Zephyr Skrevet 20. desember 2006 Del Skrevet 20. desember 2006 (endret) Ja da sitter jeg her i Hammerfest og venter på og komme hjem til mitt andre prosjekt og da kan man jo ikke annet enn å tenke på neste Tanken er da og bruke en slik en Harman Kardon DVD10 til kabinett for min kjære XBOX for at den skal få en LITT høyere WAF. Den ser da noe slik ut. Har da en vill plan om at den skal se noe slikt ut etterhvert. Ville Paint skillz her altså Ting som er kjøpt inn: -DVD spiller -2xPapst 19db til å ha bak på boksen -Viftegriller til vifter -Ny modchip (SmartXX V3) -VFD Display 20x2 (10stk faktisk så hvis noen trenger??) -Alt som trengs for å få VGA, Composite, S-Video, Scart, Audio(optisk og phono) og Component fra boxen i tillegg til 3 brytere for valg av video og audio ut. -Skal bestille ny frontplate i 3mm sotet lexan Skal da følge disse koblingssjemaene og hvis alt går bra skal det da virke. Hva synes folket?? Noe vesentlig jeg bør forandre på her. Inventaret har jeg ikke helt for meg enda, men det er plass der. DVD-rom går nede i front. Power går på siden ved strømkontakt inn i spilleren. Hovedkort kommer til å henge opp/ned i taket siden det er det eneste stedet det er plass. Kommer til å lage en brakett så jeg ikke trenger å skru gjennom topplata. Harddisk blir liggende der det er plass til slutt. Vifter kommer på hver side bak. Og displayet kommer selvfølgelig der det gamle står. Led`s bak XBOX, SmartXX av/på, mode 1 2 3, HDD og LAN i tillegg til den orginale powerknappen. Har jeg glemt noe da?? Kommentarer postes her!! Endret 20. desember 2006 av Zephyr Lenke til kommentar
Zephyr Skrevet 28. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 28. desember 2006 (endret) Da har jeg endelig kommet hjem og fått henta en del av tingene på posten. Blandt annet DVD-spilleren, vifter, ting fra ELFA og litt annet stæsj.. Har fått ribba spilleren og fått satt inn dvd-rom og power som en test. Må bare heise dvd-rommen litt bak, men ellers så sitter den perfekt. Poweret har også funnet sin plass. Videre så har jeg lagt planer for bakplata. Portene blir da som følger Hvis noen lurer på hvordan de bryterne virker så se her. Så er jeg nesten ferdig med audio/video modulen. Her er det ganske mye lodding så det tar litt tid, men er som sagt snart ferdig. Har brukt alle de orginale pluggene til dvd-spilleren i tillegg til at jeg må lage en brakett til component og VGA pluggene. Må også lage en type brakett til USB-hubben som ser slik ut. Endret 8. januar 2007 av Zephyr Lenke til kommentar
Zephyr Skrevet 1. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 1. januar 2007 Bare en liten update i dag. Har fått kutta ut mesteparten på bakplata og skal nå ut og pusse litt. Har også lagd en brakett til Component-utgangen. Kommer en update til meget snart Lenke til kommentar
Zephyr Skrevet 1. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 1. januar 2007 (endret) Da begynner det å ligne noe her. Skal også være viftegriller på viftene og plata skal jo selvfølgelig lakkeres sort De 2 små hullene under bryterne skal dekkes av en lapp ( den med audio/video instillinger ) Og her er braketten som skal ha component-utgangen i den ledige scart-porten Kommentarer her Endret 1. januar 2007 av Zephyr Lenke til kommentar
Zephyr Skrevet 8. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 8. januar 2007 (endret) Da har det endelig skjedd litt mer her. Har fått satt inn viftegriller og component-inngangen. Her er maskinen oppe og går for første gang. Bare en liten test at alt virker som det skal. Har lodda på en 4 ports usb-hub som kontroller 4, og igjen lodda 2 usb-porter fra en gammel hovedkort-brakett på denne. Ir-modden ligger og lyser blått der. Med den kan jeg slå xboxen av/på/eject og litt andre greier med den orginale xbox-kontrolleren. På kontrollerport 3 har jag lodda fast en orginal xbox dvd-dongle for bruk av xbox-remote. Siste bildet der er da AV-kabelen min i fri utfoldelse.. Har testa at alle utganger virker og det gjør dem Hadde litt problemer med scartporten, men etter jeg fant ut at den tegninga i post 1 er fra en scart-KABEL så ordnet det seg fort da jeg bytta om på noen ledere. Den nye modchippen er inne (SmartXX V3) og alt fungerer toppers. Det eneste jeg mangler nå er vfd-displayene,(som ligger i Oslo til fortolling) og den nye frontplata. De kommer fårhåpentligvis snart. Ellers så er hovedkortfeste snart ferdig og mangler da bare feste til power og harddisk. Ellers skal jo alt lakkes sort da. Kommentarer her Endret 8. januar 2007 av Zephyr Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå