djwawa Skrevet 20. desember 2006 Del Skrevet 20. desember 2006 Har lyst til å kjøpe et helmetcam. Men vet ikke hvordan det virker Eksempel Hvis jeg kjøper dette, må jeg da ha et videokamera eller en opptaker av et slag i tillegg, som tar opp filmen? Noen som vet om noen norkse steder/svenske steder eller danske steder som selger pakker med dette? Lenke til kommentar
djwawa Skrevet 20. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 20. desember 2006 (endret) Dette Kamera pakke 1 eller 2 Kan du koble det på alle digitale videokameraer? Endret 20. desember 2006 av djwawa Lenke til kommentar
Torbjørn T. Skrevet 20. desember 2006 Del Skrevet 20. desember 2006 Nei, du må ha eit videokamera med analog inngang. Hjelmkameraa fungerer som oftast berre som ei ekstern linse, so det må vere kople til eit kamera i sekken e.l. Du kan kjøpe hjelmkamera frå http://www.hjelmkamera.no/ iallfall. Veit ikkje prisklasse du tenkjer, men Sony DCR-HC96 er eit godt kamera med analog inngang. Lenke til kommentar
djwawa Skrevet 20. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 20. desember 2006 gidder ikke kjøpe fra der, når det koster under 2000 for alt utstyr uten "opptakskamera" på http://www.rfconcepts.co.uk/ og det er med frakt:D Lenke til kommentar
djwawa Skrevet 20. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 20. desember 2006 Canon MV550i Er det de krevende funksjonene på dette kamera? Hvis ikke kan du/dere finne link til et som jeg kan bruke? Lenke til kommentar
djwawa Skrevet 20. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 20. desember 2006 Virker det om man har DV inngang? Sv inngang? Lenke til kommentar
Torbjørn T. Skrevet 20. desember 2006 Del Skrevet 20. desember 2006 (endret) Eg har allereie nemnt Sony DCR-HC96. I følge den estiske sida til Canon har MV550i analog inngang, so ein skulle tru det fungerte. Det låg forresten ei (litt utdatert) liste over kompatible kamera på sida du linka til. Redigert: DV-inngang er for å overføre frå PC til kamera. Reknar med at du med Sv meiner S-video. Trur ikkje det er S-video som vert brukt på dei du linka til. Endret 20. desember 2006 av incanus Lenke til kommentar
djwawa Skrevet 20. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 20. desember 2006 Det står AV på kamera, men der er det også bilde av høretelefoner da:S Virker dte på samme måte da eller? Lenke til kommentar
chma Skrevet 20. desember 2006 Del Skrevet 20. desember 2006 Kamera med Analog inngang, helst i form av minijack plugg er det som er å foretrekke praktiske årsaker. Hjelmkamera.no sine Viosport kameraer fungerer bra og tåler noe hinnsides med juling, har som NRK brukt dette MYE på bla. Ekstermsportveko. Gjorde noen bra "forsøk" på å ødelegge Actioncam2, syklist drar ut en roadgap og 8høydemeter senere lander han på linsa...null problemer med linsa. Bildekvaliteten på det nyeste, dog dyreste også, Actioncam 3 er ganske bra. Dyrt leketøy, jupp... Lenke til kommentar
djwawa Skrevet 20. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 20. desember 2006 Reknar med at du med Sv meiner S-video. Trur ikkje det er S-video som vert brukt på dei du linka til. 7544600[/snapback] Så det går ikke ann å skjøte med en ledning eller noe? Lenke til kommentar
djwawa Skrevet 20. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 20. desember 2006 Reknar med at du med Sv meiner S-video. Trur ikkje det er S-video som vert brukt på dei du linka til. 7544600[/snapback] Så det går ikke ann å skjøte med en ledning eller noe? 7545699[/snapback] Nå fant jo jeg noe JEG ville trodd kunne passet til akkurat det jeg mener.. Legger ved et bilde.. Dette må da vel være det jeg mener? Lenke til kommentar
Torbjørn T. Skrevet 20. desember 2006 Del Skrevet 20. desember 2006 Las du det chma skreiv? Kamera med Analog inngang, helst i form av minijack plugg er det som er å foretrekke praktiske årsaker. Eg veit ikkje, men om det er ein liten, rund, port so er kanskje det den analoge inngangen. I so fall treng du ikkje noko adapter. Om ikkje, so kan det vere S-video fungerer og. Om eg forstår rett (ingen garantiar der), so kjem det to typar leidning med hjelkameraet du vurderer å kjøpe. Den eine er minijack, som chma snakka om, den andre er RCA, som er trur eg det same som composite. Då treng du berre ein S-video-leidning for å kople adapteret til kameraet igjen, men det har du kanskje. Lenke til kommentar
djwawa Skrevet 20. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 20. desember 2006 Sånn ser den ut i andre enden.. Dette har du/dere mer peiling på enn meg! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå