nree Skrevet 21. desember 2006 Del Skrevet 21. desember 2006 (endret) Bare bra å kunne være til hjelp Håper du lærte noe av det og da EDIT: Var en liten feil i siste scriptet mitt, glemte å avslutte div.. Scriptet i posten er redigert og oppdatert.. Kan være lurt å oppdatere til nyeste versjon Endret 21. desember 2006 av goggen90 Lenke til kommentar
Håvard Skrevet 21. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 21. desember 2006 Bare bra å kunne være til hjelp Håper du lærte noe av det og da EDIT: Var en liten feil i siste scriptet mitt, glemte å avslutte div.. Scriptet i posten er redigert og oppdatert.. Kan være lurt å oppdatere til nyeste versjon 7551405[/snapback] Fikset det med den diven selv.. Og ja, jeg lærte noe. Tusen takk.. Lenke til kommentar
Anders Moen Skrevet 21. desember 2006 Del Skrevet 21. desember 2006 Jeg får ikke til MySQL Noen tutorials noen steder? Gjerne norsk... Lenke til kommentar
Gjest medlem-77217 Skrevet 21. desember 2006 Del Skrevet 21. desember 2006 Hvordan kan jeg gjøre slik at man trenger å skrive inn teksten på et bilde for å registrere seg? Lenke til kommentar
Ståle Skrevet 21. desember 2006 Del Skrevet 21. desember 2006 Det heter captcha. Finnes flere varianter. Men hvis du ikke trenger det så veldig spam sikkert holder det ofte med et spørsmål som alle kan svare på. Lenke til kommentar
pgdx Skrevet 22. desember 2006 Del Skrevet 22. desember 2006 Det heter captcha. Finnes flere varianter. Men hvis du ikke trenger det så veldig spam sikkert holder det ofte med et spørsmål som alle kan svare på.7552837[/snapback] Ja, og på norske sider er det ofte enkelt med spørsmål som «hva er resultatet av to plusset sammen med syv?» Burde ikke være så vanskelig å lage et array med ordene null→ti, og ta to tilfeldige ut fra det, samtidig som posisjonene deres plusses sammen for å finne svaret. Lenke til kommentar
nree Skrevet 22. desember 2006 Del Skrevet 22. desember 2006 (endret) Hehe, la til et sykt enkelt anti bot script jeg <?php session_start(); // Om du har denne i index eller noe sånt kan det være du må fjerne denne! if(isset($_POST['submit'])) { $mysql_host = "localhost"; // mySQL Host eller ip $mysql_user = "brukernavn"; // mySQL brukernavn $mysql_pass = "passord"; // mySQL passord $mysql_db = "database"; // mySQL database navn $mysql_tabell = "registrerte_brukere"; // mySQL tabell (trenger ikke endres) $mysql_link = mysql_connect ($mysql_host, $mysql_user, $mysql_pass) or die ("ERROR!"); mysql_select_db ($mysql_db) or die ("ERROR!"); $resultat = htmlspecialchars(strip_tags($_POST['resultat'])); $svar = $_SESSION['random1']+$_SESSION['random2']; $navn = htmlspecialchars(strip_tags($_POST['navn'])); $nick = htmlspecialchars(strip_tags($_POST['nick'])); if($resultat == $svar) { $mysql_query = "insert into $mysql_tabell set nick='$nick', navn='$navn'"; if(mysql_query($mysql_query)) { echo("Din informasjon ble lagt til i databasen!"); } else { echo("En feil oppstod, din informasjon ble ikke lagt til i databasen!"); } } else { echo("Feil svar! Prøv igjen!"); } } else { $random1 = rand(1, 20); $_SESSION['random1'] = $random1; $random2 = rand(1, 20); $_SESSION['random2'] = $random2; echo(" <form action=\"\" method=\"post\"> <p>Navn:<br /><input type=\"text\" size=\"40\" name=\"navn\" /></p> <p>Kallenavn:<br /><input type=\"text\" size=\"40\" name=\"nick\" /></p> <p>Hvor mye er $random1 + $random2? <input type=\"text\" size=\"5\" name=\"resultat\" /></p> <p><input type=\"submit\" value=\"Legg til i databasen\" name=\"submit\" /></p> </form> "); } ?> Husk å fjerne session_start(); og sette denne over <html> taggen (<?php session_start(); ?><html>) om man inkluderer siden i en annen.. Endret 22. desember 2006 av goggen90 Lenke til kommentar
Håvard Skrevet 24. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 24. desember 2006 Takk for all hjelp. Men er en ting jeg trenger litt hjelp til. Jeg skulle "snudd" lesefunksjonen, slik at det nyeste kom øverst. Ikke nederst. Kan noen hjelpe meg? Lenke til kommentar
Ståle Skrevet 24. desember 2006 Del Skrevet 24. desember 2006 <?php $mysql_host = "localhost"; // mySQL Host eller ip $mysql_user = "brukernavn"; // mySQL brukernavn $mysql_pass = "passord"; // mySQL passord $mysql_db = "database"; // mySQL database navn $mysql_tabell = "registrerte_brukere"; // mySQL tabell $mysql_link = mysql_connect ($mysql_host, $mysql_user, $mysql_pass) or die ("ERROR!"); mysql_select_db ($mysql_db) or die ("ERROR!"); $sql = "SELECT * FROM $mysql_tabell ORDER BY id DESC"; $query = mysql_query($sql); while($rad = mysql_fetch_array($query)) { $navn = $rad['navn']; $nick = $rad['nick']; echo " <div style=\"border-bottom: 1px dotted #B0B0B0; border-left: 5px solid #B0B0B0;\"> <b>Navn:</b> $navn - <b>Nick:</b> $nick</div>"; } ?> DESC eller ASC, husker ikke helt Lenke til kommentar
Anders Moen Skrevet 24. desember 2006 Del Skrevet 24. desember 2006 (endret) Tusen takk Tror jeg begynner å skjønne dette her nå! Men hvordan skal jeg få se de registrerte folkene? Jeg bruker phpMyAdmin Edit: fant ut hvordan jeg skal se det, men kan man bare registrere seg én gang per IP-adresse eller noe sånt? Prøvde en gang til, men da får jeg bare den feilmeldinga om at den ikke ble lagt inn. Endret 24. desember 2006 av Andy-Pandy Lenke til kommentar
Ståle Skrevet 24. desember 2006 Del Skrevet 24. desember 2006 (endret) <?php session_start(); // Om du har denne i index eller noe sånt kan det være du må fjerne denne! $ip = $_SERVER['REMOTE_ADDR']; $mysql_host = "localhost"; // mySQL Host eller ip $mysql_user = "brukernavn"; // mySQL brukernavn $mysql_pass = "passord"; // mySQL passord $mysql_db = "database"; // mySQL database navn $mysql_tabell = "registrerte_brukere"; // mySQL tabell (trenger ikke endres) $mysql_link = mysql_connect ($mysql_host, $mysql_user, $mysql_pass) or die ("ERROR!"); mysql_select_db ($mysql_db) or die ("ERROR!"); $ipresultat = mysql_query("SELECT * FROM $mysql_tabell WHERE ip='$ip'"); $matchende_ip = mysql_num_rows($ipresultat); if ($matchende_ip==0) { if(isset($_POST['submit'])) { $resultat = htmlspecialchars(strip_tags($_POST['resultat'])); $svar = $_SESSION['random1']+$_SESSION['random2']; $navn = htmlspecialchars(strip_tags($_POST['navn'])); $nick = htmlspecialchars(strip_tags($_POST['nick'])); if($resultat == $svar) { $mysql_query = "insert into $mysql_tabell set nick='$nick', navn='$navn', ip='$ip'"; if(mysql_query($mysql_query)) { echo("Din informasjon ble lagt til i databasen!"); } else { echo("En feil oppstod, din informasjon ble ikke lagt til i databasen!"); } } else { echo("Feil svar! Prøv igjen!"); } } else { $random1 = rand(1, 20); $_SESSION['random1'] = $random1; $random2 = rand(1, 20); $_SESSION['random2'] = $random2; echo(" <form action=\"\" method=\"post\"> <p>Navn:<br /><input type=\"text\" size=\"40\" name=\"navn\" /></p> <p>Kallenavn:<br /><input type=\"text\" size=\"40\" name=\"nick\" /></p> <p>Hvor mye er $random1 + $random2? <input type=\"text\" size=\"5\" name=\"resultat\" /></p> <p><input type=\"submit\" value=\"Legg til i databasen\" name=\"submit\" /></p> </form> "); }} else { echo "IPen du sitter på nå ($ip) har blitt registrert med brukeren"; echo mysql_result($ip_resultat, 0, "nick"); } ?> Du må lage en ny kollonne i tabellen du bruker, og kalle den ip Endret 24. desember 2006 av Stale2k Lenke til kommentar
Anders Moen Skrevet 24. desember 2006 Del Skrevet 24. desember 2006 (endret) Så hvis jeg gjør det, er det bare mulig å lage en bruker per IP-adresse? Test den her om den funker: http://www.andersmoen.hotserv.dk/register.php Endret 24. desember 2006 av Andy-Pandy Lenke til kommentar
Ståle Skrevet 24. desember 2006 Del Skrevet 24. desember 2006 (endret) yup *fikset enda mer på det* Endret 24. desember 2006 av Stale2k Lenke til kommentar
Anders Moen Skrevet 24. desember 2006 Del Skrevet 24. desember 2006 Men prøvde du å registrere deg? Må sjekke om det fungerer videre ^^ Lenke til kommentar
Ståle Skrevet 24. desember 2006 Del Skrevet 24. desember 2006 Virket ikke. Har du laget ip kolonnen i tabellen? Lenke til kommentar
Anders Moen Skrevet 24. desember 2006 Del Skrevet 24. desember 2006 Tok bort det jeg hadde, og bytta ut med den siste koden du ga, og da vil den ikke connecte MySQL. Jeg har skifta ut localhost, brukernavn osv. Men er den her riktig: $mysql_host = "www.hotserv.dk:database"; ? Lenke til kommentar
Ståle Skrevet 24. desember 2006 Del Skrevet 24. desember 2006 (endret) nei, den skal være localhost. *mest sannsynlig* Endret 24. desember 2006 av Stale2k Lenke til kommentar
Anders Moen Skrevet 24. desember 2006 Del Skrevet 24. desember 2006 Da får jeg beskjed når jeg trykker submit: Warning: mysql_connect() [function.mysql-connect]: Can't connect to local MySQL server through socket '/var/run/mysqld/mysqld.sock' (2) in /var/www/hotserv.dk/users/andersmoen/register.php on line 14 ERROR! Lenke til kommentar
Ståle Skrevet 24. desember 2006 Del Skrevet 24. desember 2006 Men det virket jo før... Du trengte ikke endre noen av disse altså fra det du hadde før. $mysql_host = "localhost"; // mySQL Host eller ip $mysql_user = "brukernavn"; // mySQL brukernavn $mysql_pass = "passord"; // mySQL passord $mysql_db = "database"; // mySQL database navn $mysql_tabell = "registrerte_brukere"; // mySQL tabell (trenger ikke endres) $mysql_link = mysql_connect ($mysql_host, $mysql_user, $mysql_pass) or die ("ERROR!"); mysql_select_db ($mysql_db) or die ("ERROR!"); Lenke til kommentar
Anders Moen Skrevet 24. desember 2006 Del Skrevet 24. desember 2006 (endret) Veit det, men jeg ble litt forvirret når jeg hadde 2 av de kodene der, så jeg bestemte meg for å ta bort alt. Her er den jeg har nå: <html> <head> <title>MySQL Test</title> </head> <body> <?php if($_POST['submit']) { $mysql_host = "http://www.hotserv.dk:db01"; // mySQL Host eller ip $mysql_user = "16592"; // mySQL brukernavn $mysql_pass = "hidden haha"; // mySQL passord $mysql_db = "16592"; // mySQL database navn $mysql_tabell = "registrerte_brukere"; // mySQL tabell (trenger ikke endres) $mysql_link = mysql_connect ($mysql_host, $mysql_user, $mysql_pass) or die ("ERROR!"); mysql_select_db ($mysql_db) or die ("ERROR!"); $navn = htmlspecialchars(strip_tags($_POST['navn'])); $nick = htmlspecialchars(strip_tags($_POST['nick'])); $mysql_query = "insert into $mysql_tabell set nick='$nick', navn='$navn'"; if(mysql_query($mysql_query)) { echo("Din informasjon ble lagt til i databasen!"); } else { echo("En feil oppstod, din informasjon ble ikke lagt til i databasen!"); } } else { echo(" <form action=\"\" method=\"post\"> <p>Navn:<br /><input type=\"text\" size=\"40\" name=\"navn\" /></p> <p>Kallenavn:<br /><input type=\"text\" size=\"40\" name=\"nick\" /></p> <p><input type=\"submit\" value=\"Legg til i databasen\" name=\"submit\" /></p> </form> "); } ?> </body> </html> Veit du hva som er feil her? =/ Endret 24. desember 2006 av Andy-Pandy Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå