Gå til innhold

Trenger råd for kjøp av vannkjøling og kabinett


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Støyer mindre og støyer mindre.. ehm. Målingen av støy fra vifter er ikke sammenlignbare imellom produsenter. Når støyen måles ser man totalt bort ifra vibrasjonsstøy som kommer ved montering, og man måler dette med ca. 1 meter avstand. Dvs. at to vifter kan avgi like mye støy i målingen, men i praksis kan den ene av dem støye mye mindre enn den andre. 8dB hører man ikke i det hele tatt dersom det hadde stemt. Jeg har 8dB-vifter her, og jeg kan høre dem montert selv regulert til 8V flere meter unna. Dette pga. vibrasjonstøy, og dessuten noe støy fra luftgjennomstrømningen igjennom radiatorene (veeeldig lite, men legges likevel til).

Lenke til kommentar

Hmm. Er ikke sikker på om jeg skal gå for Papst eller noctua.. Skal sannsynligvis plasere radiatoren oppå kabinettet, så det hadde vært en fordel om viftene så nogenlunde kule ut, i tillegg ville det vært fint om microplex solgte dem også, så hadde jeg sluppet å sende flere bestillinger til forskjellige steder... Men hvis noctua er verdt en ekstra bestilling, så går jeg for dem. Hvis ikke blir det sikkert Papst. Noen formeninger om dette? Kunne også trengt en vifteregulator av noe slag.. :hmm:

 

Hvordan ser forresten blokkene ut? (EDIT): Altså, er det gode blokker jeg har valgt, eller kan jeg få noen bedre i forhold til prisen?

Endret av Syliandor
Lenke til kommentar

Leste en test hvor de sammenlignet noen vifter:

The best fan of the bunch was the Noctua, which overcame our skepticism and lived up to its hype by producing more airflow at lower speeds. Its airflow-to-noise ratio is its best feature, which gives it enough of an edge to make up for its slightly rougher noise character. The Noctua has seen recommendations around the web, and we have no qualms about adding our own to the list.

KILDE

 

Fant også denne hvor de snakker om noctua mot zalman og antec:

har nyss satt i noctua 3st 80mm och 2x 120mm... alltså fullt av skiten i mitt system  och det är ablsout en STOR skillnad nu mot när jag hade zalman och antecs egna 3stegs fläkt! (satte i noctua och zalman fläktar i samma fläktkontroller och kolla ljudet utanför chassit, kan bara säga att ljudet var ett tystare ljud av noctua men den blåste dock ytterst lite mindre (enligt ett slickat finger))

 

jag kan rekomendera noctua iaf...

 

Vet ikke om det hjelper noe, men man kan i alle fall lese at noctua er gode vifter som klarer å flytte en del luft ved mindre omdreininger. Hvis du ser på kilden kan du sammenligne litt mer der.

 

EDIT. http://www.rbmods.com/Articles/Noctua/120mm_fans/2.php (En fin test der også)

Endret av Richard_87
Lenke til kommentar
Hæ? Du trenger ikke en spesialtilpasset hovedkortet.

http://www.microplex.no/product.aspx?pid=mcw30&mcat=14s278

7558196[/snapback]

Ikke? Jammen da er det ikke noe problem :p Blir sikkert å bestille denne da..

 

Vet ikke om det hjelper noe, men man kan i alle fall lese at noctua er gode vifter som klarer å flytte en del luft ved mindre omdreininger. Hvis du ser på kilden kan du sammenligne litt mer der.

 

EDIT. http://www.rbmods.com/Articles/Noctua/120mm_fans/2.php (En fin test der også)

7558681[/snapback]

Joda, det hjalp ;) Du vet ikke om den fins i svart? Siden både kabinettet og radiatoren er svarte. Skal sjekke litt om jeg bestiller Noctua, eller tar med tre Papst-vifter med denne bestillingen. Blir ikke å sende bestillingen før over nyttår, så det haster ikke.

Lenke til kommentar

Nope.. Går nok ikke å lakkere. Blir sikkert bare å gå for den Papst vifta. Så får jeg alt i ei bestilling i tillegg ;) Den skal visst være ganske bra den og, og den vant en test på hardware.no tror jeg.

 

Når det gjelder slanger, er det noen som er spesiellt bra, og noen jeg burdte holde meg unna?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...