MKej Skrevet 6. september 2019 Del Skrevet 6. september 2019 £18.48 @ Amazon.co.uk Hadde ikke noe Keaton i samlingen fra før, så denne var midt i blinken. Lenke til kommentar
Gouldfan Skrevet 7. september 2019 Del Skrevet 7. september 2019 Normal fangst fra postkassa (litt overdrivelse): Stort sett 3D blu ray filmer. Har vært brutal shopping en stund nå - veldig mye som aldri har vært utgitt i Norge og en del som i tillegg er oop og må handles fra private på Ebay osv. Håper postmannen overlever frem til nyttårsaften - da er det hele over. Hvorfor? Emigrerer du landet? Eller er det påtvunget nyttårsforsett fra sur samboer/ektefelle? 1 Lenke til kommentar
Mr_Spock Skrevet 7. september 2019 Del Skrevet 7. september 2019 Hvorfor? Emigrerer du landet? Eller er det påtvunget nyttårsforsett fra sur samboer/ektefelle? Har du ikke fått med deg at det er slutt på 350 kroners ordningen? Nå skal det innføres tollgebyr og mva fra første krone på varer bestilt fra utlandet. For meg betyr dette typisk - en blu ray/cd/lp jeg handler i dag for en hundrings på ebay - vil etter nyttår koste meg kanskje kr 250-300 i stedet - alt etter hvor høyt tollgebyret blir. Da er det ganske uaktuelt å drive med slike hobbys. Du bor vel i Sverige? De innførte vel noe slikt der også - men da for ting utenfor eu? 1 Lenke til kommentar
Mr_Spock Skrevet 7. september 2019 Del Skrevet 7. september 2019 Her er et par nyinnkjøpte: The Taking of Tiger Mountain & The White Haired Witch of Lunar Kingdom - begge i 3D. Med slike titler skjønner man at det er kvalitet Handles fra Asia, da får man med originalspråket & engelske subtitles, er region A, så man må ha avspillermuligheter for dette. Ikke mulig å få tak i i Norge. Jeg har en 20-30 stk til å handle av slike fra Asia - og en haug fra andre steder på jorden. Lenke til kommentar
Gouldfan Skrevet 7. september 2019 Del Skrevet 7. september 2019 Har du ikke fått med deg at det er slutt på 350 kroners ordningen? Nå skal det innføres tollgebyr og mva fra første krone på varer bestilt fra utlandet. For meg betyr dette typisk - en blu ray/cd/lp jeg handler i dag for en hundrings på ebay - vil etter nyttår koste meg kanskje kr 250-300 i stedet - alt etter hvor høyt tollgebyret blir. Da er det ganske uaktuelt å drive med slike hobbys. Du bor vel i Sverige? De innførte vel noe slikt der også - men da for ting utenfor eu? Handler kun fra Tyskland Amazon og CDON. Blir vel noe toll fra Trump, men tror det mest gjelder Kina... Lenke til kommentar
MKej Skrevet 7. september 2019 Del Skrevet 7. september 2019 Har ikke noe i mot å betale moms, men er tollgebyret som er verst. Må få til en bedre ordning enn den som er lagt opp nå.. Lenke til kommentar
Mr_Spock Skrevet 9. september 2019 Del Skrevet 9. september 2019 ENDGAME.. Nice! Har den på ønskelista selv - men skal ha 3D versjonen, får vente litt, til den synker noe i pris. Lenke til kommentar
vidor Skrevet 13. september 2019 Del Skrevet 13. september 2019 (endret) Shoppa Westworld 4K. Eneste TV-serie som så langt er filmet og bearbeidet for release i UHD med høyoppløselige kamera og UHD pipeline i produksjon, og sluttresultatet får faktisk kudos over 1080p-varianten. Normalt gjør TVen en meget god automatisk oppskalering av høykvalitet FHD så det er nok ikke så veldig mye å hente på oppløsning/skarphet, men må teste litt ordentlig 4K i høy bitrate. Har en mClassic (magic bullet HDMI-dongle) i bestilling, så spent på hva den kan gjøre for bildeforbedring. De som har sett denne i praksis er ganske så happy med den for oppskalering og forbedring. Dingsen er 2. generasjon og i production-run i skrivende stund så det lover jo godt. Er lite å justere på denne så den kan være ganske subtil uten noe A/B sammenligning. IndieGoGo kampanjen var så populær at de utvidet den med 30 dager, og nå er de overfinansiert med 1265% (!). Er litt mer info og demo på hjemmesiden på hva donglen kan gjøre. Endret 14. september 2019 av vidor Lenke til kommentar
Mr_Spock Skrevet 13. september 2019 Del Skrevet 13. september 2019 Shoppa Westworld 4K. Eneste TV-serie som så langt som er filmet og bearbeidet for release i UHD med høyoppløselige kamera og pipeline i produksjon, og sluttresultatet får faktisk kudos over 1080p-varianten. Normalt gjør TVen en meget god automatisk oppskalering av god FHD så det er nok ikke så veldig mye å hente på oppløsning/skarphet, men må teste litt ordentlig 4K i høy bitrate. Har en mClassic (magic bullet) i bestilling, så spent på hva den kan gjøre for bildeforbedring. De som har sett denne i praksis er ganske så happy med den for oppskalering og forbedring. Dingen er 2. generasjon og i production run i skrivende stund så det lover jo godt. Er lite å justere på denne så den kan være ganske subtil uten noe A/B sammenligning. IndieGoGo kampanjen var så populær at de utvidet den med 30 dager, og nå er de overfinansiert 1265% (!). Er litt mer info og demo på hjemmesiden på hva dingsen kan gjøre. Ser frem til en review når du får dingsen! Har hatt Darbee i en del år og den er ganske fantastisk. Særlig på Xbox 360/PS3 var den fenomenal, men også bra på 1080p filmer og særlig 3D filmer. Men med mye 4k utstyr i heimen sliter den. Lenke til kommentar
vidor Skrevet 13. september 2019 Del Skrevet 13. september 2019 Tror nok at Darbee har mye mer visuell kraftig prosessering når du justerer litt. Når en skal lage en dings som skal gjøre alt uten noe som helst mulighet for kontroll enn av, på og 4:3 mode er det begrenset hvor mye de kan gjøre når man må ta alle mulige hensyn til potensielle kilder. Det som er fint med denne for X360/PS3 og eldre konsoller er at den har antialias, noe i alle fall en god del titler på X360 sårt trenger. Den skinner vel mest på konsoll-generasjonen før disse gitt at man bruker HDMI-adapter. De laget først to separate kabler hvor den ene var for spill og den andre for film, men den nye har i følge hypen input-sensing integrert så det er en slags 2-i-1 greie, så den skiller vel på input og bruker ulike algoritmer for prosessering. Ser ut til at den trigger movie-mode med 24 Hz input, så man må vel bruke det på avspilleren. Lenke til kommentar
Sir Ale Skrevet 13. februar 2020 Del Skrevet 13. februar 2020 Threads fra 1984. Ekstremt deprimerende, dog bra film. God kvalitet. Lenke til kommentar
""" Skrevet 14. februar 2020 Del Skrevet 14. februar 2020 Mr_Spock skrev (På 7.9.2019 den 13.35): Her er et par nyinnkjøpte: The Taking of Tiger Mountain & The White Haired Witch of Lunar Kingdom - begge i 3D. Med slike titler skjønner man at det er kvalitet Tja. The Taking of Tiger Mountain er grei nok den, men langt fra bra nok til at jeg ville hatt den i min egen samling. The White Haired Witch of Lunar Kingdom ville jeg ikke sett på nytt om jeg så fikk betalt for det. Grusom film. Men kul tittel da, det skal den ha. Men der stopper det også. Lenke til kommentar
vidor Skrevet 25. februar 2020 Del Skrevet 25. februar 2020 (endret) On 9/13/2019 at 12:18 PM, Mr_Spock said: Ser frem til en review når du får dingsen! Har hatt Darbee i en del år og den er ganske fantastisk. Særlig på Xbox 360/PS3 var den fenomenal, men også bra på 1080p filmer og særlig 3D filmer. Men med mye 4k utstyr i heimen sliter den. Har fått erfart den en stund nå, og kan si den er høvelig balansert og foretrukket aktivert. Den har en fin evne til å crispe opp 720p materiale. Har spilt en del Need for Speed - The Run på PS3 og den gjør at 720p blir ganske nærmere 1080p enn direkte feed. Primært fikser den å strekke kontrastene og å fylle ut de ekstra pixlene fra 720p -> 1080p i.o.m at det er det jeg kjører den mot. Den rydder også litt opp i bildet som f.eks deblocking. Så lenge en ikke kjører mye effekt på skjermen så er mClassic en helt helt grei smart upscaler og en god DSP for bilde. Synes den gjør en bra jobb som en magic bullet. Film blir også litt mer definert og med mer dybe. Har satt avspilleren til å gi ut 720p og la dingsen fikse det videre til 1080 i.o.m at det så best ut. Har vært borti at bildet går for langt ned i svart på utgangen fordi den drar det litt vel mørkt av og til for min smak, men har bare opplevd det en gang og det var reativt enkelt å fikse. Fordelen er vel også at den kan oppskalere helt opp til 4K så lenge input signalet er minimum 720p. Prisen er ganske høy, men den er vel verdt det p.g.a multifunskjonaliteten og at de løfter nesten alt. Støtter til og med 1440p om en bruker det til output. På TV må man gjerne finjustere litt i menyene på den for at mClassic trigger all funksjonalitet som forventet. Her er specs på hva de oppskalerer til hva https://www.marseilleinc.com/mclassic-tech-specs/ Endret 20. april 2020 av vidor 1 Lenke til kommentar
Frank.N.Steen Skrevet 4. juli 2020 Del Skrevet 4. juli 2020 (endret) Vel, min feil, så ikke før nå at i førsteposten var det vedlagt en link til siste DVD filmhandel, så da slettes/redigeres mitt innlegg og putter det inn i riktige tråd. Endret 4. juli 2020 av Frank.N.Steen Lenke til kommentar
Gouldfan Skrevet 5. august 2020 Del Skrevet 5. august 2020 (endret) Fått meg noen filmer fra CDON.Transformers TLK 3D+Blu-ray steelbook, Joker og Once upon a time in Hollywood. sykt mye bedre bilde på Transformers enn kinoen iallefall.., har ikke sett på de andre ennå, men gleder meg. Sett de på kino da. Endret 5. august 2020 av Gouldfan 1 Lenke til kommentar
Jonas2k Skrevet 12. august 2020 Del Skrevet 12. august 2020 Litt diverse fra siste uka: 2 Lenke til kommentar
Gouldfan Skrevet 12. august 2020 Del Skrevet 12. august 2020 Jonas2k skrev (53 minutter siden): Litt diverse fra siste uka: Hvordan er bilder på Cujo? Har bare en nedlastet VHS version og den var horribel i utseende, men Jeg elsker filmen. Lenke til kommentar
Frank.N.Steen Skrevet 12. august 2020 Del Skrevet 12. august 2020 Cujo er en favoritt her også, dessverre sitter jeg kun med ei noe slett DVD (tror det er ei SME Star Media Entertainment utgave) og hvor bildet er alt annet enn imponerende, så kanskje på tide å få oppgradert etter såpass lang tid. Space Jam ja, en jeg husker godt, spesielt soundtracket og den intergalaktiske basketball fighten mellom de gode (jordboerne) og de slemme (romvesen), samt at et par nye animerte karakterer ble introdusert i forbindelse med filmen, om jeg da ikke husker helt feil. Lenke til kommentar
Jonas2k Skrevet 13. august 2020 Del Skrevet 13. august 2020 Gouldfan skrev (9 timer siden): Hvordan er bilder på Cujo? Har bare en nedlastet VHS version og den var horribel i utseende, men Jeg elsker filmen. Har ikke fått sett den enda, men basert på disse to anmeldelsene skal det være en ganske grei utgivelse: http://www.dvdbeaver.com/film4/blu-ray_reviews_58/cujo_blu-ray.htm https://www.blu-ray.com/movies/Cujo-Blu-ray/234360/#Review Frank.N.Steen skrev (7 timer siden): Space Jam ja, en jeg husker godt, spesielt soundtracket og den intergalaktiske basketball fighten mellom de gode (jordboerne) og de slemme (romvesen), samt at et par nye animerte karakterer ble introdusert i forbindelse med filmen, om jeg da ikke husker helt feil. Ble nylig ferdig med den fantastiske The Last Dance om Michael Jordan så var jo simpelthen nødt til å skaffe meg Space Jam på BD. Har faktisk ikke sett den siden jeg var liten så gleder meg voldsomt! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå