Manx Skrevet 10. januar 2008 Forfatter Rapporter Del Skrevet 10. januar 2008 Jeg har hatt planer om å kjøpe Blu-ray hele tiden men jeg ga meg selv et års tid med å se hvilken vei ting gikk når det kom til brukervennligehet osv... HD DVD har vært et bedre format i mine øyne, stort sett det eneste Blu-ray har vært "bedre" på er størrelsen på disken (snakker da lagringsplass ikke cm ) Så det er synd det går den veien det dessverre går, så da må man bare ta nederlaget som en mann og starte å handle. Selv jeg kanskje hadde planer om å vente enda et års-tid eller noe sånn for å se om Blu-ray kom etter der HD DVD har vært langt foran. Lenke til kommentar
Seonaith Skrevet 10. januar 2008 Rapporter Del Skrevet 10. januar 2008 (endret) Jeg er egentlig også enig i at HD DVD har vært et grunnleggende bedre produkt. De har tilbydd ferdige specs fra dag 1, nettfeatures, PiP og generelt velfungerende HDi. Men samtidig er Blu-ray bedre på det som er viktigst - lyd og bilde. HD DVD-spillerne kom ikke med 1080/24p før lenge etter Blu-ray spillerne, og Blu-ray studioene har fokusert mer på kvalitet enn kvantitet. Universal har spyttet ut nesten hele katalogsamlingen sin på HD DVD med ofte ganske elendig bildekvalitet, selv på nyere filmer (bare se på anmedelsene på High-def Digest) og med lossless lyd på kun 20% av alle discene. Paramount har vært noe flinkere på bildekvalitet, men har lossless lyd på kun 10% (!) av HD DVD-ene sine! Kilde: hddvdstats.com Til sammenlikning bruker både Disney/Buena Vista og Fox brukt lossless lyd på 100% av discene sine (Disney bruker PCM, og Fox DTS HD Master Audio). Mens Sony har lossless på 99, 02% av discene sine (Dolby TrueHD eller PCM). Kilde: Blu-raystats.com. HD DVD skal altså ha skryt for komplette specs og ferdig pakning, men Blu-ray har mye større potensial. Blu-ray har som alle vet 50 GB plass, framfor maks 30 GB på HD DVD. Men det kanskje viktigste med denne fordelen av BD er en imponerende bitrate på maks 48 Mbit/s på lyd og bilde og maks 40 Mbit/s på bilde alene. HD DVD klarer kun 36.55 Mbit/s på lyd/bilde kombinert. Vi har fremdeles til gode å se en Blu-ray disc som utnytter dette maksimalt, men det kan vise seg spesielt betydelig på titler som Ringenes Herre-filmene. BD-J er også mer avansert enn HDi (på godt og vondt) og er på nåværende tidspunkt vanskeligere å håndtere, men nye og mer brukervennlige tools er visst på vei. Forskjellen mellom HDi og BD-J kan sammenliknes med små og store byggeklosser. Skal en bygge noe veldig avansert, trenger en av og til ganske små byggeklosser. Blu-ray har dessuten bedre beskyttelse mot riper (genialt for utleiebransjen). Og altså nå, ja, først nå kan Blu-ray tilby alt HD DVD har kunnet tilby i utgangspunktet. Men BD har vist seg å være bedre på det viktigste, synes jeg. Endret 10. januar 2008 av Seonaith Lenke til kommentar
Seonaith Skrevet 10. januar 2008 Rapporter Del Skrevet 10. januar 2008 To nye Fox filmer i samlingen. Sunshine og Independence Day. Begge i Blu-ray så klart. Det er gøy at mange Fox filmer slippes før på Sone B. Kostet meg 249,- pr. stykk på Elkjøp. Alt for dyrt, men jeg gadd ikke vente og slite med å bestille via DVDStrax. Lenke til kommentar
SurfingElite Skrevet 10. januar 2008 Rapporter Del Skrevet 10. januar 2008 Fikk med Spiderman 3 Blu-ray da jeg kjøpte PS3. Lenke til kommentar
Elmek38 Skrevet 10. januar 2008 Rapporter Del Skrevet 10. januar 2008 (endret) The day after tomorrow blue ray på bokklubben til 249. Fikk refundert noen kr på eit gavekort. Så da vart det null. Endret 10. januar 2008 av mafiaman Lenke til kommentar
MrUrge Skrevet 10. januar 2008 Rapporter Del Skrevet 10. januar 2008 Starship Troopers eller no, drit dårlig Lenke til kommentar
Bjornivar Skrevet 11. januar 2008 Rapporter Del Skrevet 11. januar 2008 Disse er mine sist kjøpte Blu-ray filmer S.W.A.T. 159,- playx.no Monster house 159,- playx.no Revolver 189,- cdon.no Ocean's Eleven/Twelve /Thirteen Giftset Ble bestilt fra deepdiscount, kostet rundt 530,- Lenke til kommentar
Vincenzo Coccotti Skrevet 11. januar 2008 Rapporter Del Skrevet 11. januar 2008 I dag ramlet det seks nye HD DVD-filmer ned i postkassa: -Dødelig Våpen -Blood Diamond -Full Metal Jacket (Deluxe Edition) -Ondskapens Hotell -Carlito's Way -Mafiabrødre I tillegg til dette fikk jeg i dag en musikk-HD DVD (for de som skulle være interesserte i det): -Yes (Live at Montreux) Filmene kjøpte jeg på Platekompaniet, alle kostet 229 pr stk bortsett fra Full Metal Jacket som kostet 219 kr. Musikk-HD DVDen kjøpte jeg på Play, den kostet £14.99. Lenke til kommentar
Tomtruck Skrevet 11. januar 2008 Rapporter Del Skrevet 11. januar 2008 Fikk med Spiderman 3 Blu-ray da jeg kjøpte PS3. Kjøpt i USA da? Har ikke sett noen slik bundle her på bjerget... Lenke til kommentar
Menace2Society Skrevet 11. januar 2008 Rapporter Del Skrevet 11. januar 2008 Nei, jeg kommer til å vente noen månder for å se ann litt flere modeller med profile 1.1 eller 2.0 om man vil. Det skal også sies at jeg hadde 100 HD DVD får jeg fikk HD DVD spilleren, jeg hadde 60 DVD før jeg fikk den spilleren så jeg kommer nok til å ha en 40-50 Blu-ray filmer i hus før jeg får spilleren denne gangen også Edit: Jeg har 7 under bestilling også så jeg er jo godt i gang alt daaaaaayum MANX du er loada ! Har du super bra jobb eller er det snakk om prioriteringer ? Hver gang jeg sjekker denne tråden så har du bestilt en ny film hehe ;D Lenke til kommentar
Labraxas Skrevet 11. januar 2008 Rapporter Del Skrevet 11. januar 2008 Var på butikken istad og henta min utgave av Blade Runner Five-Disc Ultimate Collector's Edition i Blu-ray format, bestilte den for ett drøyt halvt år siden fra Amazon i DVD format, men i løpet av høsten gjorde jeg om bestillingen til Blu-ray. Ganske fint sett egentlig, med en del krimskrams i. Settet ende på i underkant av 600 norske kroner inklusive frakt mums, og fortollingsgebyr. Mens jeg var på butikken sendte jeg inn en lapp som etter sigende skal skaffe meg 5 stk HD DVD-filmer betalt av Toshiba. Filmene jeg plukket ut var: The Prestige, Swordfish, Hulk, Chronicles of Riddick, og Black Rain. Lenke til kommentar
Manx Skrevet 11. januar 2008 Forfatter Rapporter Del Skrevet 11. januar 2008 Nei, jeg kommer til å vente noen månder for å se ann litt flere modeller med profile 1.1 eller 2.0 om man vil. Det skal også sies at jeg hadde 100 HD DVD får jeg fikk HD DVD spilleren, jeg hadde 60 DVD før jeg fikk den spilleren så jeg kommer nok til å ha en 40-50 Blu-ray filmer i hus før jeg får spilleren denne gangen også Edit: Jeg har 7 under bestilling også så jeg er jo godt i gang alt daaaaaayum MANX du er loada ! Har du super bra jobb eller er det snakk om prioriteringer ? Hver gang jeg sjekker denne tråden så har du bestilt en ny film hehe ;D Skal sies det er ikke 7 filmer mer det er 15 og hvis du teller med HD DVD så er tallet 32 under bestilling, men vi snakker til og med mai så det er over fem månder så da blir det ikke så galt likevel. Problemet er bare alle de andre som kommer utenom Alt kommer ned til prioriteringer ikke noe annet... Fikk endelig Eastern Promises fra DVD Pacific for $28,21. Lenke til kommentar
SurfingElite Skrevet 11. januar 2008 Rapporter Del Skrevet 11. januar 2008 Fikk med Spiderman 3 Blu-ray da jeg kjøpte PS3. Kjøpt i USA da? Har ikke sett noen slik bundle her på bjerget... Riktig, om du ser profilinformasjon så ser du at jeg er bosatt i US. Lenke til kommentar
technofranki Skrevet 12. januar 2008 Rapporter Del Skrevet 12. januar 2008 Amazon har nå en del HD DVD filmer fra $14.99 og dessuten Blu-ray filmer fra rundt $14.49. Så da er det vel fare for jeg igjen svir av noen kroner (eller dollars). Lenke til kommentar
CurSe Skrevet 12. januar 2008 Rapporter Del Skrevet 12. januar 2008 Starship Troopers eller no, drit dårlig Tuller du? These are the rules. Everybody fights, nobody quits. If you don't do your job I'll kill you myself. Welcome to the Roughnecks Rico's Roughnecks! Slo til på et tilbud her i byen hvor de solgte tre filmer til 499kr, med litt begredelig utvalgt endte jeg opp med: Flags of Our Fathers Letters From Iwo Jima Underworld Evolution Oceans Eleven Oceans Thirteen The Transporter Og Independence Day som ikke var på tilbud, men kostet 249kr.. Altfor dyrt egentlig. Lenke til kommentar
Bilet Skrevet 12. januar 2008 Rapporter Del Skrevet 12. januar 2008 Vare snodige priser på platekompaniet.no i dag: Blade Runner - The Final Cut (HD DVD) - 49,- Happy Feet (HD DVD) - 49,- Lenke til kommentar
Manx Skrevet 12. januar 2008 Forfatter Rapporter Del Skrevet 12. januar 2008 (endret) Da var endelig Blade Runner - Ultimate Collector's Edition i hus for den nette sum av $69,95 + de 197 kronene posten skulle ha for jobben . Fikk også National Lampoon's Christmas Vacation for $19,95, begge fra amazon.com og begge HD DVD. Edit: Skal sies at den BR kofferten hadde et lite plastic fantastic følse over seg... Endret 12. januar 2008 av Manx Lenke til kommentar
technofranki Skrevet 12. januar 2008 Rapporter Del Skrevet 12. januar 2008 Anchorman: The Legend of Ron Burgundy (Unrated) [HD DVD] $15.99 Amazon.com Old School (Unrated) [HD DVD] $14.99 Amazon.com Lenke til kommentar
B4stian Skrevet 12. januar 2008 Rapporter Del Skrevet 12. januar 2008 Blu-ray: Spiderman triologien - 649 kr. @ Expert HD DVD: The Bourne Identity - 229 kr. @ Expert Lenke til kommentar
Raste Skrevet 12. januar 2008 Rapporter Del Skrevet 12. januar 2008 Blu-ray:Spiderman triologien - 649 kr. @ Expert HD DVD: The Bourne Identity - 229 kr. @ Expert 649 for Spiderman triologien ? Kunne fått den for 449 på VideoNova. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå