totto22 Skrevet 21. november 2002 Del Skrevet 21. november 2002 det høres kanskje gammeldags ut, men jeg VIL HA MANUELL ZOOM (!) på mitt kamera >:-( Finnes dette på Fujifilm FinePix S602 Zoom ? Hvilke andre kameraer har evt dette? totto Lenke til kommentar
JarleW Skrevet 21. november 2002 Del Skrevet 21. november 2002 Manuell zoom ? Det er det vel på de fleste med zoom, er det ikke ? Det er ikke Fokus du mener da :???: Lenke til kommentar
totto22 Skrevet 21. november 2002 Forfatter Del Skrevet 21. november 2002 nei, jeg mener manuell zoom. Det tar for lang tid å fiddle med knapper når noe skjer fort. totto Lenke til kommentar
Tor Rasmussen Skrevet 21. november 2002 Del Skrevet 21. november 2002 Er redd for at du da må på et kamera med utskiftbar linse. Meg bekjent er det ingen kamera med fastlinse som lar deg stille zoom'en mekanisk selv. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 22. november 2002 Del Skrevet 22. november 2002 Dette har jeg sett etter tidligere, ved anskaffelse av 135-format kompaktkamera. Problemene er det samme her som for digitale kamera: tregt, støyende og upresist. Jeg fant da ETT 135-kamera som hadde manuell zoom, av et relativt ukjent merke. Av digitale har jeg ikke sett noen, dessverre. Kan det komme av at mekanikken i linsene er så svak at den ikke vil tåle håndtering av annet enn en liten elektromotor? Lenke til kommentar
ursa81 Skrevet 22. november 2002 Del Skrevet 22. november 2002 hmmm.. jeg vet at Sony VX-2000 (& PD150) videokamera har dette. MEN problemet med manuell zoom på digitalkamera er at de må styres elektronisk likevel (som zanta sa?) uvisst hvorfor, men det fører likevel til at zoomen blir nesten som en autozoom (zomme-knapp!) såeee.... Men du får mase til høyeste hold :smile: Lenke til kommentar
mlwirak Skrevet 22. november 2002 Del Skrevet 22. november 2002 Sony F717 har elektronisk manuell zoom. Dvs. du vrir på en zoom-ring ytterst på objektivet, og kan meget presist og godt finne riktig brennvidde. Det er ikke like presist som på et speilrefleks, men det fungerer meget godt likevel. Det er også vanlige zoom-knapper på kameraet, hvis man skulle foretrekke dette. MLW Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå