Gå til innhold

Hva var siste Blu-ray/UHD 4K filmen du kjøpte?


Manx

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Jeg har ikke noe imot data på begge sider, men synes det er tåpelig å betale for SD versjonen også. Kjøper jeg HD vil jeg ha HD. Ikke stusselig SD.

 

Er enig i det. Jeg har ikke benyttet meg av SD-sidene en eneste gang, hvorfor skulle man det når HD er overlegent. Og det er vel de færreste som kjøper dem for SD, uten å ha HD DVD spiller. Målgruppen må vel kanskje være de som har tenkt å investere i en.

Lenke til kommentar

Ja da har jeg piffet opp filmbiblioteket. Her er det nyeste jeg har kjøpt:

300

The Host / Gwoenmul

Full Metal Jacket

Swordfish

House Of Flying Daggers

Hitchhikers Guide To The Galaxy

 

Alt i BD.

Regner med jeg kommer til å kjøpe The Fifth Element i en Remastered versjon om ikke så lenge, Bridge to Terabithia og Surf's Up (tror den har release 9 september)

 

Om jeg hadde HD-DVD spiller skulle jeg selvsagt kjøpt The Ultimate Matrix Collection og The Bourne Series.

Lenke til kommentar

Du har dessverre klart å kjøpe "feil" utgave (hvis man kan si det) av Full Metal Jacket. Den utgaven får stort sett veldig dårlig omtale for bildet stort sett over alt.

 

Det kommer en ny utgave 23. Oktober med remastered bilde og lyd, som helt sikkert er mye bedre enn den som er gitt ut alt. På bilde fronten så skal det vist ikke så mye til etter hva jeg har hørt, har ikke fått sett den jeg har ennå :)

 

Så hvis det er noen som har lyst på FMJ i HD for en billig penge så er det bare å sende en pm :whistle:

Lenke til kommentar

Kan jo begynne med meg siden jeg alt har forhåndsbestilt den ny utgaven :)

 

Men som sagt det er sånn som skjer, det er ikke alle filmene som er verdt en oppgradering, de jeg har sett så langt så er det vel The Bone Collector og Bullitt som jeg har blitt mest skuffet over. Skal vel også nevne The Road Warrior men den hadde jeg ikke fra før...

 

Edit:

 

Bullitt er en veldig opp og ned opplevelse, nå og da så ser det veldig bra ut men stort sett så vil jeg si at bildet er heller "dårlig", men skal jo huske at filmen er fra slutten av '60 tallet. Men det er jo ikke en unnskyldning, WB har gitt ut en del meget bra utgaver Blazzing Saddles er vel den som jeg kommer på først...

Endret av Manx
Lenke til kommentar

Face/Off er utsatt til 30. oktober på begge formater, og HD DVD skal nå være tilbake til en 2-disc-utgave (som gjør at Blu-ray og HD DVD likevel får identisk ekstramateriell).

Det at den er 2-disc'er gjør at listepris visstnok skal opp til $34.95 på HD DVD. Anbefaler HD DVD-kjøpere som ikke har bestilt (eller har bestilt steder som ikke står ved opprinnelig forhåndspris) å bestille fra f.eks. Amazon (som normalt står ved slike feilprisinger/prisendringer, og fremdeles har priset den til opprinnelig pris).

 

Ellers, TMNT (HD DVD) kjøpt til $16.99 + frakt.

Lenke til kommentar

Hva gjør DVD Pacific når prisen går opp? Får jeg den for det jeg bestilte den for ($20,26) eller vil de gjøre om på prisen igjen?

 

Bannet et par ganger høyt når jeg så det der, gikk å gledet meg til den skulle ramle ned i postkassa om ikke alt for mange uker. Men det veier jo litt opp igjen hvis de gjør det om til en 2 disk igjen sånn at vi får alt ekstramatriellet...

Lenke til kommentar
Manx, hva skjer med Axelmusic og den norske kursen a  ? Blir dyrere og mere stress å regne ut euroen. Play.com gikk også over til Euro i kurs for alle oss non uk'ere..  :thumbdown:

9312658[/snapback]

Og når gikk Play.com over til Euro igjen? Jeg handla der for et par dger siden, og da betalte jeg i pund.

 

 

Har gjort et par nye HD DVD kjøp:

 

The 40-Year-Old Virgin (Unrated Special Edition)

Amazon.com til US$19.95.

 

Bruce Almighty

Amazon.com til US$19.95

Lenke til kommentar
DreamWorks Animation, Paramount choose HD DVD

 

[...]Paramount's first releases under the exclusive HD DVD program include "Blades of Glory" on August 28 and the summer blockbusters "Transformers" and "Shrek the Third," due for release later this fall.

 

The exclusive agreement does not include movies directed by Steven Spielberg for DreamWorks SKG, which is a Paramount unit. His films are not exclusive to either format, Paramount said.

 

The agreement does include all other movies distributed by Paramount Pictures, DreamWorks Pictures, Paramount Vantage, Nickelodeon Movies and MTV Films.[...]

 

Kilde

 

Nesten overraskende å se at et studio velger kun HD DVD :p

Lenke til kommentar
Nesten overraskende å se at et studio velger kun HD DVD :p

9324202[/snapback]

Ja,det er nesten det med tanke på alt BS som Sony har servert i det siste om butikker som "skal slutte å selge HD-DVD" ,"BluRay har vunnet" osv. Men heldigvis er tydeligvis bransjen selv også klar over hva som er propaganda. Flott å se at studioer nå begynner å snu. :thumbup:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...