Gouldfan Skrevet 21. mai Del Skrevet 21. mai Kjøpte denne boksen, vet ikke om den kommer på 4k tror kun Pitch black er sluppet. Riddick Collection bluray boks for litt under 93,10 sek og fri frakt/Prime. Lenke til kommentar
vidor Skrevet 1. juni Del Skrevet 1. juni On 3.5.2024 at 12:33 PM, ilpostino said: Synes mye av det som PK selger har lang leveringstid. De baserer seg tydeligvis mye på utenlandsk import. Det er vel vanlig praksis at de venter med å få inn ting før de sender ut samlet hvis du velger billigste transportalternativ. Betaler du "premium" tror jeg de sender i to forsendelser. Er nok lurt å sjekke om det du bestiller er på lager hvis du vil ha ting kjapt. Virker som de får inn en god del film fra UK. Lenke til kommentar
Gouldfan Skrevet 4. juni Del Skrevet 4. juni Litt nye 4k blurays. 65, The Flash Steelbook, Avatar Twow Steelbook, Overlord, Dune part 2. Lenke til kommentar
Gouldfan Skrevet 5. juni Del Skrevet 5. juni Idag kom Transformers Rise of the Beasts steelbook 4k, kun solgt på Cdon vistnok. Lenke til kommentar
vidor Skrevet 10. juni Del Skrevet 10. juni (endret) Platekompaniet har salg igjen. Bl.a 4K med opp til 60% rabatt. https://www.platekompaniet.no/salg Endret 10. juni av vidor 1 Lenke til kommentar
vidor Skrevet 5. juli Del Skrevet 5. juli www.platekompaniet.no/salg/fotball-em 20% på 4K ut dagen dette er skrevet med kode EM4K 1 Lenke til kommentar
Gouldfan Skrevet 28. november Del Skrevet 28. november Føler meg litt Cheapskate... Uansett Oppenheimer 4k 100sek Lord of the rings triologien med begge versjoner 4k 300kr Men titlene på coveret er tysk, Amazon.se Lenke til kommentar
backtoback Skrevet 29. november Del Skrevet 29. november (endret) Gouldfan skrev (På 28.11.2024 den 12:05 PM): Føler meg litt Cheapskate... Føler meg som en enda større Cheapskate... Jeg var innom min lokale gjenbruksbutikk her om dagen og rasket med meg 21 Blu-ray'er for kr 140,-. (Jeg skal starte med å se Mission: Impossible-serien). Liste med IMDb-rating. 3:10 to Yuma (2007), 7.6 Avatar (2009), 7.9 Bridget Jones's Baby (2016), 6.4 Brothers (2009), 7.1 Kick-Ass (2010), 7.6 Michael Jackson's This Is It (2009), 7.2 Mission: Impossible (1996), 7.2 Mission: Impossible II (2000), 6.1 Mission: Impossible III (2006), 6.9 Mission: Impossible - Ghost Protocol (2011), 7.4 Mission: Impossible - Rogue Nation (2015), 7.4 Paranormal Activity 2. Extended Cut (2010), 5.7 Pearl Habor (2001), 6.2 Skyfall 007 (2012), 7.8 Source Code (2011), 7.5 Super 8 (2011), 7.0 The Imitation Game (2014), 8.0 The Other Guys (2010), 6.7 The Road (2009), 7.2 Tomme Tønner (2010), 5.6 True Detective, sesong 1, 8 eps (2014), 8.8-9.6 Endret 29. november av backtoback 1 1 Lenke til kommentar
Woff Skrevet 9. desember Del Skrevet 9. desember (endret) Siste ankommet fra Platekompaniet i dag (førjulstilbud): American Sniper Ocean's Twelve Ocean's Thirteen Steel Magnolias The Firm The Truman Show og Vanilla Sky. Alle på 4K, alle kostet 159,- alle har jeg fra før på blu-ray eller dvd, de fleste (5) med DTS HD Master, bare to med Atmos. -Shark- skrev (På 2.1.2007 den 7:22 PM): Hva slags avspillere har dere som har HD DVD / Blu Ray? Her i hula har jeg: (Sortert etter pris... ) Magnetar UDP900 2 stk Oppo UDP-203 Panasonic DP-UB9000 Pioneer BDP-LX88 XboxOne S 5 stk som spiller 4K.. ☺️ Endret 9. desember av Woff Lenke til kommentar
vidor Skrevet 10. desember Del Skrevet 10. desember Pleier der å sjekke hvilke filmer som er verdt 4K ? CGI-baserte filmer er normalt rendret i 2K for kostnader, så gamle analoge klassikere er som regel ca 5-6K på god råtape og derfor mest verdt det gitt godt fokus. Lenke til kommentar
Woff Skrevet 10. desember Del Skrevet 10. desember vidor skrev (10 timer siden): Pleier der å sjekke hvilke filmer som er verdt 4K ? Jeg sjekker ikke, jeg bare antar at det som kommer på 4K i dag stort sett er bedre enn de kopiene jeg har på DVD eller Blu-ray.. Jada, jeg vet at endel av de omtrent 1000 titlene jeg har nå ikke er virkelige 4K, men de nye er viktigere for meg å ha i samlinga, så får jeg heller kaste ut DVD / Blu-ray-kopiene etterhvert som jeg får plassproblemer... 😊 Lenke til kommentar
Woff Skrevet 10. desember Del Skrevet 10. desember I dag kom forøvrig Quislings siste dager på 4K i postkassa.. Skal se den etterhvert.. https://www.platekompaniet.no/film-tv/4k-ultra-hd/krig/quislings-siste-dager-blu-ray-3380859 Lenke til kommentar
vidor Skrevet 10. desember Del Skrevet 10. desember 1 hour ago, Woff said: Jeg sjekker ikke, jeg bare antar at det som kommer på 4K i dag stort sett er bedre enn de kopiene jeg har på DVD eller Blu-ray.. Jada, jeg vet at endel av de omtrent 1000 titlene jeg har nå ikke er virkelige 4K, men de nye er viktigere for meg å ha i samlinga, så får jeg heller kaste ut DVD / Blu-ray-kopiene etterhvert som jeg får plassproblemer... 😊 Oppløsning er jo ikke alt. Kan jo være andre forbedringer også. F.eks bedre fargerom og HDR / lyd og innhold / bonus Hvis prisen er grei, så kan jeg vurdere 4K, men som regel synes jeg ikke det er verdt det. En upscaler i en god TV er som regel bare litt dårligere enn en gjort proft (2K -> 4K) Lenke til kommentar
el_cash Skrevet 10. desember Del Skrevet 10. desember Dere som ser mye på 4K-filmer, kan dere anbefale en rimelig spiller? Lenke til kommentar
Gouldfan Skrevet 10. desember Del Skrevet 10. desember el_cash skrev (3 minutter siden): Dere som ser mye på 4K-filmer, kan dere anbefale en rimelig spiller? Jeg er veldig glad i min Sony ubp X700, eneste negative er at du manuelt må skru av og på Dolby Vision. Men positive er at den er kompakt og skalerer opp standar bluray og dvd meget bra for prisen, samt spiller Sacd meget bra. 1 Lenke til kommentar
vidor Skrevet 10. desember Del Skrevet 10. desember Panasonic DP-UB820 https://www.prisjakt.no/product.php?p=4748884 ellers er PS5 den beste konsollen for 4K (entertainere centre) 1 Lenke til kommentar
vidor Skrevet 10. desember Del Skrevet 10. desember 6 minutes ago, Gouldfan said: Jeg er veldig glad i min Sony ubp X700, eneste negative er at du manuelt må skru av og på Dolby Vision. Men positive er at den er kompakt og skalerer opp standar bluray og dvd meget bra for prisen, samt spiller Sacd meget bra. Prismessig er også dette en svært god maskin om en bare trenger 4K. Husker PS4 oppskalere DVD så mye at det ble ekle artefacts og banding f.eks på Tin Tin animasjonsfilm. Lenke til kommentar
el_cash Skrevet 10. desember Del Skrevet 10. desember Vurderer å kjøpe meg en PS5 Pro etterhvert, kanskje like greit å bruke den fremfor en "billig" 4K-spiller? Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 10. desember Del Skrevet 10. desember Xbox kan vel også brukes til avspilling av 4K filmer. Lenke til kommentar
vidor Skrevet 10. desember Del Skrevet 10. desember (endret) 9 minutes ago, ilpostino said: Xbox kan vel også brukes til avspilling av 4K filmer. Xbox One S og X støtter 4K delvis. Endel titler gir feil og kan ikke spilles. Dette er hardware-feil som ikke kan fikses. Xbox series X har også støtte, men regnes som litt dårligere enn PS5 sin for de som har gravd seg ned i detaljene. Usikker på om dette har blitt fikset i firmware. Endret 10. desember av vidor Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå