RandiA Skrevet 20. desember 2006 Del Skrevet 20. desember 2006 DVD decoder til Windows Media Player? Hjelp. Dette forstår jeg ikke helt. Jeg har DVD spiller/brenner på to laptopper, og DVD jeg har laget av gamle videokamera filmer, kan jeg spille der og på min LG DVD spiller/opptaker, der jeg har laget de. Men på min stasjonære PC har jeg bare Media Player, får denne meldingen: Kan ikke spille av DVD fordi det ikke er installert en kompatibel DVD-dekoder på datamaskinen. Jeg har i flere timer nå oppsøkt diverse steder og prøvd å laste ned "ett eller annet", men det funker ikke. Hva er det egentlig jeg må ha? Link til noe? Så ut som det var noe man måtte kjøpe. Prøvde noe som het ACE codec pack, eller er det noe som heter MPEG-2 decoder?. Kan noen gi meg et enkelt råd om hva jeg trenger og hvor jeg finner det? Mulig dette innlegget ikke er på rett sted en gang. På DVD filen i PC spilleren står: LG_RC590M. Og den kan spilles på en "vanlig" DVD spiller, men ikke på Media Player.. Takknemlig for "enkel veiledning" RandiA Lenke til kommentar
krizla Skrevet 27. desember 2006 Del Skrevet 27. desember 2006 Du må ganske enkelt installere en dvd spiller (program) for å kunne spille av dvd filmen din. Det kan sammenlignes som med da MP3 kom og alle innstallerte winamp for å kunne spille av musikk filene. Jeg bruker selv powerdvd og i den følger det med den kodeken som du spørr etter. Og når "codecen" er innstallert kan også windows media player bruke den. Dersom du ikke har noen dvd software og installere foreslår jeg at du installerer BSPLAYER. Den har innebygde codecer til det aller meste. Også xvid, divx samt standard dvd codec. Lykke til Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 28. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 28. desember 2006 Takk skal du ha. Trodde Windows Media Player var god nok. På min Laptop ble det automatisk med en DVD player med DVD brenner programmet. Fant en (dårlig) spiller på nettet som het IVIVO Media Player for min stasjonære, men skal forsøke dine forslag. RandiA Lenke til kommentar
Wipeout Skrevet 28. desember 2006 Del Skrevet 28. desember 2006 Mener å huske at VLC klarer å spille av dvd uten eksterne codecs. Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 28. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 28. desember 2006 Takker for tips. Har prøvd litt forskjellig nå. Først BSPlayer. Den så grei ut, men dessverre var ikke DVD programmet tilgjengelig i fri-utgaven. Så prøvde jeg CyberLink PowerDVD, funket nogenlunde, men det er jo bare trial versjon. Så tok jeg ned den nevnte VLC player. Ser ut som den er "frigitt" den (?). På alle jeg har prøvd, ser det ut til at DVD'n jeg har laget stopper opp innimellom, og jeg må trykke PLAY igjen. Den virker helt utmerket på min DVD-spiller tilkoblet TV'n. Vanlige DVD filmer går også greit på disse jeg har tatt ned på min stasjonære PC. De har vel sine svakheter disse analoge videoene fra først på 90-tallet, som jeg nå har gjort om til digitale og recorded på DVD. Litt morsomt å eksperimentere. RandiA Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 2. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 2. januar 2007 Mener å huske at VLC klarer å spille av dvd uten eksterne codecs. 7590929[/snapback] YES! VLC var god, takk skal du ha. RandiA Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå