boundishh Skrevet 20. desember 2006 Del Skrevet 20. desember 2006 (endret) lurer skikkelig på dette. f.eks noen sier at det er fordi 360 har bedre spill. 1 ps3 har jo ikke kommet til norge enda 2 360 har vært ute ett år og folk bedømmer etter youtube video'er når de ikke har prøvd den selv. 3 det har ikke kommet ut så mange spill til ps3 enda og ps har jo f.eks gran turismo tekken mgs etc... som emnetittel sier hva kommer det av? jeg kan sikkert forklare ting folk luerer på f.eks prisen, EU utsettelse, specs osv. gennerelle folk altså ikke suportere vi vet jo hvorfor de velger ps xbox eller ninty Endret 20. desember 2006 av fanboy Lenke til kommentar
RRhoads Skrevet 20. desember 2006 Del Skrevet 20. desember 2006 Jeg folk kjøper den fordi de vil ha noe å spille på nå, og prisen rettferdigjør nytteverdien. Det er ikke alle som trenger blu-ray og trådløs nettilkobling Offtopic: Det er vanskelig å forstå hva du skriver fordi du bruker tegnsetting og har mange skrivefeil. Lenke til kommentar
lonnj89 Skrevet 20. desember 2006 Del Skrevet 20. desember 2006 Nei gudne vet Jeg valgte ihvertfall 360 pga. spillene, live osv. styrer unna ps3 i første omgang ihvertfall Lenke til kommentar
Ghaundan Skrevet 20. desember 2006 Del Skrevet 20. desember 2006 For min del var det følgende: Spillene! Prisen (har ingen planer eller ønsker om å kjøpe ekstra utstyret som følger med) Online mulighetene er bedre på 360 enn PS3. Lenke til kommentar
thomassit0 Skrevet 20. desember 2006 Del Skrevet 20. desember 2006 lurer skikkelig på dette. f.eks noen sier at det er fordi 360 har bedre spill. 1 ps3 har jo ikke kommet til norge enda 2 360 har vært ute ett år og folk bedømmer etter youtube video'er når de ikke har prøvd den selv. 3 det har ikke kommet ut så mange spill til ps3 enda og ps har jo f.eks gran turismo tekken mgs etc... som emnetittel sier hva kommer det av? jeg kan sikkert forklare ting folk luerer på f.eks prisen, EU utsettelse, specs osv. gennerelle folk altså ikke suportere vi vet jo hvorfor de velger ps xbox eller ninty 7543524[/snapback] Hvorfor jeg velger X360 ? Fordi den er tilgjengelig nå. og fordi jeg var interessert i spillene på den. Fordi den er relativt rimelig. Lenke til kommentar
Landeplagen Skrevet 20. desember 2006 Del Skrevet 20. desember 2006 (endret) lurer skikkelig på dette. f.eks noen sier at det er fordi 360 har bedre spill. 1 ps3 har jo ikke kommet til norge enda 2 360 har vært ute ett år og folk bedømmer etter youtube video'er når de ikke har prøvd den selv. 3 det har ikke kommet ut så mange spill til ps3 enda og ps har jo f.eks gran turismo tekken mgs etc... som emnetittel sier hva kommer det av? gennerelle folk altså ikke suportere vi vet jo hvorfor de velger ps xbox eller ninty 7543524[/snapback] Vanskelig å forstå hvadet er du mener med alle setningene dine, men... Jeg synes 360 har bedre spill. Jeg digga Perfect Dark på N64, det var èn grunn. Dessuten har de PGR serien, Halo serien, Amped serien, og Rare(utvikleren). PS3 har mest av spill som jeg aldri har likt; Tekken, MGS, Gran Turismo, Devil May Cry osv. Dessuten liker jeg nesten ikke noe som blir skvist ut av japan, liker ikke stilen eller kulturen de har. Xbox Live er enda en grunn. Ble lokket av det jeg leste i OXM månedene før; Alltid online, samme friends-liste i hvert spill, microtransactions, Marketplace, integrert i hvert spill. Xbox Live Dashboard var enda en faktor. Brukte det gamle dashboardet (Xbox) flittig, med musikk som jeg rippa til xbox'en og hørte på mens jeg spilte spill. Likte idèen rundt det, med god støtte for musikk, filmer og bilder. Dette med at man kan laste ned filmer og demoer er enda et sterkt punkt. Det eneste som jeg kunne ha brukt 600 kroner på, av de spillene som er ute nå, er "MotorStorm". Endret 20. desember 2006 av MartinLande Lenke til kommentar
Gjest Slettet-NIoHlfL Skrevet 20. desember 2006 Del Skrevet 20. desember 2006 Jeg kjøpte X360 fordi jeg var meget fornøyd med den orginale xbox'en, som jeg har over 50 spill til. Jeg har ps2 også (og 7-8 spill), men den har stort sett kun vært nyttet som støvsamler, altså har jeg aldri vært noe særlig overbegeistret for playstation, men man kan jo ikke gå glipp av spill som GoW og MGS.... Xbox'en dekket mine spillbehov, og X360 har fortsatt i samme spor i over ett år nå. Ps3 har aldri vært aktuelt grunnet den stive prisen. Jeg tror jeg kjøper den når den har sunket noen tusinger. Lenke til kommentar
boundishh Skrevet 20. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 20. desember 2006 (endret) Beklager skrivefeil. Jeg hadde litt hastverk når det gjelder online delen til ps3, den er det jo ikke så mange som har prøvd. så den er det jo ikke vits og ta med i sammenlikninger, hvis man ikke har prøvd den da selvsagt Endret 20. desember 2006 av fanboy Lenke til kommentar
Matsini Skrevet 20. desember 2006 Del Skrevet 20. desember 2006 for å gi et kort svar: PS3 er vel ikke en valgmulighet enda... Lenke til kommentar
Zylar Skrevet 20. desember 2006 Del Skrevet 20. desember 2006 Er dette et seriøst spørsmål ? Lenke til kommentar
boundishh Skrevet 20. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 20. desember 2006 (endret) det virker som noen folk tenker følgende: jeg vil ha 360 fordi jeg vet at den er bedre enn ps3 på grunnlag av youtube video'er og at jeg kan spille online med 360. og matsini hadde vel et godt utsagn der Endret 20. desember 2006 av fanboy Lenke til kommentar
Matsini Skrevet 20. desember 2006 Del Skrevet 20. desember 2006 det virker som noen folk tenker følgende: jeg vil ha 360 fordi jeg vet at den er bedre enn ps3 på grunnlag av youtube video'er og at jeg kan spille online med 360 7543773[/snapback] Forstår ikke meningen med selve posten din...Kommer jo bare frem vås og rør. Lenke til kommentar
Ingenting Skrevet 20. desember 2006 Del Skrevet 20. desember 2006 (endret) Spør du fordi du mener det er uforståelig? 360 fanboys bruker samme argumente denne konsoll-genrasjonen som PS-fanboy gjorde i hele forgie konsoll-krig. nemmelig det faktum at 360 har flere spill og flere gode spill. I seg selv er dette et meget godt argument som xbox måtte slåss mot i forrige konsoll-krig, og til slutt måtte se seg slått. Denne konsollkrigen er dette snudd på hodet. Nå er det 360 som har flest spill og faktisk flest gode spill. I tillegg er denne konsollen rimligst og har best online-tjeneste. Med andre ord er xbox merket på vei til å etablere seg og de har flest gode spill. Defor er 360 et godt valg. Som student må jeg nok hoppe over PS3 i alle fall i 3 år til. Men jeg ønsker å eige alle konsollene denne genrasjonen også. Så om noen spør meg hvilke konsoll jeg anbefaler er dette 360, rett og slett fordi den har flest og best spill, og vi vet rent lite om hvilke spesialitet hver konsoll vil få i fremtiden. Blir PS3 eller 360 best på RPG? Hvem vet? Ville nok anbefalt Wii til et barn på mellom 8 og 13. 360 er tillegg godt etablert på markedet og det kan fint ende med at 360 får flest gode spill denne genrasjonen. Ja, så har jo 360 xbox live arcade! Noe for jenter og gutter som liker å se tilbake på sine yngre dager! Så foreløpig har PS3 få gode argumenter som rettferdig gjør et kjøp. Men jeg ville nok anbefalt PS3 til en som har planer om å kjøpe seg blu ray og ikke bryr seg om Online-spilling. Da passer muligens PS3 ganske godt. Men for å være helt ærlig kjenner jeg INGEN som faller i denne kategorien... :!: Endret 20. desember 2006 av Ingenting Lenke til kommentar
boundishh Skrevet 20. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 20. desember 2006 egenlig så er det vel pga at man ikke får tak i ps3 enda at folk velger 360 når det gjelder hvem som er best: time will show Lenke til kommentar
ttt Skrevet 20. desember 2006 Del Skrevet 20. desember 2006 Vil tru at enkelte kjøper 360 av den grunnen folk kjøpar ein spelkonsoll, på grunn av spela (sjølv om man kan begynne å tvile på om det er fleire av oss igjen). Lenke til kommentar
Zylar Skrevet 20. desember 2006 Del Skrevet 20. desember 2006 egenlig så er det vel pga at man ikke får tak i ps3 enda at folk velger 360 når det gjelder hvem som er best: time will show 7543813[/snapback] Kanskje noen liker Halo og PGR3 bedre enn MGS og Gran Turismo også... Men bare kanskje altså. Lenke til kommentar
VegardSK Skrevet 20. desember 2006 Del Skrevet 20. desember 2006 Jeg valgte Xbox360 fordi jeg var veldig fornøyd med Xbox. Har alltid likt xbox bedre enn ps2, så ville holde meg til xbox-serien. Synes også online, spillene, prisen, design og kontrollene virket bedre Fornøyd jeg tok det valget. Lenke til kommentar
Baba2 Skrevet 20. desember 2006 Del Skrevet 20. desember 2006 Hmm.. Jeg har kjøpt meg Xbox 360 nå fordi: 1. Det er faktisk mulig å kjøpe den. 2. Den har masse bra exlusive titler ute nå, i motsetning til PS3 hvor de hvirkelige gode exlusive titlene ikke kommer ut et år eller noe etter launch. 3. Xbox 360 har bedre grafikk i forhold til de PS3 spillene som er ute nå. Men jeg kommer til å kjøpe meg PS3 når den går litt ned i pris og de virkelig doe titlene er ute. Lenke til kommentar
SteveVice Skrevet 20. desember 2006 Del Skrevet 20. desember 2006 lurer skikkelig på dette. f.eks noen sier at det er fordi 360 har bedre spill. 1 ps3 har jo ikke kommet til norge enda 2 360 har vært ute ett år og folk bedømmer etter youtube video'er når de ikke har prøvd den selv. 3 det har ikke kommet ut så mange spill til ps3 enda og ps har jo f.eks gran turismo tekken mgs etc... som emnetittel sier hva kommer det av? jeg kan sikkert forklare ting folk luerer på f.eks prisen, EU utsettelse, specs osv. gennerelle folk altså ikke suportere vi vet jo hvorfor de velger ps xbox eller ninty 7543524[/snapback] Hva får folk til å velge Xbox360 over PS3? Du svarer på ditt eget spørsmål...den er ikke kommet ut i Europa enda. Lenke til kommentar
Heales Skrevet 20. desember 2006 Del Skrevet 20. desember 2006 Det er mange grunner til at man kjøper 360 fremfor PS3, og mange har blitt nevnt i denne tråden allerede. Et par andre er at MS i mine øyne har den beste helhetlige planen og strategien for hvor konsollspillene er på vei i denne generasjonen. Klart best og mest integrert onlinetjeneste. Online til konsollene er kommet for å bli. Greit at Xbox Live koster penger, men en årspris på kr 500,- er ikke mer enn prisen for et spill. Integreringen strekker seg også mye lenger enn til det vi spillere ser. MS tilbyr omfattende programbiblioteker til utviklere - noe som gjør det meget enkelt å bygge inn full onlinestøtte i spillene. MS har kommet som et friskt pust hvor de måtte satse på nye spill- og spillserier. Halo, Forza, PGR, Viva Pinata og i tillegg glimrende titler som Kotor og de kommende Bioshock og Mass Effect. Sony på sin side vil så veeeeeeeldig mye forskjellig med sin PS3, og hittil er ikke det en strategi jeg har tro på. Mange av oss på Gamer.no er ekstremt opptatt av spill, og det snakkes om Linux-støtte etc. etc., men for det jevne publikum er slike ting totalt uinteressant. Man ser det også på reklamefilmene til MS som hele tiden fokuserer på spill, spillglede og enkelhet. Slagordet "Jump in" legger jo nettopp opp til at det skal være enkelt. Det skader heller ikke at MS har et veldig bra trykk på markedsføringen av 360 og spillene. På slutten av 90-tallet opplevde Nintendo at massemarkedet var i ferd med å gå lei av Mario. Kan hende Sony nå opplever at massemarkedet er i ferd med å gå lei av mer MGS og Final Fantasy? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg