Skyggen Skrevet 20. desember 2006 Del Skrevet 20. desember 2006 (endret) Måtte redigere litt på denne posten og føye til litt mer Nv Gs500er mitt første kamera, og jeg er godt fornøyd med kvaliteten på filmen, så lenge kameraet får nok lys. Selv om jeg styrer kameraet på manuell innstilling så blir opptaket litt kornete og mørkt. Motlysblenderen som sto på da jeg pakket det ut av esken plukket jeg av tvert, uten å prøve den engang. Kameraet har fått pluss i margen i tester under filming i mørket, så det er mulig det ikke er mer å hente, og at det presterer bra i forhold til andre kamera. - Men det har jeg jo ikke peiling på, siden dette er mitt første. Så da lurer jeg på om det er noen vits i å skaffe seg noe sånt? "VW-LDC10E videolampe fra Panasonic har en rekkevidde på 1,5 m for nærme filming og 0,8 m ved stort format." 1,5 meter er vel nok til filming innendørs, eller finnes det mer påkostede lamper som presterer bedre? (eller billigere som presterer bedre, for den saks skyld:-) Er videolys laget primært til filming i stupmørket, eller vil det hjelpe meg innendørs også, nå i vinterhalvåret? Jeg er litt usikker på om opptakene blir finere med lys, eller om jeg skal akseptere kameraet som det er... Endret 31. desember 2006 av Omega_Paintball Lenke til kommentar
Skyggen Skrevet 11. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 11. januar 2007 Kom igjen da, folkens! - Noen her må da kunne hjelpe meg? Lenke til kommentar
Gjest Slettet+432 Skrevet 13. januar 2007 Del Skrevet 13. januar 2007 Søk i forumet, mener det finnes flere tråder om det her. Lenke til kommentar
chma Skrevet 13. januar 2007 Del Skrevet 13. januar 2007 Opptakene vil bli bedre mer med lys, du slipper å gaine om du har nok lys... Spørsmålet blir mer om du er villig til betale mer, Hama har noe video lys til panasonic som jeg tror vil gi mer lys en panasonic sin lampe. Ut over den hama lampa(husker ikke modelli farta) til rundt 1000lappen så må du opp mot 3-4000 for å få kameramontert lampe av sikkelig kvalitet med mer lys. Lys og lyd er ofte undervurder når det kommer til kostnader, og hva det betyr. Lenke til kommentar
Skyggen Skrevet 13. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 13. januar 2007 Jeg har søkt på "videolys" og fant lite av interesse. Den Hama lampen som nevnes kan jo være interessant den, forsåvidt. 1000 kroner kan jo vurderes... - Rart at det ikke er noen fler som har noen tips. Det spørs om jeg må ta med en tur til Tr.heim og spørre de på Fotovideo. Ps: Kan det være DENNE? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå