kjelke Skrevet 21. november 2002 Rapporter Del Skrevet 21. november 2002 Hei, jeg har vurdert anskaffelse av ny laptop. Det bør være en Dell, i ultraportabel-klassen. Jeg har sett på Latitude X200 og C400, de frister meg ganske mye. Men jeg er fremdeles ikke helt sikker, komponent-messig, tilfredstiller de mine krav. Men... Hvordan er så batteri-levetiden? Denne laptopen skal jeg ha med meg på farten halve dagen, så tid til oppladning vil jeg ikke få. Forresten, er den liten nok til dette? Passer den enkelt nedi en liten ryggsekk? Så var det den andre tingen... Er det slik at floppy/cdrom ikke er integrert? Så jeg må alstå dra med meg den eksterne floppyenheten HVER dag, bare for å kopiert over de nødvendige filene? Jaja, ser jeg bort ifra dette, så burde jeg være fornøyd. Noen kommentarer? Takk. Lenke til kommentar
mezz Skrevet 21. november 2002 Rapporter Del Skrevet 21. november 2002 En kamerat av meg har Latitude X200 og er veldig fornøyd med den. Batteriet er bra, og floppy og cd/dvd er eksternt som du sier. Ellers har jo Compaqs EVO den 400-serien som du kanskje burde tatt en titt på. Evo 610c vipper visst like over 2kg (og har innebygd cd/dvd og i tillegg 14" skjerm), om det er portabelt nok for deg. :smile: Lenke til kommentar
kjelke Skrevet 21. november 2002 Forfatter Rapporter Del Skrevet 21. november 2002 Ah, jeg får vel ta en titt på de da. Takk for hjelp :smile: Lenke til kommentar
cyberpet Skrevet 21. november 2002 Rapporter Del Skrevet 21. november 2002 Har du tittet på de minste til IBM? T eller X serien (T har 14" mens X har 12"). Er svindyre, men er vel av de minste "ordentlige" laptopene du finner med de fleste inn/utganger og mulighet for innebygd cd/cd-rw/combo osv.. Kanskje ikke de stiligste designmessig, men ser meget robuste ut og er av god kvalitet. Dette er maskinen jeg ville hatt om jeg hadde råd, men Dell i4150 endte opp portabel nok for meg :wink: Lenke til kommentar
runegri Skrevet 22. november 2002 Rapporter Del Skrevet 22. november 2002 Hvis du trenger å kopiere filer til/fra maskinen så kan du jo kjøpe en sånn usb-drive. Jeg tenker på en av de som du plugger inn i usb-porten og som dukker opp som en disk i maskinen. Har du en med litt kapasitet (512 mb?) så trenger du sannsynligvis ikke noen cd-brenner og i hvertfall ikke noen diskettstasjon. rune Lenke til kommentar
Svein F Skrevet 22. november 2002 Rapporter Del Skrevet 22. november 2002 Dette siste forslaget vil jeg støtte. Har nettopp mottatt en MemoryBird fra Fujitsu Siemens på 128 MB og ift ultrabærbare vil dette absolutt konkurrere med en CD-brenner. Dukker automatisk opp som egen disk når du stikker den inn i USB-porten i Win. 2000/XP. Og den er liten og hendig - veier nesten ingenting. Vet at de finnes opp til 256 MB og koster i overkant av 1000 kr. Kan også fåes i størrelsen 32, 64 og 128. Anbefales! Se her: http://www.fujitsu-siemens.com/rl/peripher...memorybird.html Lenke til kommentar
EAK Skrevet 22. november 2002 Rapporter Del Skrevet 22. november 2002 Den 2002-11-21 18:35, skrev kjelke: Hei, jeg har vurdert anskaffelse av ny laptop. Det bør være en Dell, i ultraportabel-klassen. --------------- Hei! Har selv en C400 (kjøpt i okt 02) og er MEGET godt fornøyd! Bruker den mye på skolen, tar veldig liten plass og kommer i en hissig fet dokument mappe i skinn. Er ikke integrert disk el. cd, men har med meg trådløst nettverkskort og nettverkskabel (begge får selvsagt plass i mappa). Ellers bruker vi ir overførselv av dokumenter etc. Det funger utmerket. Batt. levetid er ca. 2.5 - 3 timer, avhengig hva du gjør med den. Skal du installere mye programvare mens du er ute på tur, går vifta mye og batt. lever kortere.... Jeg ville ha en liten bærbar, samtidig som det var litt "fart" i den. Fant X200 for "svak", selv om den er mindre (men ikke mye). Vurderte også Toshiba Portege 2000. Det er kongeliten (verdens minste?), men også veldig "svak". En kam. av meg har Compaq Evo 410i. Den er i samme klasse, men siden jeg liker Dell veldig godt, falt valget på denne! :smile: Mvh. EAK [email protected] Lenke til kommentar
ksnes Skrevet 22. november 2002 Rapporter Del Skrevet 22. november 2002 Jeg har selv en Fujitsu Lifebook B-2610, vil anbefale deg å ta en kikk på den, veldig pen liten sak. Men obs, du bør nok kjøpe et ekstra batteri til den, batterilevetiden på standardbatteriet er bare ca 1,5 t... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå