S.M. Skrevet 22. januar 2007 Del Skrevet 22. januar 2007 har jo en som heter WaitToKillAppTimeout i registeret. Sette den til halvparten eller mindre. kansje det hjelper.. Lenke til kommentar
Gunn@r Skrevet 22. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 22. januar 2007 har jo en som heter WaitToKillAppTimeout i registeret. Sette den til halvparten eller mindre. kansje det hjelper.. 7774039[/snapback] så hva mener du den burde stå på?! Hva står den på hos for eksempel deg? På denne maskinen (som er min, men ikke den som jeg har problemer med) står den på 20000... Lenke til kommentar
S.M. Skrevet 22. januar 2007 Del Skrevet 22. januar 2007 tror det står for 20 sek. så 5000 burde gjøre susen.. kansje Lenke til kommentar
Gunn@r Skrevet 22. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 22. januar 2007 tror det står for 20 sek. så 5000 burde gjøre susen.. kansje 7774155[/snapback] Men maskinen har MINST stått på i ett par minutter når jeg har prøvd å skru den av på vanlig måte! altså har den stått på i mer enn 20 sekunder uten å skru seg av....viss 20000 står for 20 sekunder da... Lenke til kommentar
backup Skrevet 22. januar 2007 Del Skrevet 22. januar 2007 http://www.theeldergeek.com/shutdown_issues_in_xp.htm Lenke til kommentar
Gunn@r Skrevet 22. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 22. januar 2007 http://www.theeldergeek.com/shutdown_issues_in_xp.htm 7774252[/snapback] sorry, men fant ikke no av interesse der desverre.... dette begynner å virkelig plage meg, men det er ikke så mye jeg alene kan gjøre. trenger virkelig hjelp folkens Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå