Gå til innhold

Innskrumpet skjerm??


tv-freak

Anbefalte innlegg

Dette er ikke om en bærbar som er så gammel at den har skrumpet inn, men det er ikke langt ifra.

 

Jeg har en gammel bærbar pc.

Ganske sikker det er en Siemens Scenic Mobile 510.

Den er fra 199x.

Den har 233mmx pentium, 96mb (opprinnelig 32)ram og 2gb hd.

 

Problemet er at skjermen er sirka en tomme svart rundt hele skjermen. Og den har konstant 640*860 pixler og 256 farger.

Enda jeg prøver og forandre det går det ikke.

Den reagerer ikke når den spør om jeg ikke vil ta omstart.

Og når den tar omstart er det som om ingenting har skjedd.

 

Hvorfor??

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

du må antagelig installere drivere til maskinens skjermkort. (når dette mangler bruker windows noen generelle drivere uten serlig mange eller avanserte egenskaper). går ut fra at du bruker windows. til en 233mhz maskin er det ganske sannsynlig at driverne ligger på windows 95/98CD, eller kanskje til og med i en mappe på harddisken.

Lenke til kommentar

hei, når du stiller et spørsmål, er det en fordel om du allerede til å begynne med forteller hva du allerede har gjort, og hvilket OS du bruker osv.

hm vel, men hva med å gå inn i systeminfo og se om det er registrert problemer med driverne til skjermen, eller evt andre ting. og hva står det i device manager? spørsmålet som melder seg er jo om det er de helt riktige driverne du har prøvd. er det klargjort at produsenten har utviklet drivere som virker riktig med nyere OS enn det originale (sannsynligvis) win95? har du gått riktig frem under installasjonen? har du forresten selv installert ME på maskinen og har du hatt dette problemet fra begynnelsen?

(bare noen løst fremkastede spørsmål i farten..)

Lenke til kommentar

Fikk prøvd litt forskjellige driver så funka det.

 

MEN, den samme maskinen har nå problemer med å surfe på nett. Har trådløst nett som funker med oppkoblinging.

 

Alt er bra helt til jeg skal inn på en hvilken som helst webside med hvilken som helst browser.

 

Den henger seg vanligvis før den første siden for åpnet seg ordentlig men vis den ikke gjør det så henger den seg på neste. Tre sider er det lengste jeg har kommet før jeg på ta svenskeknappen.

 

Hva er galt? Er den bare for dårlig?

 

[ Denne Melding var redigert av: tv-freak2 på 2002-11-26 18:21 ]

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...