Gå til innhold

Hva var siste Blu-ray/UHD 4K filmen du kjøpte?

Manx

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
HD DVD the only format that can win

Rob Enderle from TechNewsWorld talks about Blu-ray and why he sees HD DVD as the only possible winner.

"I was one of the folks who thought that Blu-ray was going to eliminate HD-DVD and by this time HD-DVD would be toast." he starts.

In regards to Paramount and Dreamworks deciding to go HD DVD he continues. "So, as of right now, I think it is reasonably obvious Blu-ray lost. The only question is whether HD-DVD will be allowed to win; and the decision may be up to Time Warner or Disney (NYSE: DIS) and not Sony or Toshiba .."

Link

Er vel kanskje litt tidlig å avskrive Blu-ray, men det ser definitivt lysere ut for HD DVD. :)

Lenke til kommentar

Research firm still predicts Blu-ray high-def winner

AUG. 22 | BEVERLY HILLS, Calif.—Research firm Understanding & Solutions reiterated its stance that Blu-ray Disc will prove victorious in the high-definition format war, despite Paramount Home Entertainment’s and DreamWorks Animation’s move to back rival HD DVD exclusively.

(...)

“The weight of industry support is still very much behind Blu-ray,” said Bottoms, preceding his arguments by noting that U&S remains a private entity, not financially benefiting from either side. He said that studios representing 58% market share overall,  based on first quarter video shipments, back Blu-ray.

(...)

The main consequence of Paramount and DreamWorks’ move to HD DVD is the prolonging of the format war, which U&S previously projected would be decided by first-quarter 2008.

Husk at Blu-Ray har solgt dobbelt så mange discer i gjennomsnitt dette halvåret, og standalone-spillerne fra de ulike produsentene selger tilsammen mer enn HD-DVD spillerne til gi-bort-priser. For ikke å nevne alle som bruker Playstation 3 som BD-spiller, og det er mange. :)

Lenke til kommentar
Den diskusjonen kan dere ta i en annen tråd og ikke her :)

Men for å kommentere begge innleggene: Bla bla bla!

9384314[/snapback]

I den anledning så har det egentlig vært kjekt å ha en liten underkategori som er HD. Føler at hvis man poster noe under film som omhandler HD så forsvinner det liksom i mengden.

Endret av Dragoncrest
Lenke til kommentar
Noen som vet hvor/om jeg kan få tak i Crank på Blu-ray Sone B?

9434064[/snapback]

Så ut som om dette var litt vanskelig. Sjekket både play og dvdboxoffice men ingen hadde/A

Men ta en titt på den kjøpeguiden for CD og DVD her på forumet. Hvis du sjekker rundt på alle mulige europeiske sjapper så finner du det nok :)

Lenke til kommentar
Noen som vet hvor/om jeg kan få tak i Crank på Blu-ray Sone B?

9434064[/snapback]

Så ut som om dette var litt vanskelig. Sjekket både play og dvdboxoffice men ingen hadde/A

Men ta en titt på den kjøpeguiden for CD og DVD her på forumet. Hvis du sjekker rundt på alle mulige europeiske sjapper så finner du det nok :)

9435344[/snapback]

Da tror jeg du skal jobbe hardt siden den ikke er gitt ut på her i europa, men kun i statene. Å det ser heller ikke ut som om den kan spilles av i sone B spillere (kan/kan ikke...)

Lenke til kommentar

Da var Heroes sesong 1 på HD DVD i hus.

På den ene siden hadde Amazon ikke trukket fra 5%-kupongen jeg brukte på fakturaen/tolldeklareringen på utsiden av pakka (den fullstendige pakkeseddelen hadde det korrekt, og riktig beløp er trukket). :hrm:

På den annen side var den uberørt av fortollingshender; Hadde sklidd rett gjennom til tross for tydelig merking med verdi rundt $70 + frakt. :yes:

Lenke til kommentar
Da var Heroes sesong 1 på HD DVD i hus.

På den ene siden hadde Amazon ikke trukket fra 5%-kupongen jeg brukte på fakturaen/tolldeklareringen på utsiden av pakka (den fullstendige pakkeseddelen hadde det korrekt, og riktig beløp er trukket).  :hrm:

På den annen side var den uberørt av fortollingshender; Hadde sklidd rett gjennom til tross for tydelig merking med verdi rundt $70 + frakt.  :yes:

9438985[/snapback]

Tror tollvesenet hater meg da, har ikke skjedd at ting har sklidd igjennom tollen hvis det har vært over 200 kroners grensen. Og jeg kjøper utrolig mye fra utlandet også, man skulle tro man skulle ha flaks innimellom. :(

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...