havar Skrevet 20. desember 2006 Del Skrevet 20. desember 2006 Heisann! Jeg har en HP Compaq nc6000, som ble levert med 10,8 volts batteri. Jeg har kjøpt nytt batteri, og bestilte da samme som kom originalt, nemlig 10,8 volt, men det jeg fikk var på 14,4 volt. Jeg får i skrivende stund ikke tak i selger eller andre som jeg vet har peiling, derfor prøver jeg meg her. Kan jeg trygt bruke et batteri på 14,4 volt, eller må jeg skifte det i et på 10,8V? For ordens skyld kan jeg si at laderen leverer 18,5V/3,5A. Begge batteriene er på 4,4Ahr, så eneste forskjellen ligger i spenningsangivelsen på selve batteriet. Håper noen med peiling på emnet, kan ta seg tid til å legge igjen et svar. Lenke til kommentar
ventle Skrevet 20. desember 2006 Del Skrevet 20. desember 2006 Nei, spenningen må være riktig, ikke bruk dette batteriet. Lenke til kommentar
havar Skrevet 20. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 20. desember 2006 Nei, spenningen må være riktig, ikke bruk dette batteriet. 7544480[/snapback] OK, takk for svar. Da har jeg plutselig et flunke nytt batteri til salgs... Lenke til kommentar
frontflip Skrevet 21. desember 2006 Del Skrevet 21. desember 2006 Du kan vel bytte det? Da dette tydelig er en feil fra selgers side... Lenke til kommentar
havar Skrevet 3. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 3. januar 2007 Du kan vel bytte det? Da dette tydelig er en feil fra selgers side... 7548686[/snapback] Joda, jeg får bytte det, men selgeren befinner seg i Hong Kong, og bare portoutgiftene til Posten Norge, er 80 % av hva jeg betalte for batteriet... Say no more... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå