ChristR Skrevet 27. desember 2006 Del Skrevet 27. desember 2006 Er lett nok når du har hus der selv og kjører til polen flere ganger i året. Å sende bilen der blir for dyrt, du må jo nesten kjøre den ned selv og få det gjort. Og å klage på lakkfeil er like lett som å klage på lakkfeil her. Du stikker til sjappa og sier det er en liten feil der, så tar de å fikser det. 7588271[/snapback] Så det du sier er at det er greit å lakkere i Polen så lenge du "bor" der? Er faktisk ikke alle som har nok tid til å bruke dagevis ting. Lenke til kommentar
Techpoint Skrevet 28. desember 2006 Del Skrevet 28. desember 2006 Prisene jeg har hatt til nå er: Ford Mondeo MK1 Sedan, farge RS-Blå perlemor: 7900,- Honda Civic Coupe, farge Rød, lakket også dobbelt opp med støtfangere: 11 000,- Her var all pussing og sliping gjort privat. Mens lakkerer gjorde resten. Lenke til kommentar
KristianF Skrevet 28. desember 2006 Del Skrevet 28. desember 2006 Er lett nok når du har hus der selv og kjører til polen flere ganger i året. Å sende bilen der blir for dyrt, du må jo nesten kjøre den ned selv og få det gjort. Og å klage på lakkfeil er like lett som å klage på lakkfeil her. Du stikker til sjappa og sier det er en liten feil der, så tar de å fikser det. 7588271[/snapback] Så det du sier er at det er greit å lakkere i Polen så lenge du "bor" der? Er faktisk ikke alle som har nok tid til å bruke dagevis ting. 7588476[/snapback] Nei, jeg sier at det er mye lettere om det er en plass du skal uansett. Blir kanskje litt dyrt å bare kjøre til Polen for å lakkere, og så kjøre hjem igjen. Lenke til kommentar
Wild Berries Skrevet 31. desember 2006 Del Skrevet 31. desember 2006 "qoute"Det er nok det beste ja. Pappa fikk hellakkert sin bil der. Fjerning av en del rust, og lakkere hele bilen på nytt i hvit metallic (samme farge som før). Kom på ca. 10000kr. 3-5 års garanti. Var et eget lakkeringsverksted."qoute" Hei, hvilken by var det i, og eventuelt hvilket verksted ? Kan De vennligst fortelle litt om det, samt om De har en URL ? Takk. Vennlig Hilsen W_B Lenke til kommentar
VF-racing Skrevet 1. januar 2007 Del Skrevet 1. januar 2007 Er lett nok når du har hus der selv og kjører til polen flere ganger i året. Å sende bilen der blir for dyrt, du må jo nesten kjøre den ned selv og få det gjort. Og å klage på lakkfeil er like lett som å klage på lakkfeil her. Du stikker til sjappa og sier det er en liten feil der, så tar de å fikser det. 7588271[/snapback] Like greit å få det lakkert av "kjentfolk" i Norge da.. Jeg har fått pris på lakkering: Av en veldig flink "amatør" : 7000,- Av en flink proff (yrkeslakkerer) : 12000,- Lenke til kommentar
KristianF Skrevet 1. januar 2007 Del Skrevet 1. januar 2007 Hei, hvilken by var det i, og eventuelt hvilket verksted ? Kan De vennligst fortelle litt om det, samt om De har en URL ? Takk. Vennlig Hilsen W_B 7615496[/snapback] Det var i byen Sczcecin (som ligger 10 min fra tyskegrensa). Navnet på verkstedet husker jeg ikke nå, og de hadde heller ingen hjemmeside. Pappa skal ha navnet på verkstedet skrevet ned en plass, men han er i Afrika nå, så kan se om jeg får tak i han seinere. Lenke til kommentar
Reime Skrevet 2. januar 2007 Del Skrevet 2. januar 2007 Er lett nok når du har hus der selv og kjører til polen flere ganger i året. Å sende bilen der blir for dyrt, du må jo nesten kjøre den ned selv og få det gjort. Og å klage på lakkfeil er like lett som å klage på lakkfeil her. Du stikker til sjappa og sier det er en liten feil der, så tar de å fikser det. 7588271[/snapback] det var DINE ord! kan du polsk?? Lenke til kommentar
KristianF Skrevet 2. januar 2007 Del Skrevet 2. januar 2007 Jeg kan minimalt med polsk, men de snakker flytende engelsk der nede Lenke til kommentar
VF-racing Skrevet 3. januar 2007 Del Skrevet 3. januar 2007 Jeg kan minimalt med polsk, men de snakker flytende engelsk der nede 7630191[/snapback] Når du begynner å klage, kan de ikke ett ord engelsk... Lenke til kommentar
KristianF Skrevet 3. januar 2007 Del Skrevet 3. januar 2007 Pisspreik. De er ikke svindlere som de lokale sjappene her rundtom Lenke til kommentar
Beyma Skrevet 3. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 3. januar 2007 Hei.. blander meg litt inn her med noe annet.. Jeg vurderer siden det er en del småtteri som må fikses på bilen min, kan jeg kjøpe matt bengalakk(svart) og ta klar lakk over det...? at det ikke ser ut som en fagperson har gjort er ikke farlig.. Lenke til kommentar
Beyma Skrevet 3. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 3. januar 2007 vet noen hvilken fargekode denne gråfargen har?? Lenke til kommentar
VF-racing Skrevet 3. januar 2007 Del Skrevet 3. januar 2007 Hei.. blander meg litt inn her med noe annet.. Jeg vurderer siden det er en del småtteri som må fikses på bilen min, kan jeg kjøpe matt bengalakk(svart) og ta klar lakk over det...? at det ikke ser ut som en fagperson har gjort er ikke farlig.. 7633571[/snapback] Brunox funker fint som grunning på rustflekker. Bare børst over med stålbørste. Og spray på rusten.. Lenke til kommentar
Olavxxx Skrevet 6. januar 2007 Del Skrevet 6. januar 2007 jeg har også lyst å kjøre til polen, men må først finne en polakk som kan finne et seriøst verksted. Om jeg kommer ned dit som nordmann, blir nok lett prisen ganget med x-faktor. Lenke til kommentar
Wild Berries Skrevet 6. januar 2007 Del Skrevet 6. januar 2007 jeg har også lyst å kjøre til polen, men må først finne en polakk som kan finne et seriøst verksted. Om jeg kommer ned dit som nordmann, blir nok lett prisen ganget med x-faktor. 7658268[/snapback] Ja, men her inne er det jo flere som kjenner noen som kjenner noen ? Vi burde ha samlet en "gjeng" og reist ned med "egen" ferje og satt Polen`s lakkgutta igang 10-15 biler må jo gjøre enhver lykkelig, og kompetansen innen lakkering er blant dette forumet sine medlemer meget oppegående Og visst det kom en "bunch" med folk / biler og klarte å forhandle seg frem til en pris, så er vi jo sterkere sammen. Om og visst ting ikke var / ble slikt de burde Så nå er vell ballen kastet. Vi alle kan bidra med noe ? på en eller annen måte ? "sterkere sammen" visste at det å dra magnetstripen på bankkortet til venstresiden ville gjøre meg "vridd" Vennlig Hilsen WB Lenke til kommentar
Khaya Ivorensis Skrevet 6. januar 2007 Del Skrevet 6. januar 2007 En kompis av meg lakka bilen sin med bengalakk og rull. Kosta han 300 kroner, og man ser ikke at bilen er lakka med bengalakk før man kommer helt innpå den. Lenke til kommentar
sigen Skrevet 7. januar 2007 Del Skrevet 7. januar 2007 Wild Berries: Dersom du/noen kunne satt opp en oversikt over hva noe slikt kunne koste er jeg interesert. Problemet med en slik ordning er at det gjerne koster endel å faktisk reise ned til Polen, og da forsvinner jo poenget Men som sagt; Dersom noen hadde satt opp et overslag over hva det vil komme på er jeg med dersom prisen er overkommelig Lenke til kommentar
TomTei Skrevet 10. januar 2007 Del Skrevet 10. januar 2007 vet noen hvilken fargekode denne gråfargen har?? 7634873[/snapback] Dersom det er en original VW farge som Golf og Jetta ble levert med på midten av nittitallet heter den L97A... Ganske fin og tidløs faktisk... En kompis av meg lakka bilen sin med bengalakk og rull. Kosta han 300 kroner, og man ser ikke at bilen er lakka med bengalakk før man kommer helt innpå den. 7661477[/snapback] Herregud... Tommy Lenke til kommentar
KristianF Skrevet 11. januar 2007 Del Skrevet 11. januar 2007 (endret) Ang lakkeringsverksted i byen Sczcecin i Polen, dette er den pappa var på: ASO Fiat KALINSKI. Adresse: 71011n Szczecin ul.Miesz 61 A Har ikke noen tlf nr liggende nå, men han skulle finne det når han kom seg hjem igjen fra ferie (som tilfeldigvis er i Polen nå). Kan også nevne det at han så en stor reklameplakat for noe stor Syling / Tuning greie i går. Han skal lete litt om han finner ut om det er butikk, verksted, eller hva det er. Ang. reise til Polen: Reiser du fra vestkysten, så er Fjord-Line et fint alternativ. Fra 245kr og opp for å komme seg til Danmark. Gidder du ikke å kjøre gjennom Tyskland, så kjører du fra Hanstholm som er den byen ferja legge til i, og til København. Og fra København tar du ferje til Świnoujscie, som koster fra 550kr. Derfra er det ca. 1 time kjøring til Sczcecin. Kjørelengde er rundt 6 timer eller mindre gjennom Danmark. Endret 11. januar 2007 av Stealth- Lenke til kommentar
sigen Skrevet 11. januar 2007 Del Skrevet 11. januar 2007 De prisene du oppgir var alt annet enn avskrekkende, trodde det hadde blitt dyrere. Dersom jeg har tid i sommer og finner noen som kan kjøre bilen min, så blir jeg definitivt med på en tur ned Noen andre som ble fristet enda mere nå og seriøst vurderer turen nedom? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå