Gå til innhold

Hva var siste Blu-ray/UHD 4K filmen du kjøpte?


Manx

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg også. Kjøpte disse:

Gran Torino - 199,-

The Silence of The Lambs - 99,-

 

Kjøpte også denne på Elkjøp:

The Shining - 99,-

 

Sistnevnte kostet egentlig det dobbelte, men jeg fikk prutet den ned til halv pris siden jeg allerede hadde kjøpt TV og hjemmekinoanlegg for til sammen 15000,- i samme butikk.

Lenke til kommentar

Skal litt til før jeg tar meg nær av ting og skal vel sies at jeg har fått det spørsmålet før mer enn en gang før :)

 

Si det på en ganske grei måte som gjør det hele litt enklere å forstå hvordan jeg har skaffet meg såpass med BD/HD. Siden jeg startet å handle HD/BD filmer i januar 2007, så har jeg kjøpt 98% med HD titler, så det vil si snart 3 år med stort sett kun HD/BD kjøp. Jeg har holdt meg unna stort sett alt av vanlig DVD utgivelser og kun kjøpt limited editon osv. Det eneste som stort sett blir kjøpt på DVD nå om dagen er tv-serier og det er mest på grunn av at de de stort sett dessverre ikke blir gitt ut på BD ennå, men det kommer seg der også.

 

Det gjør at jeg kan hive de pengene jeg føler at jeg har råd til i HD titler og ikke noe annet og da blir det fort en film eller fem når man bestiller. Det hjelper også på at jeg stort sett er 12-15 år eldre enn mange her inne og har fast jobb og en helt grei lønn som sikkert mange andre her inne som har passert 30.

Lenke til kommentar

Fryktelig lenge siden jeg har postet her. Jeg har kjøpt en del HD materiale siden sist og her er noe av det jeg har bestilt de siste par månedene, bortsett fra de to som er merket HD DVD er alle Blu-rays.

Fra Amazon.com

 

Playtime - Criterion Collection $24.99

Ice Age $19.99

Starship Troopers $12.99

Incredible Hulk $20.99

The New World - The Extended Cut $14.99

Master and Commander: The Far Side of the World $16.99

I, Robot $12.99

Breaker Morant $17.99

Monsters, Inc. - 4-Disc Edition) $28.49 [Pre Order]

Trick 'r Treat $24.99 [Pre Order]

The Class (Entre Les Murs) $27.99

Carrie $10.99

Road House $10.99

Frozen River $26.99

Batman - 20th Anniversary Edition Blu-ray Book $23.99

JFK - Blu-ray Book $22.49

The Shawshank Redemption - Blu-ray Book $23.99

Falling Down - Blu-ray Book $23.99

North by Northwest - 50th Anniversary Edition Blu-ray Book $25.99 [Pre Order]

300 - The Complete Experience Blu-ray Book $27.99

Natural Born Killers - Unrated Director's Cut $19.99 [Pre Order]

Labyrinth $18.99

Up - 4 Disc Edition $31.99 [Pre Order]

Heat $18.99 [Pre Order]

Adventureland $25.99

Sunshine Cleaning $24.49

Gladiator $26.99

Braveheart $22.49 [Pre Order]

Requiem for a Dream $9.99 [Pre Order]

 

Fra Amazon.com Market Place

Purple Rain - HD DVD $1.64 + ganske overpriset fraktkostnad à $12.29

A Scanner Darkly - HD DVD $3.87 + ganske overpriset fraktkostnad à $12.29

 

Fra Amazon UK

 

Sunrise - Masters of Cinema £15.30 [Pre Order]

This is Spinal Tap - Limited Marshall Amp Edition £43.46 [Pre Order]

Endret av Bruckiania
Lenke til kommentar

Mens jeg venter på at den nye samsung tven skal bli fraktet i oslo, bestemte jeg meg får å kjøpe min andre blu ray film :)

 

- Band Of Brothers: Limited Edition Collectable Tin £24.99 fra play.com

 

2 spørsmål, må jeg skatte på denne og hvor lang frakt bør jeg beregne det vanligvis tar?

Lenke til kommentar

Du må nok ikke skatte nei... ;)

 

Men du må derimot betale MVA (25% av summen) og det forp***e gebyret (99,- er det vel nå).

Så hvis du går ut i fra dagens kurs på £, så koster den 245,27 kroner. MVA blir da på ca. 61,50 kroner + 99 i gebyret = 160,50 kroner du må ut med i tillegg til det du betalte til play.

 

Er det noen av partiene som er for å øke den idiotiske grensa på 200 kroner? For da stemmer jeg på de uansett hva...nesten :p

Lenke til kommentar
Du må nok ikke skatte nei... ;)

 

Men du må derimot betale MVA (25% av summen) og det forp***e gebyret (99,- er det vel nå).

Så hvis du går ut i fra dagens kurs på £, så koster den 245,27 kroner. MVA blir da på ca. 61,50 kroner + 99 i gebyret = 160,50 kroner du må ut med i tillegg til det du betalte til play.

 

Er det noen av partiene som er for å øke den idiotiske grensa på 200 kroner? For da stemmer jeg på de uansett hva...nesten :p

 

Okei for jeg hørte dem satt en annen pris på den når de sendte den til norge så man slipper dette, men tok feil der altså. Det var jo helt latterlige gebyrer da, men uannsett blir det jo billigere enn Norge hvertfall :)

Endret av MrLG
Lenke til kommentar
Er det noen av partiene som er for å øke den idiotiske grensa på 200 kroner? For da stemmer jeg på de uansett hva...nesten :p

 

Høyre vil øke grensa til 1000. En av de få grunnene til at jeg i det hele tatt gidder å stemme i år :p

 

OT, men det lovte både SV, AP og SP for 4 år siden også. Og de kom til makten, men har grensa flytta seg? :roll:

Lenke til kommentar

AP sa de ville fjerne ved siste valg, de kom i makt og ingen ting har skjedd, jeg har ikke noe tro på at høyre vil fjerne den heller.

Viss man vil fjerne den, må det et blodig stats kup til, der vi bare skyter alle politkere som straff fordi dem ikke fjernet grensa.

Da lærer den nye genrasjonen politkere av viss du ikke oppfyller valg løftene skyter vi deg.

Eneste måten å få politkere til å gjøre som de lover, politkikere som ikke er redde for sine velgere er ubruklige

Lenke til kommentar

Jeg har en spiller som jeg kan bytte sone på ja, LG BH200. Men den er i tillegg kjøpt ifra statene så jeg har kun vært nødt til å skifte sone 1 gang så langt og det var med den tyske utgivelsen av Fight Club, kjøper 99% av filmene mine i fra statene så da er det like dumt å ha en spiller ifra den kanten også :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...