Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

importavgift (hvor mye koster?)

casper67

Anbefalte innlegg

hei sann, kan noen si til meg om jeg mà betale ALT det, for en bil som kostet 10000 kr,- i tyskalnd ?

honda crx

beregnet på autodb.no

Personbil for år 2006.

Fakturapris: 10000

Frakttillegg: 3000

Vekt: 950 kg

Slagvolum: 1590 ccm

Effekt: 91 kw

Alder: 14 år

--------------------------------------------------------------------------------

Avgiftsberegning:

Mva grunnlag: 13248 fakturapris, frakttillegg og klimaavgift

25% mva.: 3312

Klimaavgift: 248

= Sum importavgift: 3560 Betales ved innførsel

--------------------------------------------------------------------------------

Vektavgift: 33592

Effektavgift: 22326

Slagvolumavgift: 23186

= Sum engangsavgift 79104

-78 % bruksfradrag 61701

+ Vrakpant: 1300

= Sum registreringsavgift: 18703 Betales ved registrering

Total sum for kjøretøyet: 35.263kr,- fakturapris, frakttillegg, klimaavgift, importavgift og registreringsavgift

betur det at det blir ca. 35.263kr,- for en bil som kostet 10.000 kr,- (1200 euro) ??

Endret av casper67
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
betur det at det blir ca. 35.263kr,- for en bil som kostet 10.000 kr,- (1200 euro) ??

7542585[/snapback]

Det stemmer nok det.

Ikke helt uvanlig at biler i Tyskland er endel billigere enn i Norge :D, med tanke på at de ikke har alle disse syke avgiftene borti Tyskland.

Men det er jo mye å spare da. Tilsvarende bil i Norge, koster jo mellom 80-90K (helt vill pris etter min mening da.....).

pantera

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

For sammenligningens skyld kjøpte jeg sist en 92 Prelude for 27000 i tyskland, den kom på 56000 i avgifter :p

Prisen på såpass billige biler i tyskland er forsåvidt "likegyldig", de havner på ca samme pris etter avgifter uansett. Så er like greit å klatre opp til noen over midt på treet der nede. Skal du ha en typisk "billigbil" så må du være spesielt interessert i en strøken en for at det skal være verdt å få utvalget til tyskland. Penger sparer man ikke før det begynner å bli snakk om eldre biler eller biler som koster noen kroner.

Endret av JimL
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...