Gå til innhold

Hva var siste Blu-ray/UHD 4K filmen du kjøpte?


Manx

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Nok et par forhåndsbestillinger som falt ned i postkassa mi...

 

HD DVD: Rio Bravo, $19,76 og HD DVD: Harsh Times, $21,70 begge fra DVD Pacific.

8789326[/snapback]

 

har du sett Harsh Times?

Må være en av de mest absurde filmopplevelsen min noen gang.

Jeg skjønte rett og slett ikke hva som var handlingen i filmen utenom å være->spoiler

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
full og jobbløs :p
Endret av H1lle
Lenke til kommentar
The Italian Job - US$17.51 (etter rabatt hos Deep Discount)

 

Har tenkt på å kjøpe Mission: Impossible - Ultimate Missions Collection og Matrix på HD DVD. Er det noen av dere som har disse filmene og som kan anbefale dem (og bruk av enda mer pener på film)?

 

Er det flere av dere som føler at dere bruker alt for mye penger på filmer?

8792482[/snapback]

Nei. Jeg føler at jeg rett og slett har alt for lite penger. :p

 

Har allerede bestilt de to settene du nevner (pluss Planet Earth-settet) første dagen i dette salget, så kan ikke uttale meg personlig om disc'ene.

 

Ellers har den norske nettbutikken den rimeligste Toshiba HD DVD-spilleren HD-E1 på salg denne uken for NOK2999.

 

EDIT: La til modellbetegnelse.

Endret av Njål
Lenke til kommentar
Nok et par forhåndsbestillinger som falt ned i postkassa mi...

 

HD DVD: Rio Bravo, $19,76 og HD DVD: Harsh Times, $21,70 begge fra DVD Pacific.

8789326[/snapback]

 

har du sett Harsh Times?

Må være en av de mest absurde filmopplevelsen min noen gang.

Jeg skjønte rett og slett ikke hva som var handlingen i filmen utenom å være->spoiler

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
full og jobbløs :p

8791486[/snapback]

 

Har ikke kommet så langt ennå, men den står relativt høyt oppe i køen når jeg setter i gang...

Lenke til kommentar
Gled deg Kadaju, fikk Flags of Our Fathers forrige uke, syns den var glimrende på alle måter. Får Letter og Iwo Jima til uken tenker eg, og eg har hørt at denne er hakket bedre.

8799177[/snapback]

 

Endelig fått tid til å se Flags nå, og jeg må si at de to filmene fungerer utrolig bra til å fortelle hele historien bak Iwo Jima. Men jeg synes at Letters er en totalt sett mye bedre film enn Flags, særlig når det gjelder måten historien blir fortalt på og det emosjonelle bak. Så det passer kanskje bedre at jeg sier til deg at du bør glede deg :p

Lenke til kommentar

Syns drivet i Flags of Our Fathers er godt flettet inn med kampscener og rolige stunder under og etter Iwo Jima erobringen. Hopper frem og tilbake uten å bli kjedelig eit sekund syns eg. Vanvittig bra laget disse kampsekvensene også, spesielt når man ser slaget i litt stor skala.

Lenke til kommentar

Vil nok si at Letters er en god del roligere enn Saving Private Ryan i hvert fall. Første halvdel av Letters handler om forberedelsene japanerne gjør før amerikanerne i det hele tatt har kommet til øya. Det er også litt "flashback"-scener innflettet som handler om hva som skjedde med noen av soldatene før de ble innkalt/dro til Iwo Jima. Synes spesielt at scenene som handler om hvordan general Kuribayashi opplevde USA er godt gjennomførte.

 

Andre halvdel av filmen blir mer actionfylt, spesielt ettersom soldaten man følger gjennom hele filmen er plassert i Suribachiyama (hovedfjellet på Iwo og det punktet amerikanerne gikk etter først).

 

Jeg synes forresten at Letters er en bedre film enn Flags, og jeg elsker også Saving Private Ryan. Men Letters er nok, som sagt, litt roligere enn Saving.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...