Gå til innhold

Flytte til Sverige??


Mio

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Quote:


Den 2002-11-21 18:11, skrev Mio:

Norge har en del å ta igjen for å konkurere med svenske ADSL priser ser det ut til:




Lurer på om noen gang vi her i Norge vil få slike ADSL tilbud til en slik pris.

Må vel bli firstmile det da.


 

Som Professor Farensworth så fint sa i Futurama: "A man can dream, a man can dream"

 

Personlig er jeg fornøyd med min 25-30 Mbit linje inkludert i leia :wink:

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-11-21 19:31, skrev desertglow:

Quote:


Den 2002-11-21 18:11, skrev Mio:

Norge har en del å ta igjen for å konkurere med svenske ADSL priser ser det ut til:




Lurer på om noen gang vi her i Norge vil få slike ADSL tilbud til en slik pris.

Må vel bli firstmile det da.


U bastard :smile:

 

Som Professor Farensworth så fint sa i Futurama: "A man can dream, a man can dream"

 

Personlig er jeg fornøyd med min 25-30 Mbit linje inkludert i leia :wink:

Lenke til kommentar

sånn er det i norge alt er så dyrt!sprit,dvd filmer,horer,bredbånd,biler.Datadeler er jo ok priser på da.

- 4-8 Mbps i båda riktningar

- Fasta ip-adresser

- Optical Access VDSL modem

- från 749:-/mån

 

den så jo drit snaxy ut!

men vestlands folk har ingenting og klage!

http://marked.smartehjem.no/main.php?hm=44&um=39

700 spenn for 4mbit!

folk i oslo har kun dyre og treige upc,adsl fra Telenor og adsl fra andre og prisene syns er dyre as 1mbit for tusen spenn mens bergenser kan få 4mbit for 700!

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-11-21 kl 22:53, skrev Danny

den så jo drit snaxy ut!

men vestlands folk har ingenting og klage!


700 spenn for 4mbit!

folk i oslo har kun dyre og treige upc,adsl fra Telenor og adsl fra andre og prisene syns er dyre as 1mbit for tusen spenn mens bergenser kan få 4mbit for 700!


 

Det der er ikke realitet. Jeg bor i Bergen, og det er et ytterst fåtall som bor i borettslag som kan få det. Man kan maks få 1 Mbit for 450 kr vi trådløst ellers, men BKK kom med nye regler, så det er ikke lov å ha server, ikke lov å bruker peer-to-peer programmer osv.

Altså bare crap!

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-11-22 07:47, skrev arne12:

Quote:


Den 2002-11-21 kl 22:53, skrev Danny

den så jo drit snaxy ut!

men vestlands folk har ingenting og klage!


700 spenn for 4mbit!

folk i oslo har kun dyre og treige upc,adsl fra Telenor og adsl fra andre og prisene syns er dyre as 1mbit for tusen spenn mens bergenser kan få 4mbit for 700!


 

Det der er ikke realitet. Jeg bor i Bergen, og det er et ytterst fåtall som bor i borettslag som kan få det. Man kan maks få 1 Mbit for 450 kr vi trådløst ellers, men BKK kom med nye regler, så det er ikke lov å ha server, ikke lov å bruker peer-to-peer programmer osv.

Altså bare crap!

 

 

ok det var kjipt å høre,vi bor lissom i verdens beste land å bo i men bredbånds tilbudene er elendig med unntak av studenter da,forhold til sverige,usa,england osv.

Australia syns jeg sliter de har ræva bredbånd,der er telstra ledende men de har 1gb cap noe alla Telenor.

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-11-22 13:49, skrev heraldo:

skal man flytte kan man like gjerne flytte til SØr-Korea, innen tre år skal fire av fem koreanske hjem ha bredbånd på 20 megabits per sekund – eller 300 ganger kraftigere enn ISDN.



og skremmende er


glad jeg er 10 mbit for 80 kr/måneden
:grin:


 

Ha ha de amrikanerene er bortskjemte, til den prisen. For 147kr måneden hadde jeg gladlig betalt for to linjer in i huset ha ha :lol:

Lenke til kommentar

Amerikanerne har jo gratis lokaltakst på telefon, så de kan jo være kontinuerlig online via modem.

Ellers blir jo prisene i vårt kjære fedreland bestemt utifra hva markedet tåler å betale. Så hvorfor pensjonister og trygdede ikke flytter til f.eks. Sverige.....det fatter jeg ikke......

Lenke til kommentar

Litt billigere å bygge ut et nett i Sverige enn i Norge vil jeg tro, når man tenker på hvor ulik bosettingen er i de to landene. Alt er mye mer sentralisert i Sverige i forhold til Norge. Her til lands skal jo folk på død og liv helst bo lengst mulig unna alt som heter sivilisasjon. Liten avsporing, men dog....

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...