Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Får ikke til trådløs nettverkslagring

Anbefalte innlegg

Jeg har trådløst nettverk fra linksys. Har disse komponetene:Linksys WAP54G, Linksys WUSB54GC og en Linksys NSLU2-EU.

Selve nettverket fungerer fint og jeg får internett. Problemet er at jeg ikke finner de eksterne harddiskene som jeg har på nettverket.

Jeg har koblet slik at fra modemet fra NextGentel går det til aksesspunktet. På modemet har jeg og koblet NAS løsningen, Linksys NSLU2-EU.

Jeg forstår ikke hvorfor jeg ikke finner harddiskene, alt er installert korrekt. Kan det være siden PCene får signal fra aksesspunket, mens NAS er koblet rett til modemet? Er takknemlig for all hjelp!

Einar

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det produktet du har er et aksesspunkt, ingen ruter.

Det betyr at NAS ikke får IP-adresse fra aksesspunktet ditt. Forhåpentligvis har du et modem med innebygd ruter. Det enkleste er å koble til NAS direkte der.

Dersom du ikke har modem med innebygd ruter, så må du kjøpe en trådløs ruter. Ikke et aksesspunkt. Eventuelt så må du sjekke at den porten du kan bridge med på aksesspunktet får IP-adresse fra ruteren din via DHCP. Ellers må du sette det manuelt opp.

-xhilerate-

Lenke til kommentar
Det produktet du har er et aksesspunkt, ingen ruter.

Det betyr at NAS ikke får IP-adresse fra aksesspunktet ditt. Forhåpentligvis har du et modem med innebygd ruter. Det enkleste er å koble til NAS direkte der.

Dersom du ikke har modem med innebygd ruter, så må du kjøpe en trådløs ruter. Ikke et aksesspunkt. Eventuelt så må du sjekke at den porten du kan bridge med på aksesspunktet får IP-adresse fra ruteren din via DHCP. Ellers må du sette det manuelt opp.

-xhilerate-

7547089[/snapback]

Jeg forklarte nok litt dårlig hvordan jeg koblet det opp. Men jeg har koblet NAS rett i modemet med innebygd ruter. Fra ruteren har jeg og koblet det trådløse aksesspunktet. Setup for NAS søker etter komponenten, men finner fremdeles ingen ting.

Hvordan sjekker jeg om porten som jeg kan bridge med får IP adresse fra ruter via DHCP?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...