beji Skrevet 20. desember 2006 Del Skrevet 20. desember 2006 (endret) Heisann, hadde egentlig tenkt å kjøpe meg Ixus 65 til 2499 med skinnveske hos Expert. Men jeg klarte ikke å somle meg til å få kjøpt d før de var utsolgt. Så nå har jeg problemer om å bestemme meg for hva jeg skal kjøpe. Har dere noen tips til hva jeg kan kjøpe? Har sett på mju 725 og litt på ixus 850. Hva mener dere jeg bør kjøpe? Kameraet skal bare brukes til helt generel fotografering i familieselskaper osv;) Endret 20. desember 2006 av beji Lenke til kommentar
Pingla Skrevet 20. desember 2006 Del Skrevet 20. desember 2006 Siden det ikke er digital speilrefleks du skal ha, så flytter vi den til rett kategori. Lenke til kommentar
GeirOve100 Skrevet 20. desember 2006 Del Skrevet 20. desember 2006 Heisann, hadde egentlig tenkt å kjøpe meg Ixus 65 til 2499 med skinnveske hos Expert.Men jeg klarte ikke å somle meg til å få kjøpt d før de var utsolgt. Så nå har jeg problemer om å bestemme meg for hva jeg skal kjøpe. Har dere noen tips til hva jeg kan kjøpe? Har sett på mju 725 og litt på ixus 850. Hva mener dere jeg bør kjøpe? Kameraet skal bare brukes til helt generel fotografering i familieselskaper osv;) 7544642[/snapback] Jeg er ingen ekspert men jeg tenkte lenge på det samme som deg. Jeg har kjøpt Fujifilm F31fd for litt under 3000,- og er veldig fornøyd med den. Billedstabilisator, ansiktsgjenkjenning, 36 - 108 mm (2.8-5, 5cm makro), bra farger rett fra kamera etter min mening (noen syns fujifilm sin spesielle måte å gjøre dette på gir et utvasket inntrykk men det er subjektivt), bra på høy ISO. F30 er jo anerkjent av mange, denne er ikke dårligere. IR (ikke prøvd ennå). 6 mp, video (640x480 med lyd), veldig bra batterilevetid. Har ikke optisk søker men en 2,5 " lcd skjerm som er stor nok og har grei oppløsning. Jeg klarte ikke bestemme meg for hvilket speilreflekskamera jeg ville ha så jeg kjøpte denne mens jeg tenker videre. 2 kameraer i familien blir uansett ikke for mye Hvis du vil ha mere vidvinkel og syns ixus 850 bildene ser skarpe nok ut i hjørnene for deg på max vidvinkel så er det et alternativ, iallefall det jeg vurderte opp mot F31fd. Olympus sine kompaktkameraer kjenner jeg ikke til. Hvis det er 725sw du tenker på så er den iallefall flott hvis du kaster kamera litt rundt omkring og har det med i dusjen. Sikkert ellers også . G-O Lenke til kommentar
beji Skrevet 21. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 21. desember 2006 For og være helt ærlig så kan jeg ikke like kameraene til Fuji, jeg vet at de gir veldig god billdekvalitet og ytelse, men utseende på disse kameraene er helt horribelt synes jeg så Fuji blir nok d siste alternativet jeg kommer til å velge. Vurderte å kjøpe Fuji F10 istedet for mitt gamle CoolPix 7900 som jeg desverre har mistet Hva bør jeg satse på? Vil ha en erstatter av 7900ên men denne gangen skal det være litt mer lomme vennlig. Lenke til kommentar
GeirOve100 Skrevet 22. desember 2006 Del Skrevet 22. desember 2006 For og være helt ærlig så kan jeg ikke like kameraene til Fuji, jeg vet at de gir veldig god billdekvalitet og ytelse, men utseende på disse kameraene er helt horribelt synes jeg så Fuji blir nok d siste alternativet jeg kommer til å velge. Vurderte å kjøpe Fuji F10 istedet for mitt gamle CoolPix 7900 som jeg desverre har mistet Hva bør jeg satse på? Vil ha en erstatter av 7900ên men denne gangen skal det være litt mer lomme vennlig. 7548029[/snapback] Kjøp det du syns har finest utseende? G-O Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 22. desember 2006 Del Skrevet 22. desember 2006 Har dere noen tips til hva jeg kan kjøpe?Har sett på mju 725 og litt på ixus 850. På bildekvalitet er Ixus 850 klart best, mens mju-725 tåler røffere bruk og vann (ned til fem meter). Hva som er viktigst, er opp til deg. Lenke til kommentar
beji Skrevet 23. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 23. desember 2006 (endret) Jeg endte opp med Ixus 65 satser på at det blir bra under juletreet til meg selv:D hehe Fikk tak i det allikavel PS!! God Jul alle sammen Endret 23. desember 2006 av beji Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå