Gå til innhold
🎄🎅❄️God Jul og Godt Nyttår fra alle oss i Diskusjon.no ×

God champagne til nyttårsaften!?

einst

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+5432143541

Da har jeg kjøpt meg "Pol Roger" som den så fornemt heter :)

Den ble anbefalt i FHM og kostet 330kr !

Endret av Slettet+5432143541
Lenke til kommentar
Da har jeg kjøpt meg "Pol Roger" som den så fornemt heter :)

Den ble anbefalt i FHM og kostet 330kr !

7549818[/snapback]

Den er brut, altså lite sukker. Asti er proppet full av sukker. Jenter og folk som ikke er vant med champis foretrekker sukker. SÅ er den dårlig så vet du hvorfor..

Lenke til kommentar

Kjøpte en martini Asti i dag. Tror jeg blir nødt til å prøve den fr nyttårsaften. Bare sånn i fall det skulle vise jeg å være sukkervann med kullsyre og alkohol. Skulle virkelig ha lest en champagne test _før_ jeg dro på polet.

Jeg kan forresten anbefale en champagne (eller var det musserende vin?). Husker ikke navnet i farta, men den er rød-rosa på farge, så den er lett å kjenne igjen. Ikke er den dyr heller (mener den koster rundt 150,- kr).

Endret av Dj_eLmO
Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Tenkte jeg skulle kjøpe en flaske champagne eller musserende vin til ei venninne i bursdagspresang. Skal jeg gå for en asti her eller er det andre ting som egner seg bedre? Hun fyller 18 år og er vel ikke noe ekspert når det kommer til champagne drikking :p Jeg kan godt bruke 2-3 hundre på denne champagnen så er det noen flere anbefalinger så er det bare å komme med dem.

Lenke til kommentar
  • 9 måneder senere...

Jeg tenkte jeg skulle dra opp denne igjen, ettersom neste nyttårsaften nærmer seg med stormskritt.

Jeg er forholdsvis glad i Champagne, og når jeg nå har sluppet unna de sinnssyke prisene i Norge har jeg faktisk råd til å drikke det litt oftere enn et par ganger i året.

Jeg kjøpte én flaske med Moët & Chandon Brut Impérial som er ment for nyttårsaften, men jeg kommer nok til å handle med meg en flaske til av et annet merke på tax free.

Jeg kan trygt anbefale Moëten til de som liker tørr hvitvin. Asti funker vel for de som egentlig ikke liker champagne, men den blir for søt for min del. Smaker jo nesten rusbrus.

Lenke til kommentar

Så lenge jeg unngår Pol Roger igjen, skal jeg være fornøyd.

Det var ikke det at den smakte så ille, men navnet... Det hørte så maks harry ut uttalt på trøndersk.

"Gå å heintj pol-roger'n te mæ!"

Som om det var snakk om en gammel alkis eller noe.

Bare navnet gjorde at jeg ikke helt klarte å nyte den.

Får prøve en Moët i år da.

edit: Da var Moët & Chandon Brut Imperial innkjøpt og står i kjøleskapet mitt :)

Endret av Datasmurf
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...