Manx Skrevet 15. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 15. januar 2008 Fikk King of California fra DVD Pacific for den nette sum av $21,71 på HD DVD. Lenke til kommentar
technofranki Skrevet 15. januar 2008 Del Skrevet 15. januar 2008 Den riktige måten å ordne opp i Amazons feilmerking på disse BOGOF-pakkene er å sende en epost til postfortollinga (privatfortolling at posten.no) når du har mottatt meldeseddel/fortollingsoppkrav med referansenummeret/postoppkravsnummer, og legge ved kopi av epost eller screencap fra bestilling/konto @Amazon der du påpeker at det er et 'kjøp to, betal for en'-salg som er feilaktig merket full pris. Postfortollinga sender da ny 0-faktura til hentekontoret, så du kan hente pakka etter en dag eller (helst) to.Dette er den mest smidige og minst belastedne måten å gjøre det på, både for deg som sluttbruker (gjøres det på denne måten er det ren rutine for Postfortollinga, og du slipper å krangle), og for ditt lokale postkontor og Posten (mye mer arbeid å rydde opp når beløpet allerede er innbetalt. Husk at Posten ikke kan lastes for at Amazon feilmerker pakkene sine (og ikke vil gjøre noe med det tross påtrykk fra ganske mange kunder rundt i verden med tollregler tilsvarende de norske), de har faktisk hjemmel til å kreve inn selve fortollingsgebyret uannsett når pakka er klart merket over mva-grensa). Gjorde som nevnt her på søndag, men har ikke fått noe svar på min epost. Er det lang behandlingstid? Har de for vane å ikke svare på eposter? Er rett før jeg ringer, men om det er unødvendig sparer jeg gjerne meg for den bøtteballetten. Jeg gjorde også dette. Sendte e-post fredag ettermiddag og fikk svar mandag formiddag (siden det var over en helg, blir det jo i praksis 1 virkedag). Dette var svaret jeg fikk: "Jeg vil svært gjerne at du tar med din dokumentasjon til postkontoret. Der kan de ringe vårt kundeservice (23147700 eller 23147600) for eventuell hjelp til oppretting av fortollingen. Det vil bli gjort mens du venter." Bare vær obs på at kundeservicen kun er åpen fra 8-16. Så kommer du på Posten etter 16.00 får de ikke gjort noe. Det skjedde meg i går, heldigvis skulle jeg hente en annen pakke også. Var en ny tur på Posten i dag. Hele prosessen tok ca. 10-15 minutter og jeg er nå den lykkelige eier av fire Harry Potter filmer på HD DVD. Lenke til kommentar
hardkjerne Skrevet 15. januar 2008 Del Skrevet 15. januar 2008 Da fikk jeg endelig svar fra posten. Siden jeg venter på tre forskjellige pakker fra amazon med filmer, skrev jeg i mailen at jeg antok at det var den jeg bestillte endel dager før de andre som var kommet, og sa at om det var feil måtte de bare kontakte meg tilbake. I svaret stod det at de hadde utført omregningen av moms, uten å si hvor mye eller om den da ble fjernet (som ville vært korrekt). For å evt finne ut av hvilken som hørte til hva måtte jeg sjekke dette selv vha. postkontoret og der se på pakkene selv. Ellers ble det også presisert at det var viktig å gi beskjed/få ordnet moms-tingene FØR en hentet pakken. Tenkte dette kunne være grei info siden endel her i tråden har slått til på salgene amazon har hatt i det siste (2 for 1). Lenke til kommentar
Halvt horn ost skinka piffi varmt Skrevet 15. januar 2008 Del Skrevet 15. januar 2008 (endret) Letters from Iwo Jima, Blu-ray, 199kr Flags of our Fathers, Blu-ray, 199kr Begge fra Zailor.no Endret 15. januar 2008 av heanwi Lenke til kommentar
technofranki Skrevet 15. januar 2008 Del Skrevet 15. januar 2008 Meet the Parents - $14.99 Meet the Fockers - $14.99 HD DVD fra Amazon.com. Lenke til kommentar
Cerb89 Skrevet 16. januar 2008 Del Skrevet 16. januar 2008 Alien Vs. Predator [blu-ray] 159,- Die Hard 2 [blu-ray] 159,- Fra Zailor.no. Lenke til kommentar
B4stian Skrevet 16. januar 2008 Del Skrevet 16. januar 2008 (endret) Blu-ray: - Die Hard - 159 kr. - Die Hard 2 - 159 kr. @ Zailor.no Endret 16. januar 2008 av datating Lenke til kommentar
Fisker Skrevet 16. januar 2008 Del Skrevet 16. januar 2008 Jeg bestilte The Fountain fra zailor.no til 199kr. Min første blu-ray-film, og blir den første filmen jeg ser på hd-tven som kommer om noen dager. ^^ Lenke til kommentar
Jan Skrevet 16. januar 2008 Del Skrevet 16. januar 2008 Finner dere Kubrick-BD-filmene i butikkhylla? Har ikke sett de i skikkelig stock enda. Lenke til kommentar
B4stian Skrevet 16. januar 2008 Del Skrevet 16. januar 2008 Finner dere Kubrick-BD-filmene i butikkhylla? Har ikke sett de i skikkelig stock enda. Jeg har blant annet The Shining inne i min butikk. De fleste ligger på lager hos leverandøren nå. Lenke til kommentar
BadSmile Skrevet 16. januar 2008 Del Skrevet 16. januar 2008 Jeg kjøpte for noen dager siden 2001 og A Clockwork Orange (Blu-ray) på platekompaniet, så ja de har kommet ut. Begge for 230 kr stk. Lenke til kommentar
Cerb89 Skrevet 16. januar 2008 Del Skrevet 16. januar 2008 Finner dere Kubrick-BD-filmene i butikkhylla? Har ikke sett de i skikkelig stock enda. De hadde en del Kubrick filmer på FRS i Oslo, men der kostet de 279,- per stykk. Lenke til kommentar
Jan Skrevet 16. januar 2008 Del Skrevet 16. januar 2008 Die Hard Die Hard 2 Enemy of the State Day After Tomorrow Hos Elkjøp 249 per stykk. Billig? Nei. Lenke til kommentar
Vincenzo Coccotti Skrevet 17. januar 2008 Del Skrevet 17. januar 2008 Fikk to nye HD DVD-filmer i posten i går: -The Fugitive -The Prestige De kostet kr 229 pr stk, kjøpt på Platekompaniet. Lenke til kommentar
guezz Skrevet 17. januar 2008 Del Skrevet 17. januar 2008 (endret) Blu-ray Live Free or Die Hard (kr. 299 Spaceworld) / Blodspris, men jeg brukte gavekort. // Fantastisk lydopplevelse! /// Totalt 19 filmer, hvorav bare seks HD DVDer. Endret 17. januar 2008 av guezz Lenke til kommentar
Tomtruck Skrevet 17. januar 2008 Del Skrevet 17. januar 2008 Fikk min førse blu-ray i dag, Alien vs Predator fra dvdstrax til 149,- + 10,- i frakt. Lenke til kommentar
Manx Skrevet 18. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 18. januar 2008 Da var det gjort og Die Hard With a Vengeance fikk gleden av å bli HD film nr. 200 i sammligen etter at The Die Hard Collection var i hus Status: HD DVD: 196 Blu-ray: 5 HD DVD leder ca. 96% mot 4% Lenke til kommentar
hardkjerne Skrevet 18. januar 2008 Del Skrevet 18. januar 2008 Da var det gjort og Die Hard With a Vengeance fikk gleden av å bli HD film nr. 200 i sammligen etter at The Die Hard Collection var i hus Status: HD DVD: 196 Blu-ray: 5 HD DVD leder ca. 96% mot 4% Hehe, omtrent omvendt av hvordan salget av HD-materiale i verden i dag (amazon i alle fall) ser ut da. Fikk i forgårs, og i går, harry potter filmene (Blu-ray) som var i amazon sitt 2 for prisen av 1 salget. Dette var den forsendelsen som ble "kuttet" i to av amazon pga av leveringsproblemer med den ene av dem. Bestillte samtidig de to andre Harry Potter filmene som var på salg, de har jeg ikke sett snurten av. Er forberedt på enda en rundans med posten sitt fortollingsstyr. Foreløpig er det 2 til meg og 0 til posten (fått fjernet tollen på 2 tidligere 2 for 1 salg hos amazon). Lenke til kommentar
Menace2Society Skrevet 18. januar 2008 Del Skrevet 18. januar 2008 (endret) Da var det gjort og Die Hard With a Vengeance fikk gleden av å bli HD film nr. 200 i sammligen etter at The Die Hard Collection var i hus Status: HD DVD: 196 Blu-ray: 5 HD DVD leder ca. 96% mot 4% Har du importert Sone A blu-ray spiller Manx ? Har enda ikke sett Die Hard boxen i noen butikker. Sjekker ofte Video Nova og Spaceworld megastore hvor de har stort blu-ray utvalg, men har ikke funnet. Flott at Videonova selger blu-ray filmer nå for 159,- Akkurat som dvd før. Jeg snakket med en som jobbet der og de hadde fått beskjed om å sette ned prisene på blu-ray. Jeg sjekker bak coveret og kjøper de som det står ALL REGIONS på A B C da jeg har ps3 fra usa Endret 18. januar 2008 av Menace2Society Lenke til kommentar
Manx Skrevet 18. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 18. januar 2008 Jeg kommer til å importere en sone a spiller, da kan jeg handle fra asia også som jeg gjør nå med vanlig dvd. Må bare finne den riktige spilleren først, går egentlig mest å venter på om Denon eller Marantz kommer med spillere som er litt billigere enn de $2 000 spillerene de kommer med nå i nærmeste fremtid, kommer de med noe som nærmer seg $1 000 så blir det hele litt mer spiselig pris også for min del. Når det kommer til filmene så er det greit å ha noe å hive i spillerene når den dukker opp Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå