Gjest Gjest_Problem_* Skrevet 20. desember 2006 Del Skrevet 20. desember 2006 Jeg spiser ganske mye pga at jeg trener og drikker en del melk, og jeg har hatt en del mageproblemer i det siste så trodde det var melken så jeg begynnte med laktoseredusert ,men det var vist ikke det. Jeg kan nesten ikke gå lenge uten at jeg må slippe en lydløs fjert og det er plagende. Har også ganske mye luft i magen så magen min går litt mere ut enn den skal noen ganger utpå dagen når jeg har vondt i magen. Jeg spiser en del brød kan det komme av dette? Og hva kan grundene være? Mvh Problem. Lenke til kommentar
-Shark- Skrevet 20. desember 2006 Del Skrevet 20. desember 2006 Kanskje du svelger en del luft? Blitt en gullfisk på land.. Lenke til kommentar
RogueAlien Skrevet 21. desember 2006 Del Skrevet 21. desember 2006 (endret) Jeg pleide å ha en del problemer med magen og for meg hjalp det å forandre kosthold.. Jeg kuttet ut brød til frokost og alt av kjøtt og fisk til frokost og begynte å spise 4 Korn frokostblanding med Biola og frisk frukt og rosiner. Spiser hva jeg vil til lunsj og middag men frokosten er rutine.. Og nå har jeg sjeldent noen mageproblemer. Jeg prøvde først Quaker Solfrokost også men det er det så mye sukker i alikevel. Uansett så er ikke vanlig melk sunt i store mengder og kan virke dårlig på magen selv om du ikke er laktoseintolerant. Grunnen er at de dårlige bakteriene som lager problemer i magen lever av ting i sukker og melkefett osv. Derfor trenger de gode bakteriene i magen "forsterkninger". Og det er nettopp det en får av Biola. Også yoghurt men biola er best. Du har Biola Bringebær og Blåbær og begge to funker for meg. De er laget av skummet melk så de er ikke tykke og klumpete som vanlig kultur melk. Biola naturell derimot er laget av lett melk og er litt tykkere. God Morgen yoghurt og sånt er bare tull fordi det er så vanvittig mye sukker i det at poenget blir borte. Dette er råd jeg fikk av legen.. Dette må jo gjøres gjevnlig da for at det skal fungere bra. Ikke bare en gang iblandt. Hver morgen.. Lykke til Endret 21. desember 2006 av RougeAlien Lenke til kommentar
TanglewoodD Skrevet 21. desember 2006 Del Skrevet 21. desember 2006 hmm, jeg har faktisk litt problemer med det selv når det blir nevnt.. Har hatt det siden 6-7 klasse, vondt i magen og promper. Men har jo selvfølgelig lært å holde på de.. Men fortsatt irriterende.. Digg når jeg holder den i ca 4-5 timer, så kommer jeg , slenger meg på ringen@ dass og bare tar den jævel prompen :D Lenke til kommentar
DNA Skrevet 21. desember 2006 Del Skrevet 21. desember 2006 (endret) Da jeg kuttet ut melken funket det ivertfal, har også litt problemer med magen, men ikke så mye. Endret 21. desember 2006 av DNA Lenke til kommentar
Gjest Guest Skrevet 21. desember 2006 Del Skrevet 21. desember 2006 Vel er hver gang jeg beynner å spise brød det skjer, med en gang jeg putter en brødbit i munnen begynner jeg å prompe, morgeningsmaten er jo havregryn og ikke brød. Har ikke spise noe brød i dag og ikke noe problem med magen =/ Lenke til kommentar
TanglewoodD Skrevet 21. desember 2006 Del Skrevet 21. desember 2006 Da jeg kuttet ut melken funket det ivertfal, har også litt problemer med magen, men ikke så mye. 7548393[/snapback] Det med skandinavia og melk er rart.. jeg tror det var slik at bare vi i europa som fortsat lagde enzymet laktose etter å være baby ellerneo , feks folk i Asia tåler ikke melk Så er jo ikke sååå rart om enkelte ikke tåler laktose / melk.. Kan få kvalme og vondt i mage/diaree når man ikke tåler laktose. Prøv ut, drit i brød i en uke, drit i melk i en uke osv. Håper det går bra Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå