Gå til innhold

Hva var siste Blu-ray/UHD 4K filmen du kjøpte?

Manx

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Samsung har nå offisielt annonsert at de blir formatnøytrale, og kommer med en spiller som støtter begge formater (fra å tidligere bare støtte blu-ray*, der de lagde den aller første spilleren som kom på markedet).

I motsetning til LGs allerede tilgjengelige (i USA) dual-format-spiller vil Samsungs BD-UP5000 ha full støtte for begge formater (LGs mangler støtte for noen av HD DVDs spesialfunksjoner).

*Samsung annonserte laptoper med HD DVD allerede for en god stund siden, som så vidt jeg husker allerede er i salgi i hvert fall Sør-korea, men dette er altså den første frittstående spilleren deres med støtte for begge formater.

Lenke til kommentar

Noe som er fint for oss siden filmselskapene ikke klarer å bli enige...

Men jeg kommer nok fremdeles til å holde meg til HD DVD en god stund til, i hvertfall frem til Denon kommer (forhåpentligvis) med en kombi spiller i løpet av ikke alt for lang framtid håper jeg...

Lenke til kommentar
Med andre ord, de store selskapene er usikkert på hvem som vinner krigen. Og velger heller å støtte alle formater..

Synd for oss forbrukere da men..

8376376[/snapback]

Jeg er ganske sikker på at hadde det ikke vært for formatkrigen hadde spillerne vært en god del dyrere, det samme hadde filmene, og bildekvaliteten på disker hadde vært dårligere (de fleste tidlige blu-ray'ene var ikke mye å skryte av).

En del funksjoner ville trolig heller ikke blitt implementert (en del av spec'ene kommer av "skjeling" til konkurrerende format, og var ikke opprinnelig med i de respektive formatstandarder).

Lenke til kommentar

Det stemmer nok sikkert det du sier. Men som mange erger seg over, så må de forholde seg til to formater for å se favoritt filmene sine. Personlig tror jeg flere ville likt å hatt alle filmene sine på et format, enn to stk.

Uansett, nå beveger vi oss litt OT. Og dere er hjertelig velkommen til å starte en ny tråd om det vi har diskutert nå.. Derfor ber jeg at vi holder oss OT videre nå :)

Lenke til kommentar
Med andre ord, de store selskapene er usikkert på hvem som vinner krigen. Og velger heller å støtte alle formater..

Synd for oss forbrukere da men..

8376376[/snapback]

Synd at vi kan spille av to konkurrerende formater på en maskin? Forklar den er du snill :hmm: Endret av Lord^
Lenke til kommentar

Om noen skulle være fristet av HD DVDene som kommer/har kommet ut kun i Spania, men synes de har vært i dyreste laget, det er en €6off-kupong tilgjengelig (gyldig til 22. april, minimum pris før frakt €19) som kan brukes hos DVDGo .

Aktuelle titler:

Der Untergang (obs! tysk med kun spanske undertekster!), Underworld: Evolution, Brothers Grimm, An American Haunting, The Pianist (den siste er dog lett og billigere tilgjengelig fra andre europeiske land).

Lenke til kommentar
Manx: Tusen, tusen takk for flotte svar! :thumbup:

Nå har en HD-DVD -spiller kommet i hus (til 360'n), men ingen film! Får se over helgen.. skal jobbe til da, så..

Takk igjen! :)

8371803[/snapback]

Som du kanskje nå vet så støtter HD DVD spilleren til X360 1080p hvis du bruker VGA kabelen, du får maks 1080i over komponentkabelen.

Lenke til kommentar

Den franske filmen Banlieue 13/District B13 ble sluppet på HD DVD i USA i går uten særlig forvarsel, i følge DVD Pacific (venter på kopier).

Jeg avventer anmeldelser før jeg bestemmer meg; Blu-ray'en (som har vært ute en stund) har kun engelske undertekster for hørselshemmede, og jeg vil vite om det er fikset/lagt til "skikkelige" undertekster før jeg vurderer å doubledippe.

Ellers, fikk Dog Day Afternoon på HD DVD fra DVD Pacific i dag.

Lenke til kommentar

Ja, jeg er også ute etter sider med hd-dvd'er med norsk tekst..

Ok, nå har jeg tenkt til å bestille fra Deep discount.com og det står at det er free shiping.. Men er det bare å kjøre allt i samma bestilling ? Eller må jeg dele opp og kjøpe en av gangen for å få det under 200 hele tiden.. Deler de opp sånn som med play ?

Endret av Torrevieja
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...