Argyros Skrevet 20. desember 2006 Del Skrevet 20. desember 2006 Hallois Har tenkt å bestille Western Digital 120GB Passport til bruk i lag med en gammel laptop.. Den har kun usb 1.0 derimot tror jeg.. Vil denne harddisken være bakoverkompatibel med laptopen? ..vet det vanligvis går med ekstern, men usikker når den skal motta strømmen også gjennom usb-porten, om usb 1.0 vil gi ut nok strøm ? Håper noen kan komme med noen avklarende ord På forhånd takk! - Glenn Lenke til kommentar
Teac Skrevet 20. desember 2006 Del Skrevet 20. desember 2006 Jeg ville ikke tatt sjangsen på en usb2 harddisk skal støtte en usb1 laptop. Det med at overføringshastigheten er mye treigere og ikke minst tror jeg strøm er en del svakere i og med at usb1 begynner og bli ganske gammelt. Lenke til kommentar
Argyros Skrevet 20. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 20. desember 2006 hei takk for svar Det blir nok kjøp av usb2 disk uansett, spm er bare om det vil fungere med en som får strømmen sin fra usb-porten også.. Det er bror min som skal ha seg ekstern, og foreløbig har han bare den gamle laptopen. At det vil gå en hel del senere er greit nok, er hovedsakelig bare ment til å ha en del musikk og sånt liggende på uansett.. På litt lengre sikt blir det jo kjøp av ny laptop, men greit å vite om det vil fungere med maskinen inntil han får seg ny laptop (noe jeg mener burde bli snart ) Lenke til kommentar
killerboy85 Skrevet 22. desember 2006 Del Skrevet 22. desember 2006 (endret) hei takk for svar Det blir nok kjøp av usb2 disk uansett, spm er bare om det vil fungere med en som får strømmen sin fra usb-porten også.. Det er bror min som skal ha seg ekstern, og foreløbig har han bare den gamle laptopen. At det vil gå en hel del senere er greit nok, er hovedsakelig bare ment til å ha en del musikk og sånt liggende på uansett.. På litt lengre sikt blir det jo kjøp av ny laptop, men greit å vite om det vil fungere med maskinen inntil han får seg ny laptop (noe jeg mener burde bli snart ) 7543293[/snapback] Du har jo de eksterne harddisker som kjører på strøm da? da slipper du å tenke på nok strøm gjennom usb porten. selv har jeg wd 320 ekstern harddisk med strømforsyning. Endret 22. desember 2006 av killerboy85 Lenke til kommentar
Argyros Skrevet 23. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 23. desember 2006 Hallois Som jeg skrev i første post så vet jeg at det finnes og fungerer med eksterne harddisker med egen strømadapter, poenget var at vi ønsket en med kun usb.. Uansett, har bestilt nå, så vil jo snart finne ut om det fungerer :s Lenke til kommentar
WAM Skrevet 24. januar 2007 Del Skrevet 24. januar 2007 Hallois Som jeg skrev i første post så vet jeg at det finnes og fungerer med eksterne harddisker med egen strømadapter, poenget var at vi ønsket en med kun usb.. Uansett, har bestilt nå, så vil jo snart finne ut om det fungerer :s 7560260[/snapback] vurderer selv en, funket det på usb1? Lenke til kommentar
Argyros Skrevet 25. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 25. januar 2007 vurderer selv en, funket det på usb1? 7789360[/snapback] Hallois Ja fungerte greit for oss. Ble til kjøp av ny laptop også, men det fungerte nå greit å få lagt ting over fra den gamle ved hjelp av denne eksterne hdd'n uten problemer ..og nå har jeg nettopp bestilt meg en også som er på vei i posten Den er så liten og pen at jeg bare måtte ha en - og veldig praktisk å slippe ekstra strømledning. - enjoy Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå