CellularDude Skrevet 21. desember 2006 Del Skrevet 21. desember 2006 Vurderer å kjøpe Skoda Roomster, og vil derfor høre med brukere på dette forumet, som har erfaringer med den. Det mest aktuelle motorvalget er 1.9 TDI, siden mindre dieselmotorer virker høyt giret, og derfor ble litt ukomfortable. Dieselmotorene er de samme som i Fabia, og jeg prøvde en 1.4 l /70 HK diesel i sommer. Jeg fant meg ikke til rette med trekkraften på lave turtall. På høyere turtall, sparket den derimot skikkelig fra. Dermed vil jeg 'safe' ved å gå for en 1.9 l. Lenke til kommentar
Buxa Skrevet 21. desember 2006 Del Skrevet 21. desember 2006 Vurderer å kjøpe Skoda Roomster, og vil derfor høre med brukere på dette forumet, som har erfaringer med den. Det mest aktuelle motorvalget er 1.9 TDI, siden mindre dieselmotorer virker høyt giret, og derfor ble litt ukomfortable. Dieselmotorene er de samme som i Fabia, og jeg prøvde en 1.4 l /70 HK diesel i sommer. Jeg fant meg ikke til rette med trekkraften på lave turtall. På høyere turtall, sparket den derimot skikkelig fra. Dermed vil jeg 'safe' ved å gå for en 1.9 l. 7547383[/snapback] Jeg har kjørt en del Roomster i løpet av høsten da min kamerat jobber på Møller å har lånt en demobil en stund mens hans bil har vært på verksted. Denne han låner er en Roomster Sport med 105 hesteren. 1,9 literen drar jo selvfølgelig mye bedre enn 1,4 literen på lavere turtall. Jeg mener nå iallefall den er fleksibel på girene, selv om jeg har kjørt 2 år med en 130 hesters TDI. Å sette seg inn i en bensinbil igjen er jo håpløst sånn sett.. Det er iallefall en morsom, god og ikke minst økonomisk bil å kjøre Lenke til kommentar
CellularDude Skrevet 21. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 21. desember 2006 (endret) Vurderer å kjøpe Skoda Roomster, og vil derfor høre med brukere på dette forumet, som har erfaringer med den. Det mest aktuelle motorvalget er 1.9 TDI, siden mindre dieselmotorer virker høyt giret, og derfor ble litt ukomfortable. Dieselmotorene er de samme som i Fabia, og jeg prøvde en 1.4 l /70 HK diesel i sommer. Jeg fant meg ikke til rette med trekkraften på lave turtall. På høyere turtall, sparket den derimot skikkelig fra. Dermed vil jeg 'safe' ved å gå for en 1.9 l. 7547383[/snapback] Jeg har kjørt en del Roomster i løpet av høsten da min kamerat jobber på Møller å har lånt en demobil en stund mens hans bil har vært på verksted. Denne han låner er en Roomster Sport med 105 hesteren. 1,9 literen drar jo selvfølgelig mye bedre enn 1,4 literen på lavere turtall. Jeg mener nå iallefall den er fleksibel på girene, selv om jeg har kjørt 2 år med en 130 hesters TDI. Å sette seg inn i en bensinbil igjen er jo håpløst sånn sett.. Det er iallefall en morsom, god og ikke minst økonomisk bil å kjøre 7550219[/snapback] Prøvekjørte en med 1.9l/106 HK diesel i dag. Den var rimelig seig, og det ble ikke mye giring, da jeg hadde vendt meg til den. Litt varebilpreg over dashbordet, men greit nok. Forsetene var bra, men hadde ikke korsryggstøtte, samt noe korte sitteputer. Men jeg har hatt nok av biler med korte sitteputer, så jeg ville nok overlevd en Roomster. Baksetene var helt greie, men den som sitter i midten, har det mer kummerlig. Men uansett er det baksetepassasjene som har det konge i denne bilen. God plass, og med svære sidevinduer. Foran er sidevinduene adskillig mer beskjedne, men det funker. A-stolpene er brede (noe som dessverre er jævlig vanlig på dagens biler...), men heldigvis er de ikke så buede som på f.eks Octavia. Hva faen gis det 4 og 5 stjerner for i kollisjonstester, når rimelig mange av dagens biler er konstruert med dårlig utsikt, grunnet sterkt buede og brede A-stolper!!?? Dessuten er det knekk mellom buene og taket, slik at det blir mindre dødvinkel. Dermed oppdager man litt mer som kommer inn på skrå fra sidene. Det trekker opp, men det hadde ikke vært for mye forlangt om sidevinduene foran hadde vært noe større! Dette ville harmonert bedre med sidevinduene bak. Bilen lå godt på veien, men den lette servoen ble litt upresis. Den er elektrisk. I byen er det bare en fordel, men på landeveien ville jeg nok foretrukket at bilen var mer retningsstabil. Men flere biler med el-servo har det slik, f.eks Renault Mégane og Honda Jazz. Alt i alt var erfaringene med Roomster meget gode. Bilen er alt annet enn anonym, og den virker godt bygd. Endret 21. desember 2006 av CellularDude Lenke til kommentar
trondbue Skrevet 21. desember 2006 Del Skrevet 21. desember 2006 Pappa kjøpte seg en Skoda Roomster 1.9 TDI Sport for ikke lenge, men den står hos forhandlerene og venter på skilter til etter nytt år for å spare 26000 i avgift. Var inne å så på den idag, men får jo ikke prøvd den. Men etter som jeg har lest virker det som en veldig god bil! Utsende er ikke annonymt, og tar nok litt tid å venne seg til. Men kan desverre ikke skrive noe om erfaringer om et par uker da jeg ikke har kjørt den enda. Lenke til kommentar
CellularDude Skrevet 21. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 21. desember 2006 Pappa kjøpte seg en Skoda Roomster 1.9 TDI Sport for ikke lenge, men den står hos forhandlerene og venter på skilter til etter nytt år for å spare 26000 i avgift. Var inne å så på den idag, men får jo ikke prøvd den. Men etter som jeg har lest virker det som en veldig god bil! Utsende er ikke annonymt, og tar nok litt tid å venne seg til. Men kan desverre ikke skrive noe om erfaringer om et par uker da jeg ikke har kjørt den enda. 7551956[/snapback] Trodde Møller-forhandlere tok den avgiften før nyttår. Har i alle fall sett reklame for det. Lenke til kommentar
trondbue Skrevet 21. desember 2006 Del Skrevet 21. desember 2006 Trodde Møller-forhandlere tok den avgiften før nyttår. Har i alle fall sett reklame for det. 7552084[/snapback] Tror og jeg har sett noen som gjør det, men forhandleren i Kristiansand gjør ikke det i hvert fall. Får den vel første uka etter nyttår. Lenke til kommentar
CellularDude Skrevet 21. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 21. desember 2006 (endret) Trodde Møller-forhandlere tok den avgiften før nyttår. Har i alle fall sett reklame for det. 7552084[/snapback] Tror og jeg har sett noen som gjør det, men forhandleren i Kristiansand gjør ikke det i hvert fall. Får den vel første uka etter nyttår. 7552357[/snapback] Ja, ja, den som venter på noe godt... Må si jeg likte Roomster. Som Fabia og Octavia er den penest i mørke farger, spesielt i svart. På Roomster nedtones den ukonvensjonelle linjeføringen rundt sidevinduene foran, ved å velge mørke farger. Tror denne linjeføringen er det flest måtte mislike med Roomster. Men i svart, vises det ikke så godt. Endret 21. desember 2006 av CellularDude Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå