nree Skrevet 24. desember 2006 Rapporter Del Skrevet 24. desember 2006 Hvilken feilmelding får du? Lenke til kommentar
Anders Moen Skrevet 25. desember 2006 Rapporter Del Skrevet 25. desember 2006 Bare glem det, jeg fant det ut Lenke til kommentar
Håvard Skrevet 27. desember 2006 Forfatter Rapporter Del Skrevet 27. desember 2006 Bruker dette nå: <?php if($_POST['submit'])) { $mysql_host = "localhost"; // mySQL Host eller ip $mysql_user = "brukernavn"; // mySQL brukernavn $mysql_pass = "passord"; // mySQL passord $mysql_db = "database"; // mySQL database navn $mysql_tabell = "registrerte_brukere"; // mySQL tabell (trenger ikke endres) $mysql_link = mysql_connect ($mysql_host, $mysql_user, $mysql_pass) or die ("ERROR!"); mysql_select_db ($mysql_db) or die ("ERROR!"); $navn = htmlspecialchars(strip_tags($_POST['navn'])); $nick = htmlspecialchars(strip_tags($_POST['nick'])); $mysql_query = "insert into $mysql_tabell set nick='$nick', navn='$navn'"; if(mysql_query($mysql_query)) { echo("Din informasjon ble lagt til i databasen!"); } else { echo("En feil oppstod, din informasjon ble ikke lagt til i databasen!"); } } else { echo(" <form action=\"\" method=\"post\"> <p>Navn:<br /><input type=\"text\" size=\"40\" name=\"navn\" /></p> <p>Kallenavn:<br /><input type=\"text\" size=\"40\" name=\"nick\" /></p> <p><input type=\"submit\" value=\"Legg til i databasen\" name=\"submit\" /></p> </form> "); } ?> Lurer på om det går ann at IP-adresser blir lagra i databasen? Lenke til kommentar
pgdx Skrevet 28. desember 2006 Rapporter Del Skrevet 28. desember 2006 Ja, det er mulig å lagre IP-adresser i databasen. Du trenger et ekstrafelt, however. Lenke til kommentar
nree Skrevet 28. desember 2006 Rapporter Del Skrevet 28. desember 2006 (endret) Fra: $navn = htmlspecialchars(strip_tags($_POST['navn'])); $nick = htmlspecialchars(strip_tags($_POST['nick'])); $mysql_query = "insert into $mysql_tabell set nick='$nick', navn='$navn'"; Til: $navn = htmlspecialchars(strip_tags($_POST['navn'])); $nick = htmlspecialchars(strip_tags($_POST['nick'])); $ip = $_SERVER['REMOTE_ADDR']; $mysql_query = "insert into $mysql_tabell set nick='$nick', navn='$navn', ip='$ip'"; I tillegg må du kjøre denne spørringen i f.eks phpmyadmin: (Husk å rediger registrerte_brukere, til det tabellen din evnt. heter) ALTER TABLE `registrerte_brukere` ADD `ip` VARCHAR( 15 ) NOT NULL ; Edit: Glemte code. Innlegg 2555 Endret 28. desember 2006 av goggen90 Lenke til kommentar
Håvard Skrevet 28. desember 2006 Forfatter Rapporter Del Skrevet 28. desember 2006 Fra: $navn = htmlspecialchars(strip_tags($_POST['navn'])); $nick = htmlspecialchars(strip_tags($_POST['nick'])); $mysql_query = "insert into $mysql_tabell set nick='$nick', navn='$navn'"; Til: $navn = htmlspecialchars(strip_tags($_POST['navn'])); $nick = htmlspecialchars(strip_tags($_POST['nick'])); $ip = $_SERVER['REMOTE_ADDR']; $mysql_query = "insert into $mysql_tabell set nick='$nick', navn='$navn', ip='$ip'"; I tillegg må du kjøre denne spørringen i f.eks phpmyadmin: (Husk å rediger registrerte_brukere, til det tabellen din evnt. heter) ALTER TABLE `registrerte_brukere` ADD `ip` VARCHAR( 15 ) NOT NULL ; Edit: Glemte code. Innlegg 2555 7592031[/snapback] Takk Lenke til kommentar
Håvard Skrevet 10. januar 2007 Forfatter Rapporter Del Skrevet 10. januar 2007 Hvordan får jeg kjørt denne spørringen: CREATE TABLE `registrerte_brukere` ( `id` INT( 5 ) NOT NULL AUTO_INCREMENT , `navn` VARCHAR( 120 ) NOT NULL , `nick` VARCHAR( 80 ) NOT NULL , PRIMARY KEY ( `id` ) ) mot domeneshop sin mysql server? Lenke til kommentar
nree Skrevet 10. januar 2007 Rapporter Del Skrevet 10. januar 2007 (endret) Du kan f.eks kjøre den via PHP, eller så kan du kjøre den via phpMyAdmin om domeneshop har dette installert.. PHP Script: <?php $mysql_host = "localhost"; // mySQL Host eller ip $mysql_user = "brukernavn"; // mySQL brukernavn $mysql_pass = "passord"; // mySQL passord $mysql_db = "database"; // mySQL database navn $mysql_link = mysql_connect ($mysql_host, $mysql_user, $mysql_pass) or die ("ERROR!"); mysql_select_db ($mysql_db) or die ("ERROR!"); $mysql_query = "CREATE TABLE `registrerte_brukere` (`id` INT( 5 ) NOT NULL AUTO_INCREMENT , `navn` VARCHAR( 120 ) NOT NULL , `nick` VARCHAR( 80 ) NOT NULL , PRIMARY KEY ( `id` ))"; if(mysql_query($mysql_query)) { echo("mySQL spørring fullført!!"); } else { echo("mySQL spørring feilet!"); } } ?> Endret 10. januar 2007 av goggen90 Lenke til kommentar
Håvard Skrevet 10. januar 2007 Forfatter Rapporter Del Skrevet 10. januar 2007 (endret) Du kan f.eks kjøre den via PHP, eller så kan du kjøre den via phpMyAdmin om domeneshop har dette installert.. PHP Script: <?php $mysql_host = "localhost"; // mySQL Host eller ip $mysql_user = "brukernavn"; // mySQL brukernavn $mysql_pass = "passord"; // mySQL passord $mysql_db = "database"; // mySQL database navn $mysql_link = mysql_connect ($mysql_host, $mysql_user, $mysql_pass) or die ("ERROR!"); mysql_select_db ($mysql_db) or die ("ERROR!"); $mysql_query = "CREATE TABLE `registrerte_brukere` (`id` INT( 5 ) NOT NULL AUTO_INCREMENT , `navn` VARCHAR( 120 ) NOT NULL , `nick` VARCHAR( 80 ) NOT NULL , PRIMARY KEY ( `id` ))"; if(mysql_query($mysql_query)) { echo("mySQL spørring fullført!!"); } else { echo("mySQL spørring feilet!"); } } ?> 7690996[/snapback] Domeneshop hadde dårlig med phpMyadmin installert.. Derfor jeg spurte Så da blir det f.eks <?php $mysql_host = "localhost"; // mySQL Host eller ip $mysql_user = "brukernavn"; // mySQL brukernavn $mysql_pass = "passord"; // mySQL passord $mysql_db = "database"; // mySQL database navn $mysql_link = mysql_connect ($mysql_host, $mysql_user, $mysql_pass) or die ("ERROR!"); mysql_select_db ($mysql_db) or die ("ERROR!"); $mysql_query = "CREATE TABLE `registrerte_brukere` ( `id` INT( 5 ) NOT NULL AUTO_INCREMENT , `navn` VARCHAR( 120 ) NOT NULL , `nick` VARCHAR( 80 ) NOT NULL , `ip` VARCHAR( 15 ) NOT NULL , `mail` VARCHAR( 120 ) NOT NULL , PRIMARY KEY ( `id` ))"; if(mysql_query($mysql_query)) { echo("mySQL spørring fullført!!"); } else { echo("mySQL spørring feilet!"); } } ?> da? Endret 10. januar 2007 av Hrisebro Lenke til kommentar
nree Skrevet 10. januar 2007 Rapporter Del Skrevet 10. januar 2007 (endret) Kan jo laste det opp selv og konfiguere det til databasen din da Krever at du gidder å sette deg inn i hvordan det fungerer da, men det skal ikke være noe stor sak om du bare klarer lese litt engelsk Eller så kan du jo bare kjøre PHP scriptet ja.. Men vil anbefale at du får en GUI til databasen, slik at du slipper å gå gjennom simple php script for å administrere. Endret 10. januar 2007 av goggen90 Lenke til kommentar
Håvard Skrevet 10. januar 2007 Forfatter Rapporter Del Skrevet 10. januar 2007 (endret) Kan jo laste det opp selv og konfiguere det til databasen din da Krever at du gidder å sette deg inn i hvordan det fungerer da, men det skal ikke være noe stor sak om du bare klarer lese litt engelsk Eller så kan du jo bare kjøre PHP scriptet ja.. Men vil anbefale at du får en GUI til databasen, slik at du slipper å gå gjennom simple php script for å administrere. 7691038[/snapback] Da prøver jeg å installere phpMyAdmin da Det står det må på root.. Vil det si mappen før /WWW? For da får jeg jo ikke tilgang over nettet... Endret 10. januar 2007 av Hrisebro Lenke til kommentar
nree Skrevet 10. januar 2007 Rapporter Del Skrevet 10. januar 2007 (endret) Nei, du rediger config filen for så å laster opp alle filene.. (til en mappe du kan få tilgang til med www adresse) Endret 10. januar 2007 av goggen90 Lenke til kommentar
Håvard Skrevet 10. januar 2007 Forfatter Rapporter Del Skrevet 10. januar 2007 Nei, du rediger config filen for så å laster opp alle filene.. (til en mappe du kan få tilgang til med www adresse) 7691614[/snapback] ok Lenke til kommentar
Håvard Skrevet 11. januar 2007 Forfatter Rapporter Del Skrevet 11. januar 2007 Er det mulig å lage et enkelt kontroll-panel, der man lett kan slette registrerte folk? Lenke til kommentar
Håvard Skrevet 13. januar 2007 Forfatter Rapporter Del Skrevet 13. januar 2007 Liten bump.. Lenke til kommentar
Ståle Skrevet 13. januar 2007 Rapporter Del Skrevet 13. januar 2007 Ja.. ? Det er bare å lage det det... Lenke til kommentar
Anders Moen Skrevet 13. januar 2007 Rapporter Del Skrevet 13. januar 2007 Ser topicen fortsatt er oppe .p hehe Ja, det er helt mulig. Jeg lagde et denne uka her, med innlogging, registrering av brukere og adding av nyheter. Så det er helt mulig. Jeg fikk vel omtrent alle kodene på W3Schools. (klikk deg gjennom linkene under den som er bold under "PHP Database". Det eneste jeg ikke fikk der, var innloggingskjemaet og registreringskjemaet. Lenke til kommentar
Håvard Skrevet 13. januar 2007 Forfatter Rapporter Del Skrevet 13. januar 2007 Ser topicen fortsatt er oppe .p hehe Ja, det er helt mulig. Jeg lagde et denne uka her, med innlogging, registrering av brukere og adding av nyheter. Så det er helt mulig. Jeg fikk vel omtrent alle kodene på W3Schools. (klikk deg gjennom linkene under den som er bold under "PHP Database". Det eneste jeg ikke fikk der, var innloggingskjemaet og registreringskjemaet. 7712030[/snapback] Hehe takk takk. Fikk det til jeg også nå Lenke til kommentar
Anders Moen Skrevet 13. januar 2007 Rapporter Del Skrevet 13. januar 2007 Hehe takk takk. Fikk det til jeg også nå 7712381[/snapback] Gratulerer Hrisebo Hehe, lykke til videre med systemet ditt Lenke til kommentar
Håvard Skrevet 13. januar 2007 Forfatter Rapporter Del Skrevet 13. januar 2007 Hehe takk takk. Fikk det til jeg også nå 7712381[/snapback] Gratulerer Hrisebo Hehe, lykke til videre med systemet ditt 7712494[/snapback] Jo takk... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå