Gå til innhold

Hva var siste Blu-ray/UHD 4K filmen du kjøpte?


Manx

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

"The longest day" fra 1962.- 99 kr på obs.

 

D-dagen 6 juni 1944.

 

Regnes som en av Hollywoods beste krigsfilmer noen sinne, har ikke sett den selv enda.

Gjorde det samme (tror jeg postet det her og). Er ikke enig i at det er Hollywoods beste krigsfilm. Den er langt fra dårlig, men er for lengst forbigått av nyere filmer. Inntil den kom var det ikke mange gode WW2-filmer og dermed fikk The Longest Day plutselig høy status. Saving Private Ryan er min personlige WW2-favoritt.

 

Kult er det uansett å se svart/hvittfilmer på BD. :)

Lenke til kommentar

"The longest day" fra 1962.- 99 kr på obs.

 

D-dagen 6 juni 1944.

 

Regnes som en av Hollywoods beste krigsfilmer noen sinne, har ikke sett den selv enda.

Gjorde det samme (tror jeg postet det her og). Er ikke enig i at det er Hollywoods beste krigsfilm. Den er langt fra dårlig, men er for lengst forbigått av nyere filmer. Inntil den kom var det ikke mange gode WW2-filmer og dermed fikk The Longest Day plutselig høy status. Saving Private Ryan er min personlige WW2-favoritt.

 

Kult er det uansett å se svart/hvittfilmer på BD. :)

Pass deg, for nå kommer gunfreak og skal preike høl i huet på deg hvor urealistisk Saving Private Ryan og hvor realistisk The Longest Day er. Ellers enig med deg, SPR er og blir en milepæl innen krigsfilm, uansett hvor teit plottet måtte være, noe som strengt talt er likegyldig for min del.

Lenke til kommentar

Gikk faktisk inn på denne lista og sjekket om det ikke var noen bra før Longest Day. De eneste jeg fant som er ca. i samme klasse er Casablanca og The Great Dictator. Nå skal jeg ikke legge ut om teknisk riktighet i filmer, for det er i grunn uvesentlig for meg og. Kommer selvfølgelig an på i hvilken sammenheng det er, men man skal aldri spørre etter sannheten i en god historie. :)

 

Men dette er vel litt off topic.

Endret av Hyperio
Lenke til kommentar

Har Manx gått konkurs? :p

 

Nei da, har bare hatt litt annet å bruke penger på de siste 2 månedene. Tror ikke jeg har hatt et så langt opphold i filmkjøp siden jeg kjøpte min første dvd tilbake i '98 :)

 

Men i dag så kom det faktisk en BD i posten, første siden 16.4 (og de ble handlet inn 22.3 så over 2 månder, skummelt).

 

Minority Report (steelbook)ifra amazon.co.uk for den nette sum av £14.46.

 

 

Går bare å venter på feriepenger så skal jeg ta inn det tapte :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...