Zimon Skrevet 20. desember 2006 Del Skrevet 20. desember 2006 (endret) Aller først, var usikker på om denne tråd burde vært plassert under Netthandel kategorien eller om den passer best her. Da jeg ikke vet om jeg skal bestille fra nett eller kjøpe i butikk så plasserte jeg den her. Jeg har planer om å få kjøpt/bestillt meg en god, solid og stor nok ryggsekk til kamerautstyret som jeg har planer om å skaffe meg. Samt også gjerne plass til laptop (HP pavillion DV5158eu, med 15,4 tommers skjerm). Min mor og far overfører penger til min konto som julegave + jeg legger i resten så penger er ikke det store problemet. Samt ingen hast med å få tak i sekken. Utstyr jeg har per dags dato : - Canon 30D - 17-85 IS USM objektiv - 580EX blitz. Etter planen skal jeg også skaffe meg: - Macro objektiv 100mm ca tenker jeg, evt også mellomring (får se). - Tele zoom(evt ren rele) 70-200 minimum, men tror det blir opp til 300mm, kanskje mer. - God og lysfølsom for konsert fotografering, ser litt da på 50mm f/1,4 eller 24mm f/1,4L som alternativer. (blir nok det jeg skaffer meg først) - Evt en god vidvinkel, men dette blir nok siste objektivet. Skal også selvfølgelig ha ett stativ + batterigrep med tiltutløser. Kan hende at det blir ett par blitzer til som kan fungere som slave's for å eliminere bort skygger ved portrettfotografering etc. Ryggsekken bær være ganske værbestandig og bonus om den er vanntett og flyter om de kan fåes med plass til laptop også. Håper at det er noen som har gode tips å komme med slik at man "snevrer" ganske kraftig inn på alternativer. Takker så meget på forhånd og god jul ønskes alle! EDIT - rettet tyrkleif i topic. Endret 21. desember 2006 av Zimon Lenke til kommentar
Pingla Skrevet 20. desember 2006 Del Skrevet 20. desember 2006 Lowepro CompuTrekker Plus AW høres ut som en sekk for deg, dog den flyter ikke. Har regntrekk og plass til masse utstyr. Trenger du mer plass, så finnes det vesker til å henge på siden av ryggsekken: http://www.lowepro.com/Products/Accessories/lens_cases/ Her kan du se hva folk har i denne sekken: http://www.cambags.com/canon/300d_10_20d/b...s_AW_frames.htm Priser finner du her: Akam's prisguide Lenke til kommentar
andreash Skrevet 20. desember 2006 Del Skrevet 20. desember 2006 Kan ikke dy meg, men må bare anbefale Kata R-103 sekken. Den har regntrekk og soltrekk (Samme trekket, men sort på ene siden og sølvfarget på andre siden.) Har plass til PC i eget rom, og blitz 70-200, + diverse andre objektiver. Jeg bruker den selv og har: 70-200 2.8L IS, Canon 1DIIn, Canon 100mm makro, 24-105, 50mm 1.4, blitz, filtre, renseutstyr PC etc i den. Brukte den på Svalbard i april i år og alt utstyr overlevde kulde, snø og vann. Kan nevne at Kata også lager skuddsikre vester og hjelmer, så sekken tåler en trøkk eller tre. Netshop.no har den, mener også å ha sett den på Fotovideo. Andreas Lenke til kommentar
jlw Skrevet 21. desember 2006 Del Skrevet 21. desember 2006 Jag har en computrekker. kan fixa bilder i morgon. Lenke til kommentar
Zimon Skrevet 21. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 21. desember 2006 Takker for ett par gode tips! Er en jungel av diverse sekker og sikkert en hel haug som ikke vil dekke mitt behov og/eller har dårlig kvalitet. Så greit å få fram noen av de bedre ryggsekkene inn i en finale runde. Grunnen til ønsket om vær/fuktbestandig samt gjerne vanntett og evt at den flyter er at familien har hytte på kragerø. Er klart aktuellt å ta med på båtturer i skjærgården og da blir det fort endel saltvanns sprut etc, særlig om man sitter i en liten båt/jolle. Ser at Netshop har begge to, skal sjekke om Netshoposlo.no kan få tak i de slik at jeg kan se på begge. Evt så må jeg innom en annen fotobutikk å ta og føle på dem. Skal først lese litt mer + se bilder etc om dem. Btw - noen som har andre tips? Btw2 - Takker for tips som ser gode ut. mvh Simon Lenke til kommentar
pederk Skrevet 22. desember 2006 Del Skrevet 22. desember 2006 Jeg har ingen tips, men lurer på hva slike ryggsekker koster? Har ikke nok utstyr til at sekk er verdt det for meg enda, men det høres jo ut som en investering jeg kanskje bør gjøre en eller annen gang. Lenke til kommentar
Pingla Skrevet 22. desember 2006 Del Skrevet 22. desember 2006 Jeg har ingen tips, men lurer på hva slike ryggsekker koster?Som nevnt i mitt svar over, priser finner du her: Akam's prisguide Lenke til kommentar
pederk Skrevet 22. desember 2006 Del Skrevet 22. desember 2006 Jeg har ingen tips, men lurer på hva slike ryggsekker koster?Som nevnt i mitt svar over, priser finner du her: Akam's prisguide 7553669[/snapback] Beklager, jeg er småblindtrøtt. Takk. Lenke til kommentar
Zimon Skrevet 22. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 22. desember 2006 De billigste får man nok for en 5-600 ca, mens de dyreste kan ligge opp i en 4-5000kr. Sett noen som er veldig dyre. Men om man legger seg på 1500kr og opp så får man fort en meget bra sekk tror jeg. Uannsett så bør man aller først se på hva slags utstyr man har per dags dato og hva man har planer om å skaffe seg. Deretter kan man begynne å finne ryggsekk som passer idag og i fremtiden. Lenke til kommentar
JKKLstudio Skrevet 22. desember 2006 Del Skrevet 22. desember 2006 (endret) JEg har brukt denne sekken i over ett år. Det er fullstappa med utstyr (mer enn jeg trenger på et fotooppdrag) http://www.exposervice.no/index.php?page=B...p;varenr=M-6830 Har regnstrekk, egen lomme for laptop (MAC) og remmer for stativet Se også de andre sekken EXPOservice har (jeg jobber ikke der, har heller ikke noe fordel av å si dette, men utstyret er bra og de gir en kjempeservice). Ta deg god dersom du drar dit, da de liker å behande sine kunder som "venner" og slår gjerne av en "fag"prat. Endret 12. mars 2008 av xST©NE2005 Lenke til kommentar
Jamm Skrevet 22. desember 2006 Del Skrevet 22. desember 2006 Har både Kata R-103 og Lowpro Computrekker AW. Kata er nok den som gir best beskyttelse. På begge sekkene må jeg bruke ekstra vesker, alt dette ekstra PC utstyret, ladere, kabler, mus, kortlesere m.m. tar faktisk ganske mye plass. Så ikke glem dette når man skal ha en sekk for både camera og laptop. Lenke til kommentar
Zimon Skrevet 26. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 26. desember 2006 Da har jeg lagt inn bestilling på www.netshoposlo.no på både Lowepro CompuTrekker Plus AW og Kata R-103. Så skal jeg ta og føle litt på en av de to før jeg bestemmer meg for hvilken av de som man går for. For det jeg har sett og lest om disse to kandidatene som ble anbefalt så ser de ganske bra ut. Tror at Lowepro har litt mer plass, virker i allefall slik ut, mens Kata ser litt mer robust ut og beskyttende mot innholdet. Skal komme tilbake med info om hva jeg synes om de i praksis og hvilken det evt ble. Takker så utrolig mye for gode tips! Lenke til kommentar
Zimon Skrevet 6. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 6. januar 2007 Da har jeg vært å tittet på begge ryggsekkene og valget falt på Lowepro CompuTrekker Plus AW. Syntes at Kata sekken var god og fin, men litt trang skulderstropper for meg + at glidlåsen til frontåpningen var litt "trang" samt at sekken var mindre enn Lowepro sin. Likte også muligheten til horisontal og vertikal lagring av objektiver da den hadde høyere rom. Så da ble det en Lowepro på meg. Takker så meget for innspill! Lenke til kommentar
paalwa Skrevet 8. januar 2007 Del Skrevet 8. januar 2007 Denne bruker jeg. Har plass til alt i min signatur + 2 stativer. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå