AlecTBM Skrevet 4. januar 2007 Del Skrevet 4. januar 2007 skulle tru det blir noen hundringser. nei seriekobler et par 9 v batterier og parallellkobler vell to sånne seriekoblinger. får jeg 18 v med ekstra levetid trur det skulle holde. jeg la sammen div deler som jeg trenger til en 2 kanals base. 290 kr ble det. og dette er uten boksen og dioder osv. Lenke til kommentar
blla Skrevet 6. januar 2007 Del Skrevet 6. januar 2007 fant en oppskrft på elektriske tennere. http://www.thoryllo.com/pyroteknikk/ellunte.html 7636178[/snapback] disse tennerne funker fint med et vanlig 9V batteri. Du kan også fylle sugerøret med svovel fra 2-4 fyrstikker, som er litt lettere å få tak i. Noen som vet om det går ann å bruke glødepluggen til en RC-bil. Er jo greit med en detonator som kan brukes flere ganger I tilleg er jo glødebatteriet lite og hendig og oppladbart. Lenke til kommentar
AlecTBM Skrevet 6. januar 2007 Del Skrevet 6. januar 2007 altså. hvis du bruker en gløde tupp fra en RC bil eller en el-lunte er vel ett fett. gløde tuppen blir jo ødelagt den også hvis du puttern i en kanon. Lenke til kommentar
Joney Skrevet 6. januar 2007 Del Skrevet 6. januar 2007 fant en oppskrft på elektriske tennere. http://www.thoryllo.com/pyroteknikk/ellunte.html 7636178[/snapback] disse tennerne funker fint med et vanlig 9V batteri. Du kan også fylle sugerøret med svovel fra 2-4 fyrstikker, som er litt lettere å få tak i. Noen som vet om det går ann å bruke glødepluggen til en RC-bil. Er jo greit med en detonator som kan brukes flere ganger I tilleg er jo glødebatteriet lite og hendig og oppladbart. 7660668[/snapback] skal du bruke den i f.eks en bombe er den blåst til månen når du er ferdig uansett... Lenke til kommentar
blla Skrevet 6. januar 2007 Del Skrevet 6. januar 2007 (endret) Jeg sier ikke at glødepluggen skal bli brukt til en bombe, men den burde jo overleve som tenner til en potetkanon. Den får jo samme type juling i en motor Endret 6. januar 2007 av blla Lenke til kommentar
AlecTBM Skrevet 6. januar 2007 Del Skrevet 6. januar 2007 hvis kanonen er drevet av BP(Black Powder/svartkrutt) så kan du si farvell til den. er nok litt mer kraft i BP enn det er i sprit Lenke til kommentar
just-_-me Skrevet 7. januar 2007 Del Skrevet 7. januar 2007 (endret) man kan bruke små resistorer (1/4w 1ohm) som tennere. bare og sette den rett på pluss og minus, på et par 9V batterier. funker bare en gang, men en pakke med resistorer koster ikke så mye... hvertfall ikke hvis du går på GK/VK1 elektro, bare og spørre læreren om han har noen resistorer liggende som du kan få med hjem... funker fett! Endret 7. januar 2007 av just-_-me Lenke til kommentar
AlecTBM Skrevet 7. januar 2007 Del Skrevet 7. januar 2007 hehe brenne over noen motstander går sikkert fint det. trur ikke at det blir varmt nok men det er vell bare meg Lenke til kommentar
Joney Skrevet 9. januar 2007 Del Skrevet 9. januar 2007 (endret) Oppladbart batteri til radiostyrte biler funker fett! kan fås på en hobby butikk... edit: skriveleif Endret 9. januar 2007 av Joney Lenke til kommentar
AlecTBM Skrevet 9. januar 2007 Del Skrevet 9. januar 2007 ka koster de?? btw trur jeg holder meg til batteri på ledning Lenke til kommentar
Joney Skrevet 9. januar 2007 Del Skrevet 9. januar 2007 ka koster de?? btw trur jeg holder meg til batteri på ledning 7682036[/snapback] 100 spenn eller noe.... men da kan du jo bruke det mange ganger Lenke til kommentar
AlecTBM Skrevet 9. januar 2007 Del Skrevet 9. januar 2007 jeg fikk endelig teste en "el-lunta". fylte den med knuste fyrstikkhoder og testa den på et 9V batteri. Fikk meg en plastikk bit i halsen. Den sprengte. er jo ikke en lunte men en tenn hette. Lenke til kommentar
Joney Skrevet 9. januar 2007 Del Skrevet 9. januar 2007 jeg fikk endelig teste en "el-lunta". fylte den med knuste fyrstikkhoder og testa den på et 9V batteri. Fikk meg en plastikk bit i halsen. Den sprengte. er jo ikke en lunte men en tenn hette. 7685785[/snapback] jeg bruker sånne pærer fra julepynt og 9V Lenke til kommentar
AlecTBM Skrevet 9. januar 2007 Del Skrevet 9. januar 2007 ok men æ ble litt skremt der trudde at den bare skulle brenne og fisse litt og det var det. men så kom det et stort *PANG* istede. kosen funker de lysan. brenner de eller?? ka bruke du som brennstoff?? Lenke til kommentar
Joney Skrevet 10. januar 2007 Del Skrevet 10. januar 2007 (endret) helt basicly skal man forsiktig knuse eller sage av toppen på de små pærene fra julepynten uten å skade glødetråden (pleier å måle resistansen i den etterpå, med et ohmmeter) Deretter fyller du den med svartkrutt. Når det kobles til spenning, vil pære gløde i et millidelssekund før den brenner opp, og vil dermed antenne kruttet. Pleier å legge dem inne i bombene som skal detoneres og koble dem til batteriet via en bryter (helst topola). Endret 10. januar 2007 av Joney Lenke til kommentar
MaX [NOR] Skrevet 14. januar 2007 Del Skrevet 14. januar 2007 (endret) helt basicly skal man forsiktig knuse eller sage av toppen på de små pærene fra julepynten uten å skade glødetråden (pleier å måle resistansen i den etterpå, med et ohmmeter) Deretter fyller du den med svartkrutt. Når det kobles til spenning, vil pære gløde i et millidelssekund før den brenner opp, og vil dermed antenne kruttet. Pleier å legge dem inne i bombene som skal detoneres og koble dem til batteriet via en bryter (helst topola). 7691496[/snapback] Til modell-flymototer lages det gløde tråder for anntenning av nitrometan. Gløde tråd der på samme måte som med en diesel motor. Husker ikke spenningen de bruker. Endret 14. januar 2007 av MaX [NOR] Lenke til kommentar
AlecTBM Skrevet 15. januar 2007 Del Skrevet 15. januar 2007 tenneren til en rakettmotor bruker 12V Lenke til kommentar
Joney Skrevet 16. januar 2007 Del Skrevet 16. januar 2007 (endret) ,14/01-2007 : 18:58]helt basicly skal man forsiktig knuse eller sage av toppen på de små pærene fra julepynten uten å skade glødetråden (pleier å måle resistansen i den etterpå, med et ohmmeter) Deretter fyller du den med svartkrutt. Når det kobles til spenning, vil pære gløde i et millidelssekund før den brenner opp, og vil dermed antenne kruttet. Pleier å legge dem inne i bombene som skal detoneres og koble dem til batteriet via en bryter (helst topola). 7691496[/snapback] Til modell-flymototer lages det gløde tråder for anntenning av nitrometan. Gløde tråd der på samme måte som med en diesel motor. Husker ikke spenningen de bruker. 7720831[/snapback] Om jeg skulle brukt det hadde det vel blitt litt dyrt i lengden, etterom de blir blåt til månen for hver gang... Endret 16. januar 2007 av Joney Lenke til kommentar
Rescue me Skrevet 27. januar 2007 Del Skrevet 27. januar 2007 Jeg så må MacGyver en gang hvor han lagde en lunte av hyssing som han gnikket mot et stearinlys så det kom et tynt stearin lag på yttersiden av hyssingen. Tror den skal virke. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå