toazty Skrevet 21. desember 2006 Del Skrevet 21. desember 2006 (endret) med ein gang jeg starter opp pc'en så får jeg opp CMOS failure : "chassis intruded" , "fatal system error" " system overclocking failed" , alt utstyret er nyt , satt sammen pc'en i natt, kommer ikke inn i BIOS før disse feilmeldingene kommer... og nå trykka eg netopp mange ganger på f2 , kom gjennom alle feil meldingene og videre til Windows, men så slår maskinen seg av automatisk... jumpere er ikke blitt flytta på, batteriet er blitt bytta, toAZty Endret 21. desember 2006 av toazty Lenke til kommentar
galaxee Skrevet 21. desember 2006 Del Skrevet 21. desember 2006 Hovedkort har du da? står sikkert noe i manual Lenke til kommentar
toazty Skrevet 21. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 21. desember 2006 Hovedkort har du da? står sikkert noe i manual 7547229[/snapback] Asus P5B DLX/WIFI-AP, P965, Socket-775, har faktisk leita litt rundom, men ingenting funke Lenke til kommentar
Makky Skrevet 21. desember 2006 Del Skrevet 21. desember 2006 "chassis intruded" = det må finnes et sted i BIOS hvor dette slås av. " system overclocking failed" = har du overklokket? Når du får sånn nld er 1. bud å reset BIOS. "fatal system error" = Det må også stå noe i manualen om hvorfor denne kommer. Lenke til kommentar
toazty Skrevet 21. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 21. desember 2006 "chassis intruded" = det må finnes et sted i BIOS hvor dette slås av. " system overclocking failed" = har du overklokket? Når du får sånn nld er 1. bud å reset BIOS. "fatal system error" = Det må også stå noe i manualen om hvorfor denne kommer. 7547254[/snapback] kommer ikke inn i BIOS har ikke overklokket, faktisk ikke brukt disse pc delene før, satt sammen alt nytt i natt... Lenke til kommentar
toazty Skrevet 21. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 21. desember 2006 Reset bios da. 7547277[/snapback] kossen resete eg BIOS ? Lenke til kommentar
FXDC Skrevet 21. desember 2006 Del Skrevet 21. desember 2006 Det er jumper du flytter på hk'et . Husk å ta ut strømkabel og batteri først , hvis ikke kan du ødelegge hk'et . Les manualen på hk'et først . Lenke til kommentar
galaxee Skrevet 21. desember 2006 Del Skrevet 21. desember 2006 (endret) -- "Chassis Intruded!" Message; CMOS-Clear and Chassis Intrusion Jumpers ADDED: 08/24/06 If you are getting a "Chassis Intruded!" message upon trying to boot, you will be unable to do anything whatsoever. As reported, to fix this, you must clear CMOS via an on-board jumper. Refer to your manual and locate the jumper, and be very careful, as the Chassis Intrusion jumper is right next to it. -- "Chassis Intrusion jumper" er vel rett? ports for WiFi-AP Edition) 1 x Floppy disk drive connector 1 x IDE connector 7 x SATA connectors 1 x CPU Fan connector 3 x Chassis Fan connector (5 connectors for WiFi-AP Edition) 1 x Power Fan connector 1 x IEEE1394a connector Front panel audio connector 1 x Azalia Digital Header 1 x S/PDIF Out Header Chassis Intrusion connector <-----------------------------! CD audio in 24-pin ATX Power connector 2 x 4-pin ATX 12V Power connector System Panel Edit: manual og søk etter "Chassis Intrusion" i pdf fila så finner du ut litt Endret 21. desember 2006 av galaxee Lenke til kommentar
toazty Skrevet 21. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 21. desember 2006 -- "Chassis Intruded!" Message; CMOS-Clear and Chassis Intrusion Jumpers ADDED: 08/24/06 If you are getting a "Chassis Intruded!" message upon trying to boot, you will be unable to do anything whatsoever. As reported, to fix this, you must clear CMOS via an on-board jumper. Refer to your manual and locate the jumper, and be very careful, as the Chassis Intrusion jumper is right next to it. -- "Chassis Intrusion jumper" er vel rett? ports for WiFi-AP Edition) 1 x Floppy disk drive connector 1 x IDE connector 7 x SATA connectors 1 x CPU Fan connector 3 x Chassis Fan connector (5 connectors for WiFi-AP Edition) 1 x Power Fan connector 1 x IEEE1394a connector Front panel audio connector 1 x Azalia Digital Header 1 x S/PDIF Out Header Chassis Intrusion connector <-----------------------------! CD audio in 24-pin ATX Power connector 2 x 4-pin ATX 12V Power connector System Panel Edit: manual og søk etter "Chassis Intrusion" i pdf fila så finner du ut litt 7547376[/snapback] sånn, nå har alt vore utav hovedkortet.. satt inn alt på nytt, men har fortsatt problemer, kommer inn i bios, trykker F2 , windows starter, men uansett så skrur pcen seg av, den skrur seg fortere av hvis jeg prøver flere ganger etter hverandre, lurer på om den blir varm, men viftene funker ingenting lukter svidd, så ikke vet jeg Lenke til kommentar
Flimzes Skrevet 21. desember 2006 Del Skrevet 21. desember 2006 Har du ikke en "Pc Health Status" side i biosen der du kan sjekke temp og viftehastighet. For å se om det er temp problemer. Kan det være en kjip strømforsyning. At den ikke klarer å levere den strømmen den skal. Lenke til kommentar
Penol Skrevet 21. desember 2006 Del Skrevet 21. desember 2006 sånn, nå har alt vore utav hovedkortet.. satt inn alt på nytt, men har fortsatt problemer, kommer inn i bios, trykker F2 , windows starter, men uansett så skrur pcen seg av, den skrur seg fortere av hvis jeg prøver flere ganger etter hverandre, lurer på om den blir varm, men viftene funker ingenting lukter svidd, så ikke vet jeg 7548518[/snapback] Jeg hadde nylig akkurat samme oppførsel på min pc etter å ha innstallert vannkjøling (måtte plukke hele pc'en fra hverandre slik som du på en måte har gjort). Jeg kom til at hk'et var kaputt og kjøpte meg et nytt. Problemet forsvant, og ting fungerer hvertfall godt til nå. Jeg har ikke samme hardware som du, men et gamlere 754 system. Lenke til kommentar
toazty Skrevet 21. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 21. desember 2006 Har du ikke en "Pc Health Status" side i biosen der du kan sjekke temp og viftehastighet. For å se om det er temp problemer. Kan det være en kjip strømforsyning. At den ikke klarer å levere den strømmen den skal. 7549033[/snapback] har en 500W strømforsyning.. men pcen skrur seg av automatisk!! har ikke tid til å gjøre noe som helst i bios Lenke til kommentar
toazty Skrevet 21. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 21. desember 2006 sånn, nå har alt vore utav hovedkortet.. satt inn alt på nytt, men har fortsatt problemer, kommer inn i bios, trykker F2 , windows starter, men uansett så skrur pcen seg av, den skrur seg fortere av hvis jeg prøver flere ganger etter hverandre, lurer på om den blir varm, men viftene funker ingenting lukter svidd, så ikke vet jeg 7548518[/snapback] Jeg hadde nylig akkurat samme oppførsel på min pc etter å ha innstallert vannkjøling (måtte plukke hele pc'en fra hverandre slik som du på en måte har gjort). Jeg kom til at hk'et var kaputt og kjøpte meg et nytt. Problemet forsvant, og ting fungerer hvertfall godt til nå. Jeg har ikke samme hardware som du, men et gamlere 754 system. 7549219[/snapback] stakk å bytta HK i dag, har det samme problemet... nå går eg snart lei Lenke til kommentar
imfrommanndame Skrevet 21. desember 2006 Del Skrevet 21. desember 2006 På mitt M2N32-SLI Deluxe går det an å gjøre noe med at kabinettet er åpent... Ekstremt dårlig setning! Lenke til kommentar
toazty Skrevet 21. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 21. desember 2006 På mitt M2N32-SLI Deluxe går det an å gjøre noe med at kabinettet er åpent... Ekstremt dårlig setning! 7549614[/snapback] har prøvd et par ganger med å sette side dekselet på men, ingenting skjer... eg skjønne ingenting... koffer skrur pcen seg av egentlig... skrur seg av etter 10 sekund .. helt automatisk.. hver j'''''' gang... Lenke til kommentar
imfrommanndame Skrevet 21. desember 2006 Del Skrevet 21. desember 2006 Du endrer innstillingene i BIOS Lenke til kommentar
lucky666 Skrevet 21. desember 2006 Del Skrevet 21. desember 2006 Har du prøvd å "clear cmos" som tidligere nevnt i tråden? Lenke til kommentar
Koppit Skrevet 21. desember 2006 Del Skrevet 21. desember 2006 (endret) Har du sjekket at det er en jumper på chassisintruderpinnene? Fikk samme problemet da jeg testet denne funksjonen så jeg satte jumperen tilbake og trykkte febrilsk på reset knappen, mulig jeg resatte BIOS er ikke sikker. Du finner ut evt. hvor jumperen skal være i manualen (side 2-32 i min manual). EDIT: reset BIOS står på side (2-22) Håper dette hjelper . Endret 21. desember 2006 av Koppit Lenke til kommentar
toazty Skrevet 22. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 22. desember 2006 Har du sjekket at det er en jumper på chassisintruderpinnene? Fikk samme problemet da jeg testet denne funksjonen så jeg satte jumperen tilbake og trykkte febrilsk på reset knappen, mulig jeg resatte BIOS er ikke sikker. Du finner ut evt. hvor jumperen skal være i manualen (side 2-32 i min manual). EDIT: reset BIOS står på side (2-22) Håper dette hjelper . 7549897[/snapback] takk for hjelpen.. men det hjelper ikke... pc'en skrur seg fortsatt automatisk av etter 5 sec, har satt på jumperene på default Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå