Gå til innhold

hva får(noen)folk til og velge 360 fremfor ps3

boundishh

Anbefalte innlegg

Kjøper Ps3 pga:

- Final Fantasy, Tekken, Gran Turismo, Metal Gear, Onimusha, Devil May Cry, og en haug med andre store titler.

- Alltid likt Playstation.

- Har en god økonomi så jeg har råd til den.

- Og sist men ikke minst: Norske online miljøet er mye bedre på Playstation:) (Sett fra min egen side og etter hva jeg har opplevd på Xbox Live)

PS: Har også X360

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er rimelig arrogant å påstå at eneste grunn til at folk kjøper X360 er at PS3 ikke er tilgjengelig her enda.

Som nevnt her er det vel flere grunner til at folk kjøper X360, men mine grunner er :

-Spill...Det kommer flere spill som jeg liker til 360, og PS3 har mistet de eksklusiv spillene som er av interesse.

-Pris.....MS var smart og gjorde HD DVD optional, dermed gjorde de konsollene billigere, og lot hver enkelt bruker bestemme om man ville kjøpte til HD DVD.

-Xbox 1 spill...Jeg har en del gamle xbox spill liggende som jeg liker godt. MS har vært rimelig treg med å gjøre spillene tilbakekombatible, men det er kult at en del av spillene blir penere pga evt oppskalering og AA.

-Xbox Live....Basert på tidlige rapporter om Sonys online system så er Xbox Live mye bedre.

-Hardware.....PS3 og X360 er rimelig likestilt på hardwarefronten. PS3 sin cell har potensielt mer kraft enn X360 sin CPU. Mens X360 har en kraftigere GPU.

-Rumble>sixaxis...Personlig så vil jeg ha rumble fremfor sixaxis sine sensorer. Jeg synes at det pr i dag fremstår som en dårlig gimmick og et desperat forsøk fra Sony med tanke på Wii.

Med det sagt så har PS3 noen gode poeng :

-Stillegående

-Open arkitektur med tanke på OS...i alle fall virker det slik

-Mulighet til å skifte ut harddisken med en stock 2.5 disk

Endret av savitri
Lenke til kommentar
jeg så ikke at det var den eneste grunnen  og som sagt i første post, jeg mente folk generelt ikke supportere

7544122[/snapback]

Spør du spillentusiaster, som følger med på hva som skjer i spillverden og får med seg det meste på alle fronter og vet det meste om de 3 maskinene, om hva vi tror den vanlige duden i gata som ikke følger med overhodet har som grunn for å kjøpe noe annet enn PS3? Kan du ikke bare gå ut og spørre neste mann du ser på Elkjøp?

Lenke til kommentar

Ps3 er flott å se på.

ps3 har bedre bygge kvalitet

Ps3 bråker mye mindre

Ps3 har innebygd blu-ray (slipper stygg add-on)

ps3 bruker vanlig 2,5 " disk som man kan bytte selv ved behov.

Ps3 har de beste spillene

bla

bla bla

bla bla bla

Det er kanskje grunnen til at mange velger å vente på xbox 360.

Hva var poenget? Dette kan være noen av mine meninger.

Lenke til kommentar

Skjønner ikke problemstillingen i det hele tatt. Handler dette om å velge side? Dette er ikke Star Wars med den gode og onde kraften. Det er snakk om maskiner.

Dersom mannen i gata med ny LCD-skjerm har lyst til å spille de nyeste spilla, så kjøper han så klart Xbox 360 nå. Det har dukket opp mange lekre og bra spill til maskinen som han kan ha det mye moro med.

Jeg vil heller spørre hvorfor i all verden han skal vente til mars (eller enda lenger) dersom han har lyst til å spille nye gode spill nå?

Lenke til kommentar

Jeg kjøpte 360en pga

-Fornuftig pris på en konsoll (gidder ikke bruke 5-6k på konsoll).

-Mange bra spill (liker "skytespill" med god grafikk)

-Best grafikk (som alltid er kjekt i spill som GOW)

-Trodde aldrig på sony når de mente PS3 skulle gruse 360en ytelsesmessig

Kanskje en gang i fremtiden når PS3 kommer under 2k, blir det kjøp.

Lenke til kommentar
lurer skikkelig på dette.

gennerelle folk altså ikke suportere  vi vet jo hvorfor de velger ps xbox eller ninty

7543524[/snapback]

Det tror jeg ikke er så vanskelig å forklare. En vanlig fyr som bare har lyst på en spillkonsoll, og driter i hvilket merke han støtter, vil av helt åpenbare grunner velge 360 over ps3. Ps3 kommer tidligst i mars, 360 kan han få i dag. Supportere vil, som du sier, ha andre prioriteringer. Dette var ikke mye vrient å tenke ut.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...