Zylar Skrevet 20. desember 2006 Del Skrevet 20. desember 2006 (endret) Litt artig å legge merke til retorikken til noen her, 360 er under 2000 og PS3 er over 6000. Core går for 2395 på elkjøps nettbutikk nå, og det kan godt hende at PS3 kommer opp i 6000 når den kommer, men det snakkes vel for det meste om 5500. Umulig å vite, men syntes det var litt morsomt å legge merke til Konsoll tilhørigheten skinner subtilt igjennom retorikken :!: Men tilbake til saken. Ja, for de som kun ønsker en konsoll hvor de sitter og spiller singleplayer med ledning håndkontroll (så sært), uten HD og uten harddisk så er det jo klart billigere. Men det er da ikke next gen eller hva? Men det som er problemet med PS3 er at de presser på deg et format (blu-ray) som man kanskje ikke ønsker, eller som kan bli utdatert av HD DVD. De fleste holder seg nok uansett til DVD en stund. Så ja, om ikke PS3 er så dyr som vi vil ha det til, så mener jeg at PS3 løsningen er dårligere enn til xbox360. Men forskjellene er ikke så store som mange vil ha det til. Vil igjen trekke frem at PS3 har 40GB mer, og med inntoget av Video marketplace ser vi jo begrensningene som ligger i 360en sin harddisk. 7543614[/snapback] Hva ? Gears of War funker akkurat like bra på en core 360 som en premium. Det er INGEN forskjell mellom spillene uansett hva slags maskin man spiller på. Ingen er noe mer "next-gen". Og for folk som bare spiller Fifa og Need for speed en gang i blant så er vel 2000kr for inngangsbilletten litt enklere å svelge enn 6000kr. Hvis ikke du mener next-gen er nedlasting av spill demoer og annet nedlastbart materiale ( det er den eneste forskjellen på en core og premium). Og at core 360 koster 2395 enda virker meget rart da jeg kjøpte en på Siba for mange måneder siden for 1495. Man finner den mange steder billigere hvis man leter litt tipper jeg. Forøvrig har jeg solgt min 360 så er ingen 360 fanboy akkurat. Endret 20. desember 2006 av Zylar Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981234789 Skrevet 20. desember 2006 Del Skrevet 20. desember 2006 Litt artig å legge merke til retorikken til noen her, 360 er under 2000 og PS3 er over 6000. Core går for 2395 på elkjøps nettbutikk nå, og det kan godt hende at PS3 kommer opp i 6000 når den kommer, men det snakkes vel for det meste om 5500. Umulig å vite, men syntes det var litt morsomt å legge merke til Konsoll tilhørigheten skinner subtilt igjennom retorikken :!: ok begge gangene jeg har kjøpt en Core var prisen under 2000kr, 1995 var den siste jeg kjøpte for ca 3 uker siden. har osgå sett premium til 2500kr... Lenke til kommentar
sp0ck Skrevet 20. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 20. desember 2006 Jepp, er klar over at prisen svinger fra sted til sted. Poenget var måten noen trekker frem den beste prisen man kan få på en core, og samtidig overdramatiserer prisen på PS3. Lenke til kommentar
Matsini Skrevet 20. desember 2006 Del Skrevet 20. desember 2006 Jepp, er klar over at prisen svinger fra sted til sted. Poenget var måten noen trekker frem den beste prisen man kan få på en core, og samtidig overdramatiserer prisen på PS3. 7543749[/snapback] Slik har det vel alltid vært blant de ivrigste tilhengerne, så dette er ingen nyhet. Bare å overse Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981234789 Skrevet 20. desember 2006 Del Skrevet 20. desember 2006 ja ja skjønner, men uansett så er det en veldig drastisk pris forskjell mellom 360 og PS3... som egentlig ikke rettferdig gjør PS3... Lenke til kommentar
Matsini Skrevet 20. desember 2006 Del Skrevet 20. desember 2006 ja ja skjønner, men uansett så er det en veldig drastisk pris forskjell mellom 360 og PS3... som egentlig ikke rettferdig gjør PS3... 7543772[/snapback] Det kommer helt ann på hvordan du vinkler det. Trenger/ønsker du BR, så er det ikke så forferdelig dyrt, med tanke på hva du får. Skal du kun spille spill derimot, vil du få den priskløfta som ser stygg ut. Lenke til kommentar
morten111340 Skrevet 20. desember 2006 Del Skrevet 20. desember 2006 Prisen er høy for noen og ikke så høy for andre! Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981234789 Skrevet 20. desember 2006 Del Skrevet 20. desember 2006 90% av folk som kjøper PS3 bruker den til og spille... BR til film er bare en bonus. en veldig dyr bonus... Lenke til kommentar
boundishh Skrevet 20. desember 2006 Del Skrevet 20. desember 2006 BR til spillene også da Lenke til kommentar
boundishh Skrevet 20. desember 2006 Del Skrevet 20. desember 2006 (endret) jeg tror ps3 også vil fungere bra som mediasnter format støtte og oversiktlig og stilren meny. pluss utseende som gir en følelse av kvalitet(blank,krom touch panel) . pluss at den vil se bra ut i stua hvis du skal ha den der (alt dette er min mening) Endret 20. desember 2006 av fanboy Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981234789 Skrevet 20. desember 2006 Del Skrevet 20. desember 2006 ja er det vår skyld?.... det for di sony jatter om at DVD9 er for liten plass. noe 360 motbeviser sterkt.. Lenke til kommentar
boundishh Skrevet 20. desember 2006 Del Skrevet 20. desember 2006 (endret) dvd9 gir plass nok foreløpig, men store spill(spill sånn som gran turismo som tar ufattelig lang tid og runne for normale folk) i hd kvalitet tar plass Endret 20. desember 2006 av fanboy Lenke til kommentar
Zylar Skrevet 20. desember 2006 Del Skrevet 20. desember 2006 jeg tror ps3 også vil fungere bra som mediasnter format støtte og oversiktlig og stilren meny. pluss utseende som gir en følelse av kvalitet(blank,krom touch panel) . pluss at den vil se bra ut i stua hvis du skal ha den der (alt dette er min mening) 7543913[/snapback] Ville du også kjøpt PS3 fremfor 360 hvis den kostet 8000kr ? Hva måtte skjedd for at du skulle kjøpt Xbox 360 fremfor PS3, fanboy ? Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981234789 Skrevet 20. desember 2006 Del Skrevet 20. desember 2006 der tror jeg du tar feil... i følge teknologiens framgang, har ting altid tatt mindre plass, ikke mer... så GT kan man nok få på 1 stk DVD9 hvis man vill. Lenke til kommentar
freke Skrevet 20. desember 2006 Del Skrevet 20. desember 2006 hvor de sitter og spiller singleplayer med ledning håndkontroll (så sært), uten HD og uten harddisk så er det jo klart billigere. Men det er da ikke next gen eller hva? 7543614[/snapback] Jeg har ikke tro på at neste generasjons konsoller kommer til å være med ledning. Og neste generasjon vil sikkert fortsette trenden med harddisk og HD. Jeg skjønner ikke hvorfor de skulle gjøre det anderledes? ....å... du snakker om denne generasjonen? I så fall er jeg klinkende enig med deg. Ikke mye next gen nå. Current gen tenker jeg vi sier. Godt vi fikk oppklart det hvertfall Lenke til kommentar
boundishh Skrevet 20. desember 2006 Del Skrevet 20. desember 2006 (endret) skal vi se"Zylar" utseende og kanskje meny skifte (liker ikke den meny'en) og til slutt gt tekken og de andre esklusivene måtte ha vært tilgjengelig +kontrolleren jeg sliter skikkelig når jeg skal bruke en 360 eller xb kontroll fordi jeg er så vant til ps kontrollen(helt teit egentlig at jeg sliter sånn) til slutt støy reduksjon. da var vi i boks har egentlig ikke noe imot xbox eller ninty jeg velger ps fordi det faller meg i smak det er så simpelt som det.. btw ninty har også mye bra synes jeg Endret 20. desember 2006 av fanboy Lenke til kommentar
sp0ck Skrevet 20. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 20. desember 2006 der tror jeg du tar feil... i følge teknologiens framgang, har ting altid tatt mindre plass, ikke mer... så GT kan man nok få på 1 stk DVD9 hvis man vill. 7543945[/snapback] Tror det blir litt feil å si. Ja, man vil alltids bli flinkere til å komprimere, men ting vil alikevell ta mer plass og man vil bli avhengig av større lagringsmedier. Hvis ikke hadde vi jo brukt disketter enda... Lenke til kommentar
sp0ck Skrevet 20. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 20. desember 2006 hvor de sitter og spiller singleplayer med ledning håndkontroll (så sært), uten HD og uten harddisk så er det jo klart billigere. Men det er da ikke next gen eller hva? 7543614[/snapback] Jeg har ikke tro på at neste generasjons konsoller kommer til å være med ledning. Og neste generasjon vil sikkert fortsette trenden med harddisk og HD. Jeg skjønner ikke hvorfor de skulle gjøre det anderledes? ....å... du snakker om denne generasjonen? I så fall er jeg klinkende enig med deg. Ikke mye next gen nå. Current gen tenker jeg vi sier. Godt vi fikk oppklart det hvertfall 7543957[/snapback] Hehe, jaja. Semantikk! Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981234789 Skrevet 20. desember 2006 Del Skrevet 20. desember 2006 der tror jeg du tar feil... i følge teknologiens framgang, har ting altid tatt mindre plass, ikke mer... så GT kan man nok få på 1 stk DVD9 hvis man vill. 7543945[/snapback] Tror det blir litt feil å si. Ja, man vil alltids bli flinkere til å komprimere, men ting vil alikevell ta mer plass og man vil bli avhengig av større lagringsmedier. Hvis ikke hadde vi jo brukt disketter enda... 7544003[/snapback] jo da, men jeg mente bare at det er fortidlig,, vi klarer oss med dvd til spill en stund til. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå