eigan Skrevet 20. desember 2006 Del Skrevet 20. desember 2006 (endret) NY Times snakker ut om det nye Operativsystemet til Microsoft. Se video EDit: Se også videoen Endret 20. desember 2006 av Mr Chief Lenke til kommentar
snarius Skrevet 20. desember 2006 Del Skrevet 20. desember 2006 Der blei Veslemjuk owned! :!: Lenke til kommentar
WaterMarked Skrevet 21. desember 2006 Del Skrevet 21. desember 2006 Microsoft gjorde vist selve programeringen til mac os'et. Så blir jo litt feil å si at de stjeler ideene til mac. Lenke til kommentar
LuftWaffel Skrevet 21. desember 2006 Del Skrevet 21. desember 2006 Microsoft stjeler fra Apple slik Apple stjal fra Xerox. Slik har det da alltid vært. Lenke til kommentar
spazeman Skrevet 21. desember 2006 Del Skrevet 21. desember 2006 Microsoft og Apple har "Stjålet" ideer fra hverandre i så mange år, at selv om mye tilsynelatene er likt i Vista og OsX, så er det vanskelig å si hvem som kom opp med ideen først. Mange av tingene i OSene har de sikkert tatt fra 3. parter også. på den annen side er det vel ikke så veldig mange forskjellige måter å lage enkelte ting på, som for eksempel kalenderen som han i videoen bruker som eksempel. En kalender er nå en gang en kalender, og utseendemessig vil nok både Mac - og Windowsbrukere ha de samme mulighetene i et slikt program. Lenke til kommentar
Trynemjoel Skrevet 21. desember 2006 Del Skrevet 21. desember 2006 (endret) Hvorfor hører vi ikke dette blandt biltilhengere? "Mitt bilmerke hadde aircondition først!" "Javel? Vel mitt bilmerke fant opp disse setene som bilmerket ditt fikk året etterpå sådetså!" Selskaper ser løsninger brukerbasen har bruk, noen ganger hos andre og noen ganger for seg selv og lager disse, ofte fra scratch eller reverese-engineering, det er ikke noe nytt, og ingen skam i det, det er slik det blir effektiv konkurranse på markedet og en driv til å tenke nytt for å få et forsprang. Først betyr heller ikke best når det kommer til teknologi, forbedring av eksisterende løsninger er også noe som er populært i lansering av nye produkter og tjenester innen alle bransjer. Endret 21. desember 2006 av Trynemjoel Lenke til kommentar
jovaa Skrevet 21. desember 2006 Del Skrevet 21. desember 2006 Latterlig sammenligning av NY Times... Blir som å si at Volvo kopierer hjulene til T-Forden... Eller aircondition som noen nevner. Rart det alltid er Mac fanboys som skal dra frem slike latterlige ting. Lenke til kommentar
eigan Skrevet 21. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 21. desember 2006 (endret) Tenker ikke bare på programmene som er rippoff, så klart kan man lage flere like programmer, men det er utseenden som er rimlig lik. Iphoto til mac og bilde studio til windows Safari RSS og IE7 RSS +++ Endret 21. desember 2006 av Mr Chief Lenke til kommentar
spazeman Skrevet 21. desember 2006 Del Skrevet 21. desember 2006 Safari RSS og IE7 RSS+++ 7548925[/snapback] Hvor mange forskjellige måter er det egentlig å lese RSS, som egentlig bare er noen linjer etter hverandre med overskrifter? Syns du virkelig at Microsoft gjør en dårlig jobb, siden de har "Etterlignet Mac med å ha RSS i nettleseren? Det er helt meningsløst å diskutere slike ting, særlig når det gjelder nettlesere; opera kom først med faner, så Mozilla, og nå til slutt IE7. Skulle Microsoft la vær å bruke fanevisning i nettleseren da, fordi de ville få beskyldninger om å etterligne andre. Syns Trynemjoel har et godt poeng, som påpeker at "industrspionasje" har eksistert til alle tider, i alle bransjer, og at dette til syvende og sist er sunt, fordi det øker konkurransen og kreativiteten til aktørene. Jeg har også inntrykk av at det stort sett er Apple-tilhengere som påpeker slike ting, de er bestandig så følsomme. Husker jeg brukte navnet "Eple" om selskapet en gang, fordi de hele tiden refererte til Windows som "Windoz" eller noe, hele tiden i en nedsettende tone. Jeg har aldri fått så mye pepper i et forum, bare fordi jeg var litt sarkastisk.. he-he :!: Lenke til kommentar
Gjest Slettet+432 Skrevet 21. desember 2006 Del Skrevet 21. desember 2006 Microsoft gjorde vist selve programeringen til mac os'et.Så blir jo litt feil å si at de stjeler ideene til mac. 7547741[/snapback] Ja vel ja.. Når begynte M$ å ha noe med programmeringen av OS X å gjøre? Bullshit! Synes det er greit at M$ kopierer funksjoner fra OS X, men brukergrensesnittet er en dårlig rip-off av OS X. Brukergrensesnitt bør ikke kopieres. De må ha såpass fantasi at de kan lage et eget selv. Lenke til kommentar
zeltex Skrevet 21. desember 2006 Del Skrevet 21. desember 2006 Så jævlig bra! X for Vista! Lenke til kommentar
Mythos Skrevet 21. desember 2006 Del Skrevet 21. desember 2006 Veldig morsomt med påstanden om at Microsoft hadde kopiert Eplekalenderen. Det er tross alt ikke så mange måter å vise en kalender på, og de kan like godt ha kopiert den fra sin egen Outlook som har vært på markedet i en årrekke. Jeg synes det er helt naturlig at OSX, Windows og Linux ligner endel på hverandre siden de alle tar hensyn til hva folk vil ha. Hvem som kopierer hvem synes jeg er uinteressant. Det viktigste er at vi får et bra OS uansett hvilken av dem vi har på maskinen. For noen år siden brukte jeg Unix på jobben med X vindussystem. Da jeg nylig prøvde Ubuntu og SuSE på PC'en synes jeg det var veldig likt Windows sitt brukergrensesnitt, men det falt meg ikke inn å lage en tråd om det. Lenke til kommentar
Heilage Skrevet 22. desember 2006 Del Skrevet 22. desember 2006 Dette er jo positivt i den retning at Windows kan bli et brukbart OS til andre ting enn spill. Men jeg liker ikke helt "Trusted computing" opplegget, så jeg holder meg til OSX. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå