Gå til innhold

Hva var siste Blu-ray/UHD 4K filmen du kjøpte?

Manx

Anbefalte innlegg

Kjøp den en HD-DVD-spiller. Gjorde det selv for en måneds tid siden, og har handlet inn rundt 20 HD-filmer for småpenger. Har vel ikke betalt mer enn rundt 2000,- totalt for spilleren og filmene totalt. Er latterlige priser. :D Selv om det ikke vil produseres nye HD-DVD-filmer mer, hvert fall ikke mange, så finnes jo alle filmene som er utgitt likevel, og de vil jo aldri slutte å virke selv om det ikke produseres nye lenger. Jeg for min del kjøpte en amerikansk HD-DVD-spiller først og fremst for å få en god DVD-spiller som oppskalerer for sone 1, og tok da HD-DVD-støtten med som en ekstra bonus siden både spillere og filmer nå er billigere enn DVD, og angrer ikke på det, for å si det slik. Prisene på filmer kommer jo bare til å synke og synke enda mer for å få alt bort, og når butikkene engang slutter å selge det, kommer prisene på privatmarkedet til å være meget pene. :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

HD-DVD er 100% sonefritt. Det vil altså si at HD-DVD-biten av spillerne er sonefri, men DVD-delen av spilleren er ikke det. Hvilken spiler som er anbefalt får nesten andre foreslå, men det kan jo være greit om du sier hvorvidt du ønsker europeisk (sone 2 på DVD) eller amerikansk (sone 1 på DVD).

Lenke til kommentar
Kanskje veldig out of topic, men kan dere som har litt peiling foreslå en god/billig HD-DVD spiller? send gjerne pm for ikke å floode tråden.

Er det Soner på HD DVD også? Eller er de fleste sonefrie ? Som dvd spillerne i dag?

For en god europeisk spiller kjøp EP30 (eller EP 10 ettersom det er så og si samme spilleren), den får du til under tusenlappen ny og er en meget god spiller, som også selvsagt leverer full HD, meget god oppskalerer for vanlig DVD også.

For en Amerikansk spiller kjøp A30 eller A20, som er samme spillere som EP30 og EP10.

Skal du ha en litt bedre spiller kjøp EP35 (Europa) eller A35 (US). De beste spillerne du kan få er XE1 (EU) eller XA2 (US).

Lenke til kommentar

Fikk jo Elements of Life filmen min [bD], men den funket ikke på PS3 sone A. Ganske sikkert fordi den er kodet i 1080i 50hz.

Så fikk jeg en 3:10 yuma til bursdag, men den funket heller ikke :( Om den blir kjøpt fra europa er den ikke sonefri, men om den er kjøpt fra usa daa er den sonefri. Ikke lett det greiene der ass

Det tilbudet til play fristet!

Lenke til kommentar
Fikk jo Elements of Life filmen min [bD], men den funket ikke på PS3 sone A. Ganske sikkert fordi den er kodet i 1080i 50hz.

Så fikk jeg en 3:10 yuma til bursdag, men den funket heller ikke :( Om den blir kjøpt fra europa er den ikke sonefri, men om den er kjøpt fra usa daa er den sonefri. Ikke lett det greiene der ass

Det tilbudet til play fristet!

Sone A, er det utelandsk PS3?

For jeg skal dra til England etter sommerferien sansynligvis og da skal jeg handle med en del BD filmer. Men hvis det ikke funker, så er det vel kanskje like greit å ikke kjøpe det :p

Lenke til kommentar

Da var pakken fra EzyDVD kommet, fem dager fra Australia klager jeg ikke på :)

For to binders, en bug og en brukt q-tips:

Hulk

Leaving Las Vegas

Red Dragon

Land of the Dead - DC

Sahara.

Alle HD DVD.

Fra DVD Pacific, alle Blu-ray.

Broken Arrow, $20,31.

Saw III - Unrated, $26,47.

Twister, $19,76.

Kan jo si i samme slengen at Leaving Las Vegas ble HD film nr. 300 i samlingen :)

Lenke til kommentar

Er det mulig å finne ut hvilken region det er på de forskjellige filmene på Play.com eller må jeg bare gamble på at jeg kan spille de av på min PS3?

Edit: Dette gjelder blu-ray, glemte å nevne det :)

Endret av CurSe
Lenke til kommentar

Play selger bare sone b/2 filmer så det skal ikke være noe problem så lenge du har en europeisk ps3. Eneste man skal passe litt på er de som selger brukte filmer, det kan vel hende at de selger sone a/1 filmer, men da regner jeg vel med at de oppgir den informasjonen når de skriver...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...