UnnBeate Skrevet 20. desember 2006 Del Skrevet 20. desember 2006 (endret) Hei! Jeg er 14 år og skal kjøpe meg nytt videokamera. Jeg har et videokamera nå, men det har ikke alle funksjonene som jeg ønsker å ha... Kan noen hjelpe meg med å gi tips til hvilket kamera jeg bør satse på å kjøpe. Det bør helst ikke koste mer enn 6000 kr, men kom med alle tips: Jeg trenger: -Inngang til ekstern mikrofon -Lite støy fra kamera mens det filmer -Innebygd lys for filming (kan også ha eksternt lys) -God vindbeskyttelse -God optisk zoom Jeg hadde satt veldig pris på å få hjelp Endret 20. desember 2006 av UnnBeate Lenke til kommentar
k-ryeng Skrevet 22. desember 2006 Del Skrevet 22. desember 2006 (endret) Hei!Jeg er 14 år og skal kjøpe meg nytt videokamera. Jeg har et videokamera nå, men det har ikke alle funksjonene som jeg ønsker å ha... Kan noen hjelpe meg med å gi tips til hvilket kamera jeg bør satse på å kjøpe. Det bør helst ikke koste mer enn 6000 kr, men kom med alle tips: Jeg trenger: -Inngang til ekstern mikrofon -Lite støy fra kamera mens det filmer -Innebygd lys for filming (kan også ha eksternt lys) -God vindbeskyttelse -God optisk zoom Hva du legger i 'god vindbeskyttelse' er jeg usikker på, alle kameraer tåler vel vind så vidt jeg vet. Mange kameraer har mulighet for å sette på "vindreduksjon" som en funksjon i mic-innstillingene, er det det du tenker på? Ellers høres det ut som en Panasonic NV-GS280 eller NV-GS300 er tingen for deg. Da må du bruke eksternt videolys, men det er i hvert fall hotshoe til det. Du har også noen hundrelapper til overs til å kjøpe videolys, du får jo ikke allverden for det, men du kan få noe som holder til du har spart opp litt mer penger... Evt. du kan bruke de ekstra kronene på en vidvinkelforsatslinse (løs linse som du skrur fast foran kameraet, som gir deg bedre vidvinkel), så får du dekket et litt større brennviddeomfang, og kameraet gir bedre muligheter innendørs (i litt trange rom). Endret 22. desember 2006 av k-ryeng Lenke til kommentar
UnnBeate Skrevet 22. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 22. desember 2006 (endret) Hva du legger i 'god vindbeskyttelse' er jeg usikker på, alle kameraer tåler vel vind så vidt jeg vet. Mange kameraer har mulighet for å sette på "vindreduksjon" som en funksjon i mic-innstillingene, er det det du tenker på? Ellers høres det ut som en Panasonic NV-GS280 eller NV-GS300 er tingen for deg. Da må du bruke eksternt videolys, men det er i hvert fall hotshoe til det. Du har også noen hundrelapper til overs til å kjøpe videolys, du får jo ikke allverden for det, men du kan få noe som holder til du har spart opp litt mer penger... Evt. du kan bruke de ekstra kronene på en vidvinkelforsatslinse (løs linse som du skrur fast foran kameraet, som gir deg bedre vidvinkel), så får du dekket et litt større brennviddeomfang, og kameraet gir bedre muligheter innendørs (i litt trange rom). 7556597[/snapback] Hei! Tusen takk for god hjelp Men hvis man skal ha vidvinkelforsatslinse, kan man sette det rett på Panasonic NV-GS300/ NV-GS280, eller må man kjøpe dyrere kamera da? Jeg har lest om kameraet nå, også fant jeg ikke ut om det var mulighet for ekstern mikrofon... Er det det? (Det er ganske viktig at det har det...) Igjen tusen takk, du har allerede hjulpet meg et godt stykke på vei Endret 22. desember 2006 av UnnBeate Lenke til kommentar
Torbjørn T. Skrevet 22. desember 2006 Del Skrevet 22. desember 2006 Du kan skru ei forsatslinse rett på GS280/300. Berre pass på at diameteren er den same på kamera og linse. Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 22. desember 2006 Del Skrevet 22. desember 2006 Jeg har lest om kameraet nå, også fant jeg ikke ut om det var mulighet for ekstern mikrofon... Er det det? (Det er ganske viktig at det har det...)Jada, du kan koble på ekstern mikrofon. Det finnes en original som heter VW-VMS2. Videolyset heter VW-LDC10E. Du finner mer informasjon her : GS280 Evt. har du GS300. Eneste forskjellen er at GS300 også har DV-inn som er greit om du skal kjøre digitale signaler tilbake til kameraet (mastring av ferdigredigerte filmer og lignende). Ellers kan disse kameraene anbefales. De har 3CCD, optisk bildestabilisator og Leica-lisensiert optikk som gjør at de vinner over Sonys dobbelt så dyre HDV kamera, både på bildekvalitet og totalscore, i flere tester. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå