DesertGlow Skrevet 21. november 2002 Del Skrevet 21. november 2002 Sitter og vurderer å gå til innkjøp av en bærbar PC om ikke så alt for lenge. Har sett litt på Dell Inspiron 8200 med litt modifikasjoner (256/512 MB, Radeon 9000, 30 GB disk). Er riktignok ikke spessielt fornøyd med batterilevetiden (den er ganske viktig når man til stadighet sitter på toget...) Noen som har forslag til noen PCer i omtrent samme kategori som har bedre batterikapasitet? Det jeg er ute etter er 15" skjerm, minimum 256MB RAM, helst Radeon 9000 eller GF4Ti4200Go (har fått ubergrunnet advarsel om dette) og en grei CPU, f.eks P4 1,7 (som jeg også har fått ubegrunnet advasel mot). Prisen bør ikke være over 15000 + mva (som den nevnte Dell-maskinen kommer på). Og hva jeg skal med så kraftig skjermkort? Lettere og morsommere å komme seg med på små LAN når man bor langt unna gamle venner. Lenke til kommentar
novalis Skrevet 21. november 2002 Del Skrevet 21. november 2002 Hvis du reiser på 1.klasse med signaturtoget så er det kontakt til datamaskin ved hvert sete. Jeg gjør alltid det :smile: Alvorlig: Det er ikke sikker at PC er det mest fornuftige hvis du mener batterikapasitet er fryktelig viktig. iBook holder i 6 timer, og Powerbook i 5 timer. Det ryktes at de helt nye modellene dessuten har øket batterikapasitet for å matche de nye spesifikasjonene. Tviler på at noen av de krafigere PC'ene holder mer enn 3 timer, hvis du da ikke kjøper ekstrabatterier. Lenke til kommentar
cyberpet Skrevet 21. november 2002 Del Skrevet 21. november 2002 Tror du har et problem da ja.. Dell er etter hva jeg kan se blant de maskinene med best batteritid, du finner ikke så mange maskiner med særlig mer enn 3,5 timer hvis du er på jakt etter en kraftig lap.. Lenke til kommentar
klilleng Skrevet 21. november 2002 Del Skrevet 21. november 2002 Compaq 800-serien har glimrende batteri. Sjekk QXL for et par brukte 800c'er. Lenke til kommentar
DesertGlow Skrevet 21. november 2002 Forfatter Del Skrevet 21. november 2002 Quote: Den 2002-11-21 20:55, skrev cyberpet:Tror du har et problem da ja.. Dell er etter hva jeg kan se blant de maskinene med best batteritid, du finner ikke så mange maskiner med særlig mer enn 3,5 timer hvis du er på jakt etter en kraftig lap.. Vel, det jeg har sett av Dell er stort sett merket 2-3 timer. Så DinSide skrøt hemningsløst av Toshiba Satellite 1900, men den koster noe mer enn det jeg hadde forestilt meg... Kunne godt tenke meg å holdt meg unne Mac, ikke fordi jeg har noe i mot dem, men jeg har ikke programvaren og den er heller ikke noe særlig på LAN. Er det ikke noen strøm-snille AMD-maskiner ute der? Lenke til kommentar
cyberpet Skrevet 21. november 2002 Del Skrevet 21. november 2002 Min i4150 holder bra over 3 t på det beste, tror ikke i8200 er så mye dårligere.. Lenke til kommentar
[L]337-Zonic Skrevet 21. november 2002 Del Skrevet 21. november 2002 IBM sine maskiner har veldig lang batterilevetid, men de er jo så dyre. Du kan alternativt kjøpe en maskin som har plass til to batterier eller du får kjøpe et seperat ekstra batteri slik andre har hintet om her. Lenke til kommentar
obese Skrevet 21. november 2002 Del Skrevet 21. november 2002 Hvorfor vurdere pc etter batterilevetid? Hvorfor ikke bare bruke et ekstrabateri istedet for f.ex cdrommen.. det funker finfint for de aller fleste pcer, og hvis du bruker pcen mer enn 5-6 timer av gangen, da bør du kanskje heller fly til jobb :wink: sverre Lenke til kommentar
obese Skrevet 21. november 2002 Del Skrevet 21. november 2002 Hvorfor vurdere pc etter batterilevetid? Hvorfor ikke bare bruke et ekstrabateri istedet for f.ex cdrommen.. det funker finfint for de aller fleste pcer, og hvis du bruker pcen mer enn 5-6 timer av gangen, da bør du kanskje heller fly til jobb :wink: sverre Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå