fredde Skrevet 21. november 2002 Del Skrevet 21. november 2002 Har som sagt over Telenor ADSL på Win xp, har hatt det i ca. 1 år på xp hele tiden, så jeg startet med rasppoe drivere og slikt fordi startcd`n som fulgte med fra telenor ikke støttet xp. Dette har funket veldig bra til nå, er ikke en som driver å klusser med innstillinger hele tiden, det som funker det funker. Men nå i det siste har ADSL tilboblingen min gått helt i sirup. Får fra 308 til 580 ca.(704 linje) på itavisens barometer, men får stadig lastet ned ved ca. 75 kb/s fra online.no Har vært i kontakt med kundeservice direkte hos telenor flere ganger og de mener det må være noe kluss med oppsettet mitt. Jeg bruker proxy.online.no port 8080, norton internet security og norton antivirus er alltid på... Fra jeg klikker en link/favoritt f.eks. vg kan det være hvit skjerm i opptil 30 sekunder før siden plutselig lastes i racer/ADSL fart. Har også problemer med at tilkoblingen til serveren timer out ved sjekking av mail...Noen ganger går det fort andre ganger nekter den plent... Noen som har noen gode råd på hvor jeg bør begynne å lete ? Har det skjedd mye på oppkoblingsfronten siste året, rasppoe ol ? Vil sette meget stor pris på litt hjelp fra noen som virkelig kan dette... Er forresten de nye zyxel modemene til telenor bedre enn de gamle alcatel modemene kan det ha noe å si ? [ Denne Melding var redigert av: fredde på 2002-11-21 19:13 ] Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå